Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds febuari een samsung NP355E5C notebook, sinds een maandje heeft de behuizing toch flink wat kuren.
Probleem 1, er begon slijtage te ontstaan na +-2 maanden dagelijks gebruik, geen stoot/val schade
Afbeeldingslocatie: http://corewolf.org/2.jpg
Probleem 2, De laptop is in mijn laptoptas een stukje gevallen, die stukje was ook heel erg klein(van stoel in tram op mijn voet toen de tram plotseling remde, ongeveer 15-20 cm), nu is er al een scharnier naar de gort.
Afbeeldingslocatie: http://corewolf.org/1.jpg
Ik weet dat ik niet veel moet verwachten van een budgetlaptop(€380 na afdingen bij MM), maar dit is wel heel beroerde kwaliteit.
Nu is mijn vraag of ik nog een kans heb dat MediaMarkt/Samsung deze laptop nog gratis zal repareren(onder garantie of coulance) of dat ik beter zelf kan proberen te fixen(schanier vastdraaien, eventueel wat ductape)
En is het normaal voor een laptop dat de behuizing al zo hard slijt en bij een kleine tik al kapot gaat?

De grote vraag is samengevat: Heb ik nog recht op garantie?, zonee heb ik dan nog een kans op coulance van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Je hebt 2 jaar garantie, dus ik neem aan dat dit geen user abuse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:51:
Je hebt 2 jaar garantie, dus ik neem aan dat dit geen user abuse is.
Kan ik dan beter direct naar samsung gaan of via mediamarkt(hoor nog wel eens horrorverhalen van de service van MM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
plaatjes doen het niet. Nu wel :S

Probleem 1 zou op zich gewoon onder garantie moeten vallen als het erg is. (ik zie de sluitage overigens niet :o )
Probleem 2 is valschade==> user error ergo geen garantie. (coulance kan je natuurlijk altijd proberen, maar ik acht de kans klein)
Het nadeel van deze situatie is dat ze waarschijnlijk probleem 1 op 2 afschuiven.

Ik zou eerst de media-markt proberen en daarna pas contact opnemen met samsung. In ieder geval niet zomaar iets afgeven of opsturen want dan gaat het een duur grapje worden vrees ik.

[ Voor 27% gewijzigd door eL_Jay op 05-06-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
eL_Jay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:52:
plaatjes doen het niet. Nu wel :S

Probleem 1 zou op zich gewoon onder garantie moeten vallen als het erg is.
Probleem 2 is valschade==> user error ergo geen garantie. (coulance kan je natuurlijk altijd proberen, maar ik acht de kans klein)
Het nadeel van deze situatie is dat ze waarschijnlijk probleem 1 op 2 afschuiven.
Dit precies, alleen zullen ze dus 1 bij 2 optellen.

Ben dus bang je dan geen garantie krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Dit lijkt mij vallen onder nee heb je ja kan je krijgen. Zou het gewoon proberen. Mocht dat niet werken dan pas zou ik er zelf mogelijk wat aan gaan doen. Grote kans alleen dat je het erger maakt dus dan zou ik het gewoon laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meh, inmiddels is het al duidelijk dat ik geen garantie ga krijgen
Inmiddels ben ik al begonnen met behuizing openen, wat een kutklus, paar schroeven zitten echt moervast :/
Maar op het moment is ding ook niet echt bruikbaar(door losse scharnier kan je hem nauwlijks openklappen zonder de "ik ga plastic breken gevoel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, beetje offtopic maar iemand een suggestie hoe deze scharnier op zn plek te houden?
Afbeeldingslocatie: http://corewolf.org/3.jpg
Plastic rondom de schroefgaten is compleet verneukt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:12

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

misschien kun je het fatsoenlijk maken m.b.v. een warme lijmpistool?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
zitten die schroeven in de plastic bodem plaat?
dan zou ik
- schroeven eruit.
- doorboren in het plastic.
- metalen plaatje aan de onderkant (buitenkant laptop)
- en dan nieuwe verzonken bouten van onderen (buitenkant) door het metalen plaatje, door plastic onderkant en door het scharnier en deze met moertjes vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Zoals ik het lees heb je de laptop sinds Februari 2013. In het eerste half jaar na aankoop moet de winkelier aantonen dat het product door jou schuld defect is gegaan. Anders mag er vanuit worden gegaan dat het product al "defect" was bij aflevering en moet er worden over gegaan tot kosteloos herstel of vervanging (die keuze is aan de winkelier).

Wil de verkoper dit niet en kan deze niet bewijzen dat het product door jou toedoen stuk is gegaan kun je de koop laten ontbinden en je geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het vervelende hierbij is echter het ook daadwerkelijk gedaan krijgen, maar als je een beetje nette winkelier hebt biedt hij deze service gewoon want hij kan het op zijn beurt weer terug krijgen van de fabrikant.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Rubman schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:51:
Het vervelende hierbij is echter het ook daadwerkelijk gedaan krijgen, maar als je een beetje nette winkelier hebt biedt hij deze service gewoon want hij kan het op zijn beurt weer terug krijgen van de fabrikant.
Het tweede probleem lijkt me gewoon gebruikersschade waardoor de winkelier ook nul terug krijgt van de fabrikant als hij het zou opsturen. En zeer waarschijnlijk wordt probleem 1 onder probleem 2 geschaard.

En vaak als je alleen probleem 1 wil laten maken zegt de fabrikant dat dat niet kan door probleem 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit blijft dat dit nu een beetje theoretische discussie is geworden nu TS heeft besloten de verkoper niet eens de kans te geven om garantie te weigeren ;)
Pagina: 1