Toon posts:

wat is de gemiddelde wifi download speed

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de tittel zegt wat is de gemiddelde wifi download speed

heb vandaag nieuwe pc met een tp-link wdn4800 en ontvang 2.5 ongeveer mb/s download speed...
dit is nogal weinig vind ik, wat hebben jullie?

bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder iets te vermelden over de rest van je netwerk is het lastig te zeggen of het weinig is.

Verder, wees duidelijk in waar je het nu over hebt. mb/s is niets (er bestaan geen milibits). Je hebt MB/s en Mb/s, en daar zit een factor 8 verschil tussen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dat is afhankelijk van je internetverbinding, server waar je van download, wifi-standaard, wifi router, wifi client, gebruikte pc, etc.

Je begrijpt het al: waar wil je heen met deze vraag? Je kan niet zeggen dat 2.5MB/s traag is als je 'maar' 25Mbit/s VDSL2 hebt, dan is dat het maximum van je internetverbinding en zit de bottleneck daarin.

Goedkoop bellen via VoIP

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:06:
Zoals de tittel zegt wat is de gemiddelde wifi download speed

heb vandaag nieuwe pc met een tp-link wdn4800 en ontvang 2.5 ongeveer mb/s download speed...
dit is nogal weinig vind ik, wat hebben jullie?

bedankt
Voor een 2.4GHz WiFi-N (die zie je het meest op het moment) verbinding met een snelheid van 65 Mbit is dat iets onder het gemiddelde, maar niet slecht te noemen. Tussen de 3 en 4MB/s is meestal nog wel haalbaar over zo'n verbinding, maar het is erg afhankelijk van het bereik en drukte op het gekozen kanaal. Een ander apparaat, dus ook die van jezelf, op hetzelfde kanaal en tot 2 kanalen er naast kan invloed hebben op jouw signaal. Woon je dus in een omgeving waar de 2.4GHz band erg vol is en er zijn apparaten actief, dan ondervind je hinder van elkaar.

Verder is je vraagstelling erg summier en is er weinig concreets over te zeggen.
Ik mis o.a.:
  • Snelheid van je internetverbinding.
  • Als je de PC bekabeld aansluit, is de snelheid dan hoger? Zo nee, dan is het WiFi niet de oorzaak.
  • De gebruikte WiFi standaard en bijbehorende frequentie
  • Gebruikte kanaal en drukte van de band in jouw omgeving (doe een scan!)
  • De verbindingsnelheid die gebruikt wordt en hoe is het bereik?
  • Welk protocol en data wordt gebruikt waarmee je dit resultaat krijgt
  • Gebruikte hardware kan nog interessant zijn, met name WiFi adapter en router
  • Zie TERW_DAN's opmerking over duidelijk zijn in wat je bedoeld. "mb/s" bestaat niet, en "MB/s" en "Mb/s" verschillen achtvoudig t.o.v. elkaar. Nu ga ik er maar van uit dat je "MB/s" bedoeld.
Je kunt nog genoeg doen om je probleem (zelf) te analyseren. Ik stel dan ook voor dat je aan de slag gaat om deze vragen te beantwoorden, zodat er mogelijk nuttig antwoord gegeven kan worden op de vragen die je daarna nog mocht hebben.

Bovendien zijn twee topics waarin je dezelfde vraag stelt niet nodig: Hulp nodig trage verbinding tplink wdn4800

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 05-06-2013 20:18 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik kan Ultraman wel herhalen, maar waarom zou ik t doen als t al prima uitgelegd is?!

Verder dus in Hulp nodig trage verbinding tplink wdn4800

Dit topic is gesloten.