Ik wilde mijn interesse voor gaming in de nabije toekomst graag met jullie delen.
Er zijn een groot aantal leuke, praktische en innovatieve ontwikkelingen gaande omtrent de gaming industrie. Waar het precies begonnen is weet ik niet, maar waar bij mij de bel begon te rinkelen was toen de Oculus Rift werd geïntroduceerd op kickstarter.
Na het enorme succes op kickstarter van de Oculus Rift ben ik de ontwikkelingen omtrent future gaming wat nauwer in de gaten gaan houden. Nu vind ik het leuk om een aantal van deze aspecten samen te brengen en met jullie te delen. Zo kun je zien wat op dit moment in ontwikkeling is, en wat we in de nabije toekomst kunnen verwachten!
Oculus Rift - Virtual Reality bril
As Real As It Gets - Game Kostuum
OMNI - loop platform
Dit zijn concrete ontwikkelingen op het game gebied die ik samen zie komen tot één grote gamebeleving.
Visueel zit je recht in de game door de Oculus Rift
Fysiek voel je wat er gebeurt in de game,
En Daarnaast kun je jezelf ook verplaatsen in de game door in werkelijkheid te lopen.
Persoonlijk vind ik het ook nog erg interessant wat deze (besturing met hersenen) ontwikkeling voor gamebesturing kan gaan betekenen...
Wanneer worden deze ontwikkelingen werkelijkheid, en waar gaan deze ontwikkelingen naartoe?