Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:20
Afbeeldingslocatie: http://static.tumblr.com/5xmwdg4/GpLmey9cr/gaming_header.jpg
Ik wilde mijn interesse voor gaming in de nabije toekomst graag met jullie delen.
Er zijn een groot aantal leuke, praktische en innovatieve ontwikkelingen gaande omtrent de gaming industrie. Waar het precies begonnen is weet ik niet, maar waar bij mij de bel begon te rinkelen was toen de Oculus Rift werd geïntroduceerd op kickstarter.

Na het enorme succes op kickstarter van de Oculus Rift ben ik de ontwikkelingen omtrent future gaming wat nauwer in de gaten gaan houden. Nu vind ik het leuk om een aantal van deze aspecten samen te brengen en met jullie te delen. Zo kun je zien wat op dit moment in ontwikkeling is, en wat we in de nabije toekomst kunnen verwachten!

Oculus Rift - Virtual Reality bril
As Real As It Gets - Game Kostuum
OMNI - loop platform

Dit zijn concrete ontwikkelingen op het game gebied die ik samen zie komen tot één grote gamebeleving.
Visueel zit je recht in de game door de Oculus Rift
Fysiek voel je wat er gebeurt in de game,
En Daarnaast kun je jezelf ook verplaatsen in de game door in werkelijkheid te lopen.

Persoonlijk vind ik het ook nog erg interessant wat deze (besturing met hersenen) ontwikkeling voor gamebesturing kan gaan betekenen...

Wanneer worden deze ontwikkelingen werkelijkheid, en waar gaan deze ontwikkelingen naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:35
De combinatie van die drie in Skyrim of Battlefield 4...
Lijkt me echt fantastisch. Maar het duurt nog wel even voor dit echt van de grond komt denk ik.
Over een jaar of 3 zijn er vast pakketen die je kunt kopen, zodat alles inbegrepen zit. Wel een gave ontwikkeling vind ik zelf. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik ben skeptisch. Als het gaat over de Kinect dan hoor je gamers altijd zeuren dat ze vooral stil willen zitten tijdens het gamen. En VR-brillen bestaan ook al minstens 20 jaar en zijn nooit succesvol geweest. Ik vraag me af wat de Oculus Rift zo bijzonder maakt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:35
Ja maar met Kinect moet je zwaaien met je armen.... De combinatie van die drie maakt alles toch wel wat realistischer. Lopen op de OMNI. Het beeld draaien met de Oculus en als je geraakt wordt een vibratie op je borst of je schouder i.p.v. alleen in je controller. Zo kom ik wel aan me 30 minuten bewegen per dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de bovenstaande huidige producten denk ik toch dat de Occulus Rift de grootste kans heeft om te slagen. Daarbij hoeft 'slagen' nog niet te betekenen dat het een financieel succes is maar meer dat het een trend in gang heeft gezet. De naam komt op de verschillende tech websites vaak voorbij waardoor het veel exposure heeft gekregen.

Het is ook zo dat VR technologie heel hip was in de jaren 80 en begin jaren 90. Probleem is dat de techniek nog niet zo ver was om daadwerkelijk virtuele werelden met redelijke overtuigingskracht weer te geven. Tegenwoordig zijn we veel verder en hebben we het effect 'Dat lijkt net echt!' meerdere malen meegemaakt. Hierdoor is de overtuigingskracht een stuk beter geworden en dus is de interesse in de techniek weer groter geworden.

Echte mainstream VR technologie laat denk ik nog een decennia op zich wachten, maar ik denk toch dat rond 2020 er veel meer animo voor zal zijn. Met betrekking tot de 'pakken' die je moet aantrekken zie ik niet echt een consumentenmarkt ontstaan. Waar ik dan wel aan zit te denken zijn een soort pretparken waar bezoekers een dergelijk pak kunnen aantrekken om zich voor te bewegen in een virtuele wereld. Denk aan een Disneyland of de Efteling maar dan in VR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:03:
Van de bovenstaande huidige producten denk ik toch dat de Occulus Rift de grootste kans heeft om te slagen. Daarbij hoeft 'slagen' nog niet te betekenen dat het een financieel succes is maar meer dat het een trend in gang heeft gezet. De naam komt op de verschillende tech websites vaak voorbij waardoor het veel exposure heeft gekregen.

Het is ook zo dat VR technologie heel hip was in de jaren 80 en begin jaren 90. Probleem is dat de techniek nog niet zo ver was om daadwerkelijk virtuele werelden met redelijke overtuigingskracht weer te geven. Tegenwoordig zijn we veel verder en hebben we het effect 'Dat lijkt net echt!' meerdere malen meegemaakt. Hierdoor is de overtuigingskracht een stuk beter geworden en dus is de interesse in de techniek weer groter geworden.

Echte mainstream VR technologie laat denk ik nog een decennia op zich wachten, maar ik denk toch dat rond 2020 er veel meer animo voor zal zijn. Met betrekking tot de 'pakken' die je moet aantrekken zie ik niet echt een consumentenmarkt ontstaan. Waar ik dan wel aan zit te denken zijn een soort pretparken waar bezoekers een dergelijk pak kunnen aantrekken om zich voor te bewegen in een virtuele wereld. Denk aan een Disneyland of de Efteling maar dan in VR!
Aan dit soort activiteiten zat ik inderdaad ook te denken. Met de combinatie van al het bovenstaande kun je een leuke kermis attractie maken, paintball sessies organiseren zonder enorme hoeveelheid loopruimte en ga zo maar door.

Pas op het moment dat populaire games ondersteuning gaan bieden bij dergelijke "next-gen gaming besturing" dan zal de bal echt gaan rollen (denk ik). Ik denk ook niet dat we het enkel onder de categorie gaming moeten zetten, maar ook onder work-out / ervaring. Je bent niet binnen 1 minuut gereed om te spelen, net zoals met huidige pc's wel het geval is. En je kunt ook niet 13 uur achter elkaar gamen, zoals huidige (pro) gamers toch regelmatig doen.
Pagina: 1