Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe notebook voor developement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben developer (web/mobile) dus ga ik er veel op programmeren...
Anders moet een grafisch programma zoals photoshop wel kunnen. Maar dat gebruik ik erg weinig.
Uiteraard wil ik er de standaard office dingen ook op kunnen.
Aangezien ik er de hele dag mee bezig ben, is snelheid ook wel belangrijk.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Hij mag veel kosten, als het maar een goede is.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ja! Ik code de hele dag door, dus vind ik het wel belangrijk dat ik eens van locatie kan wisselen.
Daarom dus graag een lichte PC met goede Batterij.

Ik dacht aan een Macbook Pro Ratina, of de duurste versie van de Macbook Air.
Maar, ook de nieuwe W8 PC's wil ik wel eens een kans geven.
Zijn hier andere developers die hun ervaring even willen delen?
Thx!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Een luvaglio laptop.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Misschien kun je de Razer blade overwegen, 14' en 1600P scherm, daarbij 6 uur accuduur en prima grafische chip mocht je een wat zwaarder grafisch programma / game draaien af en toe..

moet je alleen wel wachten tot augustus en bereid zijn tussen de 1900 en 2300 euro uit te geven afhankelijk van hoe groot je de SSD wilt..

anders kun je gaan voor een lichte ultrabook met goeie GPU voor iets minder zoals de vivobook met touch, Full-HD en i7 (8 GB Ram) en een goeie GT740M voor iets zwaardere applicatie's..1 TB aan opslag voor software en een 24 GB cache SSD (kun je zelf ook vervangenvoor een full-size Msata SSD) lijkt mij de beste optie voor jou ;)

streepstreep

editje: foutje, verkeerde notebook..waren allemaal 1080P stomme aanname, bovenstaande vivobook is met een 1366x786 paneel..niet goed voor code dus..dan kun je beter voor deze gaan iets dikker maar wel met FH scherm, de 645M is gemiddeld 8% langzamer dan de 740M..dus zoveel lever je niet in :9

[ Voor 31% gewijzigd door EXpaND op 06-06-2013 11:39 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Met het uitkomen van de generatie van Intell chips zijn er heel wat leuke ultrabooks en laptops op de markt gebracht. Een macbook retina en de air zijn echt miskopen mits je geen waarde hecht aan het OS. (tenzij je voor Apple wilt developen, want dan kan je er niet omheen). De Retina vanwege de hoge prijskaart, zeer matige koeling en het feit dat het OS en de programma's niet goed met de resolutie kunnen omgaan. De Macbook Air omdat deze een ruk scherm heeft voor een veel te hoge prijs.

Je kan bijvoorbeeld kijken naar de nieuwe Vaio Duo 13: Koning op de accuduur van het moment met goede specs en erg stevige valproof chasis.
http://www.engadget.com/2013/06/04/sony-vaio-duo-13-review/

Als je goedkoper wilt gaan dan heb je de Dell XPS 13, deze hebben een full HD touchscreen met een wat kortere accuduur en een gewicht van 1,5kg. Wel is deze een flink stuk goedkoper.

Wil je echt naar het lichtste gaan, dan heb je de Sony Pro 13, deze weeg 1.08KG, met 13" Full HD touchscreen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 06-06-2013 11:51 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
EXpaND schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:30:
Misschien kun je de Razer blade overwegen, 14' en 1600P scherm, daarbij 6 uur accuduur en prima grafische chip mocht je een wat zwaarder grafisch programma / game draaien af en toe..
Wow, dat ding is gewoon het Retina MBP design in het zwart. 8)7

• EXpaND
Aloys schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Wow, dat ding is gewoon het Retina MBP design in het zwart. 8)7
alleen met een GTX765M erin, ook is die nog kleiner en dunner dan de MB..met groen verlichte keys vind ik het totaal niet op een MB lijken, als je hem ziet..weet je meteen dat het geen MB is..want je doet apple geen eer aan als je hem zwart maakt..mensen die apple kopen, kopen het omdat het apple is..niet om wat er in zit ;)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• EXpaND
Je kan bijvoorbeeld kijken naar de nieuwe Vaio Duo 13: Koning op de accuduur van het moment met goede specs en erg stevige valproof chasis.
http://www.engadget.com/2013/06/04/sony-vaio-duo-13-review/
hmm, ik denk niet dat het lekker werken is op zo'n toetsenbordje..had je de trackpad al gezien? die is gewoon nutteloos..daarop kun je toch niet muizen? :?

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:58
EXpaND schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:03:
[...]

mensen die apple kopen, kopen het omdat het apple is..niet om wat er in zit ;)
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand hier zit te wachten op zo'n reactie.
Daarnaast had je je laatste post kunnen editten ipv opnieuw te posten.

Ik zou investeren in een goede CPU, veel geheugen en een SSD. Bij het compileren ga je veel plezier hebben van die SSD. De grafische kaart is van ondergeschikt belang, tenzij je 3D games gaat programmeren. De resolutie is wel van belang, want je wil zoveel mogelijk code en ontwikkeltools op je scherm kwijt kunnen.

Ik heb dus helaas geen specifiek aankoopadvies voor je, maar misschien kun je hier wat mee.

[ Voor 14% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-06-2013 12:12 ]

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
EXpaND schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:30:

moet je alleen wel wachten tot augustus en bereid zijn tussen de 1900 en 2300 euro uit te geven afhankelijk van hoe groot je de SSD wilt..
Die Razer-blade heeft geen 1600P scherm volgens die site is het 1600x900. anders had het echt wel een bruut ding geweest. Dus zit ik naar de verkeerde te kijken :?

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:06
Er zijn hier op GOT een aantal mensen die mij gaan haten voor dit. Maar BTO heeft laptops met Intel Haswell op de site staan. Ze zijn wel wat zwaarder ongeveer 2,5kg. Wat ik nog redelijk te hanteren vind. Voordeel is ook dat er nog wat aan de configuratie te sleutelen is. De 15" kun je hier vinden. Staat niet, net als alle BTO's, in de pricewatch.

• EXpaND
@martijnnos, je hebt gelijk..heb ik verkeerd verwoord, kop koffie nog niet op ;)
het is een 900P op de 14' en een 1080P op de 17'

@DDH87, je kan ze inderdaad al bestellen, al zijn ze redelijk licht, ze hebben ook nog een grote adapter van 1,3 kilo..als je extra harde schijf neemt weer 300 gram erbij ect. ect. je zit al snel aan 4 kilo in de tas.

Daarintegen krijg je veel specs voor je geld, maar lever je wel in op kwaliteit en accuduur. Je houd het niet 3 uur uit op de accu..lang niet ;)

Verwijderd

DDH87 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:23:
Er zijn hier op GOT een aantal mensen die mij gaan haten voor dit. Maar BTO heeft laptops met Intel Haswell op de site staan. Ze zijn wel wat zwaarder ongeveer 2,5kg. Wat ik nog redelijk te hanteren vind. Voordeel is ook dat er nog wat aan de configuratie te sleutelen is. De 15" kun je hier vinden. Staat niet, net als alle BTO's, in de pricewatch.
TS wil een laptop voor development. Dan is een BTO/clevo dus haast per definitie ongeschikt vanwege de slechte toetsenborden en touchpads die daar op zitten. Bovendien wenst-ie een goede accuduur, dat moet je echt niet bij clevo zoeken, het is lang geleden dat clevo niet onderaan bungelde qua accuduur in letterlijk elk segment.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:15
Wacht op de volgende generatie MBPr met een Haswell chip en neem dan zo'n ding.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 18:20

Plato112

Da is toch nie normaal!

Mis ik iets of vraagt de TS eigenlijk om een ultrabook? Lange accuduur, licht-gewicht en geen overdreven grafische kracht?

Lijkt mij ideaal, maar ik zie nog niemand dit suggereren dus misschien mis ik iets. Welke ultrabook weet ik echt niet; daar heb ik geen verstand van :)

Speed limits are like herpes.

• EXpaND
ta dumm tss -> deze

tussen laptop en ultrabook in met een redelijke dedicated chip voor iets zwaardere grafische bewerkingen, 500 GB data & 24GB caching, FH scherm..lijkt me prima d:)b

• Vinand
EXpaND schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:39:
ta dumm tss -> deze

tussen laptop en ultrabook in met een redelijke dedicated chip voor iets zwaardere grafische bewerkingen, 500 GB data & 24GB caching, FH scherm..lijkt me prima d:)b
Dan is deze beter:
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Goedkoper, verwisselbare HDD voor SSD, Betere koeling, Betere scherm, lagere gewicht en een veel vriendelijkere prijs.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38

D4NG3R

kiwi

:)

Ontwikkel je ook voor iOS? Want dan kan je windows-based systemen compleet laten vallen. Xcode draait niet onder Windows :| .

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2013 16:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EXpaND
Vinand schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Dan is deze beter:
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Goedkoper, verwisselbare HDD voor SSD, Betere koeling, Betere scherm, lagere gewicht en een veel vriendelijkere prijs.
op de processor na, een i5 tegen i7..voor de rest inderdaad bijna hetzelfde..

Verwijderd

i5 full-voltage > i7 low-voltage.

• Vinand
EXpaND schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:49:
[...]

op de processor na, een i5 tegen i7..voor de rest inderdaad bijna hetzelfde..
Nope niet waar, de i7 in de asus is de ULV variant, en die is zwakker dan de i5 in de Sony.
Lang leve de accurate benamingen van Intel (*consumenten misleiding ;( *)...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik wacht op WWDC voor de nieuwe generatie MBP.

• EXpaND
Vinand schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Nope niet waar, de i7 in de asus is de ULV variant, en die is zwakker dan de i5 in de Sony.
Lang leve de accurate benamingen van Intel (*consumenten misleiding ;( *)...
ah net even gecheckt, je hebt gelijk, heb zelf een 3612QM ook zo'n iets lager voltage chip, maar wel gewoon quad-core (8 threads) ULV is dus dual-core..nooit geweten :P

Vind het dan inderdaad wel stom dat ze er een i7 label op plakken, dan denk je toch meteen aan een quad-core met 8 threads..intel bahbahbah... :r

Pagina: 1