Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Waarom niet gewoon een netbook/ultrabook meenemen? Ik doe al jaren een klein 11" laptopje mee met met SSD en externe HDD zodat ik ook al wat RAW's kan selecteren, bewerken & uploaden. Met een tablet zie ik dat niet zo snel gebeuren. Autonomie is met 8u ook zat.
[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 06-06-2013 15:04 ]
Kaartjes zijn goedkoop, ik heb daardoor genoeg kaartjes om niet tussendoor te hoeven verwijderen.
edit: even geteld:
3x 16GB CF
1x 32GB CF
1x 64GB SD
1x 32GB SD
2x 16GB SD
208GB mediakaartjes. Dan nog wat losse kaartjes voor de Nikon 1 e.d., maar dat is los van mijn main camera.
[ Voor 43% gewijzigd door Nomad op 06-06-2013 16:04 ]
Dat is toch een prima oplossing?
K to the KillaZ
Ik gebruik een microSD kaartje in een SD adapter in mijn camera. Vervolgens haal ik de microSD eruit, prik ik in mijn Surface RT. Via de usb poort sluit ik mijn externe harde schijf aan. Vervolgens ga ik naar desktop en heb ik gewoon een volledige file explorer zoals je dat op je Dell XPS 17 (ik heb de XPS 15) kent. Erg makkelijk en simpel.
+ dat je de Surface RT ook kan gebruiken om mails te checken en te internetten. Met photoshop express kun je foto's even kort bewerken en zou je evt. een foto'tje op facebook kunnen plaatsen of mailen naar thuisfront als je dat zou willen
Ik ben zelf erg tevreden met deze oplossing en het weegt vrijwel niets. Enige wat je nodig hebt is een Surface RT (of tablet met microSD en usb) een Micro SD kaart in een SD adapter en een externe schijf
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ja daar zijn verschillende gave oplossingen in te vinden! Je kan bijvoorbeeld naar Asus transformer kijken als je android wil, die heeft ook een SD slot dacht ik.Major_ton schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:49:
Dat zijn positieve berichten! Zo'n tablet met toetsenbord dock lijkt mij wel wat. Zoals eerder aangegeven heb ik al een goede laptop, maar die is gewoon te chuncky om mee te gaan slepen. Mijn iPad (1ste gen) wordt te traag, zelfs met browsen en ik ben nooit vrienden geworden met iOS en iTunes in het bijzonder. De vraag is dan nu (behoorlijk offtopic), wordt het een tablet + dock die op Android of of Windows RT draait? Ik zal eens elders op het forum gaan rondneuzen om te kijken wat beter bij mij past. Bedankt voor de antwoorden zo ver!!
Voor Windows moet je nog 1 extra keuze maken; ga je voor windows 8 of windows RT? Windows 8 is er nu met atom's bijvoorbeeld ook al met lange accuduur of met een krachtige i5 met 4-5 uur accuduur. Straks als de nieuwe generatie komt met hashwell wordt een win8 tablet nóg aantrekkelijker.
Ik zelf heb een winRT tablet, de Surface. Voordelen voor mij zijn de lagere prijs, lager gewicht en de lange accuduur. De Surface heeft als voordeel de hele fijne, dunne en lichte toetsenborden die erbij gekocht kunnen worden en voor het verhaal hierboven de microSD aansluiting die aanwezig is achter de kickstand.
Succes met het vinden van een tablet!
Ik heb android destijds kort gehad, maar toen was het nog flink in ontwikkeling (denk aan versie 2.3 ofzo). Dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Toen ben ik ook over gestapt op Windows Phone 7 (en nuMajor_ton schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:31:
Ik twijfel een beetje een beetje tussen 3 opties. De hagel nieuwe Sony Experia Tablet Z, de Dell XPS 10 met toetsenbord dock (nu leuk in de aanbieding) en de Asus Transformer Pad met toetsebord dock. Je ziet het al, 2x Android en 1 keer Windows RT. Ik heb nu een Samsung Galaxy Note II en daarop bevalt Android mij prima! Spelletjes spelen doe ik amper, maar wat muziek luisteren en vooral een MKV bestand kunnen afspelen vind ik erg belangrijk!
Muziek afspelen is geen probleem, daarvoor is de muziek app en die werkt prima. Het is niet uitzonderlijk maar wel prima. Deze apps krijgen overigens in de zomer allemaal een update net als het hele OS met Windows RT 8.1
MKV wordt niet door de standaard speler afgespeeld maar door de app Mobile.HD gaat dat prima. Deze app kost iets van 2 euro's ofzo? En VLC player app is al geruime tijd in ontwikkeling voor Windows8/RT dus die komt binnenkort ook op de markt en dan is het feest compleet
Tablet koppelen aan de PC? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gedaan hebMajor_ton schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:59:
Klinkt goed. Aangezien je zo behulpzaam antwoord geeft, kan je misschien ook aangeven hoe het koppelen met een PC gaat? Ik draai gewoon Windows 7 64 bit en heb geen zin om up te graden naar Windows 8 (alles draait nu zo lekker). Mijn android telefoon wordt gewoon gezien als een soort van USB HDD waar je ZONDER extra software bestanden naartoe kan kopiëren. Al die iTunes en Zune meuk ben ik helemaal zat. Ik was laatst 3 kwartier bezig om een album op de iPhone van mijn vriendin te zetten (synchroniseren, apps terugzetten, nog eens synchroniseren en weet ik veel wat en toen werkte het nog niet!) en dat wil ik dus niet meer.
Zal wel gewoon als massaopslag werken. Mijn Windows Phone 8 (lumia 920) gedraagt zich namelijk ook als massa opslag (gewoon mapje en slepen maar).
WinRT is zegmaar win8 zonder legacy apps, dus eigenlijk is dat een computer aan een computer aansluiten.. weet niet hoe dat werk? Maar je kan dus ook lid worden van een thuisgroep en dan gewoon via netwerk alles in andere computers of een NAS benaderen en dan downloaden naar je surface als je wilt, of gewoon openen.