Waarom rijden wij niet allemaal bestelwagen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89830

Topicstarter
Iets wat ik mij ineens afvraag.

Bestelwagenmodel auto bedoelt voor personenvervoer heeft een superieure prijs/ruimte verhouding tegenover modellen als station en SUV. Waarom rijdt de calculerende Nederlander dan niet massaal in Volkswagen Caddy, Renault Kangoo, Citroen Berlingo, etc.?

Uiteraard ziet het er minder mooi en gestroomlijnd uit dan een mooie Sedan, maar dat zit ook in de prijs/ruimte verhouding verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Omdat je er dan uitziet als een schrale bejaarde batser die het niet kan betalen om in een fatsoenlijke auto te rijden. Busjes zijn voor bouwvakkers, of ze nou 2 of 6 zitplekken hebben.
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:32

-tom-562

Oliesjeik

-Lelijk
-Oncomfortabel
-Beperkt motoraanbod
-Beperkte opties
-Lelijk
-Busjes zijn relatief zwaar
-Busjes zijn relatief onzuinig
-Beperkt aantal zitplaatsen

Ohja, en ze zijn lelijk

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 05-06-2013 16:19 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 01:37

itsalwaysme

Graast voor DB

Duur, want alleen op de zaak zijn ze normaal te betalen. En die heeft niet iedereen.
Zie bijv http://www.autowereld.com/showroom/detail.asp

een 1.6 diesel is maar € 38.100,-. Daar heb je mooiere en luxere auto's voor.

[ Voor 44% gewijzigd door itsalwaysme op 05-06-2013 16:28 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het verbruik van die dingen ligt hoger, en met de huidige brandstofprijzen (hoewel alweer een stukje gedaald) is dat niet evht ideaal.

Daarnaast wegen ze vaak wat meer, dus hogere wegenbelasting enzo.

Daarnaast zien die dingen er niet uit. Handig voor bouwvakkers en bepaalde bedrijven, maar voor de gemiddelde particulier zie ik er de meerwaarde totaal niet van in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Het antwoord op je vraag geef je zelf al:
superieure prijs/ruimte verhouding
Niet iedereen wil een superieure prijs/ruimte verhouding. Sommigen zijn op zoek naar een superieure prijs/prestatie verhouding, anderen weer naar een superieure prijs... De auto brengt je van A naar B en niet meer dan dat voor die mensen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 89830 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:16:
Iets wat ik mij ineens afvraag.

Bestelwagenmodel auto bedoelt voor personenvervoer heeft een superieure prijs/ruimte verhouding tegenover modellen als station en SUV. Waarom rijdt de calculerende Nederlander dan niet massaal in Volkswagen Caddy, Renault Kangoo, Citroen Berlingo, etc.?

Uiteraard ziet het er minder mooi en gestroomlijnd uit dan een mooie Sedan, maar dat zit ook in de prijs/ruimte verhouding verwerkt.
Ik denk dat je vergeet dat de Consument gewoon BTW dient af te dragen...

Caddy is gewoon vanaf 22k, en wil je 7 zitplaatsen, vanaf 27k...
Goedkoopste benzine transporter is gewoon 43K zonder dubbele cabine.
Goedkoopste dubbele cabine transporter is een diesel van bijna 36k, dan heb je een versie onder de trendline, genaamd budgetline...

Sorry hoor,ik denk dat wij een andere perceptie hebben op goedkoop ;)

Bedrijven daarentegen kunnen de BTW terugvorderen en BPM ook iets leuks mee doen toch? Die kunnen een dergelijke transporter vanaf 18k krijgen dacht ik...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:49
De kleine klasse (Caddy etc) rijdt niet erg lekker. Vooral door het lawaai uit de ongeisoleerde laadruimte is het rijcomfort veel lager dan van een personenauto op hetzelfde platform (een Polo bv).

Als je dan een een maat groter wilt en een achterbank, dan zijn bestelwagens absoluut niet goedkoop. Een Multivan uit de voorraad van PON kost >44k EX BTW. Heb je wel een 2.0TSI 180 DSG, maar dat is geen overbodige luxe. Volgens mij is een Tiguan of Q3 goedkoper :)

[ Voor 16% gewijzigd door t_captain op 05-06-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt toch die Dacia gevallen, Lodgy en Logan.

Lelijk
Goedkoop
met zonder niks aan opties
oncomfortabel
ruim
lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 16:27
Een busje oncomfortabel? Ik rij regelmatig in een Transit en die is van alle gemakken voorzien en zeker niet oncomfortabel te noemen.

Verder ben ik het wel met de rest eens:

-lelijk
-duur in gebruik
-zwaar
-lelijk
-zwaar lelijk :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Is dit een serieuze vraag? Alleen bejaarde of lesbische koppels (van die broekpaktypes) rijden in Kangoo's e.d. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

brilsmurfffje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:46:
Dacia Logan is toch geen bestelwagen? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 16:33

Ethirty

Who...me?

Dat soort auto's zijn alleen voor aannemers, koeriers of andere mensen die zoiets voor hun werk nodig hebben. Iedereen die daarin prive rijdt heeft in mijn ogen echt een draadje los :')

Daarnaast, alles wat hierboven al genoemd is. Veel te duur voor het soort auto.
wildhagen schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:56:
Dacia Logan is toch geen bestelwagen? :?
Het is niet eens een auto. Het is een hok. Degene die dat ding getekend heeft zou zich diep diep moeten schamen.

Ik zou nog eerder in iets van een pick-up willen rijden, maar iets als een VW Amarok doet in een beetje knappe personen uitvoering al snel tussen de 50-75k :X

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:55:
Is dit een serieuze vraag? Alleen bejaarde of lesbische koppels (van die broekpaktypes) rijden in Kangoo's e.d. ;w
Het broertje van een erg populaire GoTter reed jarenlang in een Kangoo. Niet bejaard, ook niet lesbisch (tenzij heel erg vast in vrouwenlichaam). Maar goed, dat deed hij niet omdat hij het mooi vond, maar omdat die Kangoo - in de staat waarin hij het kocht - erg goedkoop was, en hij veel zooi moest meenemen :z

Uiterlijk van een auto boeit bij uitermate weinig, comfort wel degelijk. Heb toen we paar maanden terug een 'nieuwe' 2e handsje wilden kopen gekeken naar bestelbus-achtige dingen (bijv Citroen Berlingo), mede omdat die dingen idd stukken beter zitten dan menig personenwagen, maar viel af, met name op wegenbelasting (want zwaar) en verbruik (want zwaar en aerodynamica van een opgeruwde baksteen).
Ethirty schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:02:
Dat soort auto's zijn alleen voor aannemers, koeriers of andere mensen die zoiets voor hun werk nodig hebben. Iedereen die daarin prive rijdt heeft in mijn ogen echt een draadje los :')
Of ziet z'n auto gewoon niet als verlengstuk van z'n geslachtsorgaan. Of juist wel - lekker dik en ribbelig >:)
Daarnaast, alles wat hierboven al genoemd is. Veel te duur voor het soort auto.
Check.
[...]

Het is niet eens een auto. Het is een hok. Degene die dat ding getekend heeft zou zich diep diep moeten schamen.
Pff, het is een hok wat bijzonder lekker rijdt en comfortabel zit. Maar goed dat mensen met meer geld dan vermogen verder te kijken dan hun neus lang is ze niet kopen, houdt de prijs lekker laag :P

* dion_b vindt de reguliere Logan daadwerkelijk best acceptabel ogen van buiten trouwens
Ik zou nog eerder in iets van een pick-up willen rijden, maar iets als een VW Amarok doet in een beetje knappe personen uitvoering al snel tussen de 50-75k :X
Redneck! :+

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 05-06-2013 17:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Omdat je als een busje rijd particulier keihard word genaaid door de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

dion_b schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:05:
[...]

Pff, het is een hok wat bijzonder lekker rijdt en comfortabel zit. Maar goed dat mensen met meer geld dan vermogen verder te kijken dan hun neus lang is ze niet kopen, houdt de prijs lekker laag :P

* dion_b vindt de reguliere Logan daadwerkelijk best acceptabel ogen van buiten trouwens

[...]

Redneck! :+
Liever een redneck dan in een Logan rijden :+ Zo'n Logan ziet er een beetje uit zoals jongetjes van 5 een auto tekenen. Kans is ook groot dat dat ook het geval was :P

Een auto zegt wel degelijk iets over de persoon achter het stuur. Zo waren Priussen altijd voor geitewollen sokken types, nu vooral belastingoplichtende leaserijders :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

8 jaar een hyundai h200 2.5 uit 2005 gereden prima auto misschien niet de mooiste maar wel comfortabel op de weg groot en 1 op 15 (diesel)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
* StevenK rijdt met veel plezier en comfort een T5. Maar wel met de ondernemersvoordelen (BTW aftrek, geen BPM). Het is mijn eerste auto met automaat, PDC (voor en achter), camera, navi. En toch heb ik tot op heden geen flauwe auto's gereden. Kortom: luxe genoeg in deze auto. En ik kan makkelijk mijn fietsen en mijn gezin meenemen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:51
Bij mn ouders een tijd lang een auto en een bus gehad (sprinter).
De sprinter was van de zaak, maar af en toe privé ook wel handig. Lekker voor 2 maanden boodschappen inslaan in 1 keer bij de makro/sligro. Familie helpen verhuizen, of gekochte meubels en witgoed zelf mee kunnen nemen ipv dure bezorg service.

Maar om ze te kopen ipv een auto? Nee.
- Wegenbelasting gaat op gewicht, en een busje is veel zwaarder.
- Parkeren met zo'n ding is een ramp als het druk is.
- Je bent 2x zoveel kwijt aan brandstof

De berekenende Nederlander gaat op het moment vooral voor een zuinige auto.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Totdat grijs kenteken afgeschaft werd, reed ik met veel plezier in VW T4.
Daarna onbetaalbaar de wegenbelasting voor een diesel van 1900 Kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:01
Het is hetzelfde als vragen waarom we niet allemaal in tuinbroek of overall lopen. Nou, wat dacht je zelf? :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Ik rijd ook prive in de renault kangoo(2011) van mijn werk. Is sowieso goedkoper, er wordt 100 bruto per maand afgehouden van mijn loon(belgie). dat het niet zo mooi is als een gewone auto vind ik absoluut niet erg. Het zit veel beter en ook handig als ik prive grote dingen moet vervoeren. Dit was handig omdat ik bu al 2 keer ben verhuisd sinds ik die auto heb.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:55

InFamous

excommunicado

Ik rijd anders een Mercedes Vito, met Viano onderstel en voorstoelen. Automaat, luchtgeveerd, mee verende voorstoelen, airo, automaat, etc. etc. en dat rijdt anders heerlijk, enigste min puntje wat ik eigenlijk heb is de motor, die vind ik persoonlijk niet krachtig genoeg.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
InFamous schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:15:
Ik rijd anders een Mercedes Vito, met Viano onderstel en voorstoelen. Automaat, luchtgeveerd, mee verende voorstoelen, airo, automaat, etc. etc. en dat rijdt anders heerlijk, enigste min puntje wat ik eigenlijk heb is de motor, die vind ik persoonlijk niet krachtig genoeg.
Dat probleem heb ik dan weer niet met een biturbo tdi in de T5 :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Abbadon schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:57:
Het is hetzelfde als vragen waarom we niet allemaal in tuinbroek of overall lopen. Nou, wat dacht je zelf? :P
Kwestie van smaak dus. Of in jouw voorbeeld, een gebrek daaraan :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

StevenK schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:16:
[...]

Dat probleem heb ik dan weer niet met een biturbo tdi in de T5 :)
Ik had mijne ook liever gezien in V6 limited maar die zijn nogal onbetaalbaar. Joh dit ding rijdt met gemak 160 op de snelweg harder gaat ie niet :X Alleen het optrekken is nogal waardeloos door de meedenke automaat en elektronisch geregeld gas pedaal. Maar waarschijnlijk heeft jou T5 een DSG bak en dat is een stuk beter te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Het broertje van een erg populaire GoTter reed jarenlang in een Kangoo. Niet bejaard, ook niet lesbisch (tenzij heel erg vast in vrouwenlichaam). Maar goed, dat deed hij niet omdat hij het mooi vond, maar omdat die Kangoo - in de staat waarin hij het kocht - erg goedkoop was, en hij veel zooi moest meenemen :z

Uiterlijk van een auto boeit bij uitermate weinig, comfort wel degelijk. Heb toen we paar maanden terug een 'nieuwe' 2e handsje wilden kopen gekeken naar bestelbus-achtige dingen (bijv Citroen Berlingo), mede omdat die dingen idd stukken beter zitten dan menig personenwagen, maar viel af, met name op wegenbelasting (want zwaar) en verbruik (want zwaar en aerodynamica van een opgeruwde baksteen).
Nu noem je echt twee van de meest verschrikkelijk rijdende auto's die er zijn. Een Kangoo, rijdend hondenhok, na een dag heb ik die van ellende teruggebracht naar het huurbedrijf (ding had slechts 3000km op de teller staan), comfort kon ik het niet noemen. Berlingo is exact dezelfde auto, Frans, met stoelen van kippenveren die verre van lekker zitten en een garantie dat het kapot gaat omdat het Franse "kwaliteit" is. Daarnaast heb ik een paar maanden een Caddy gereden, traag, onpraktisch (ja, je hebt een grote laadbak, maar als je maar iets kleins hoeft mee te nemen schuift het je alle kanten op, je zet het niet zomaar vast, gevolg: kans op schade aan de goederen), bladveren achter, dus een comfort van een broodrooster op wielen en een vreselijke akoestiek en lawaai in de auto vanwege dat hondenhok achter de stoelen.

Nee, ik zou mijn Lexus er niet voor inruilen... :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een stationcar met trekhaak nu, telt die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89830

Topicstarter
Anoniem: 197141 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:19:
Ik heb een stationcar met trekhaak nu, telt die ook?
Allen dank voor de reacties. Ik denk dat dit laatste argument, de trekhaak, de reden is waarom we dus geen bus of personen bestelwagen rijden. Voor de enkele keer groot vervoer, huren we een verhuisbak.
Was lelijk al genoemd? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Metalfreak schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:18:
onpraktisch (ja, je hebt een grote laadbak, maar als je maar iets kleins hoeft mee te nemen schuift het je alle kanten op, je zet het niet zomaar vast, gevolg: kans op schade aan de goederen)
Wat is dit voor een onzin? Overal zitten ogen voor spanbanden en -haken. Met een paar banden en eventueel pakdekens en/of schuim staat het als een huis. Kinderen moet je ook inpakken op de achterbank B)

Ik was juist verbaasd toen ik laatst de Partner meekreeg. Ik snapte bestelbussen nooit, maar je kan erg veel meenemen en het ding is toch niet groter dan een gewone auto. Het rijcomfort is inderdaad simpel, maar ik ben heel Nederland door gereden en dat was op zich prima te doen. Cruisen op 110-130 en twee uur later ben je waar je moet zijn. Overigens is het rijgedrag van echte bussen vaak best aardig; met hun lange wielbasis hebben ze veel inherente stabiliteit. Die zijn dan weer een stuk duurder in aanschaf en belasting.

Nu zit dat allemaal in een hoek waarbij er regelmatig veel en grote zooi rondgesleept moet worden, dus met de C1 op pad gaat simpelweg niet. Dat is dan tegelijk ook de voornaamste reden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 05-06-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Prachtige wagens.

Afbeeldingslocatie: http://motoren.files.wordpress.com/2010/12/renault-4-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oud én Frans én klein. Geen ideale *praktische* bestelbak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ethirty schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:05:
[...]

Liever een redneck dan in een Logan rijden :+ Zo'n Logan ziet er een beetje uit zoals jongetjes van 5 een auto tekenen. Kans is ook groot dat dat ook het geval was :P

Een auto zegt wel degelijk iets over de persoon achter het stuur. Zo waren Priussen altijd voor geitewollen sokken types, nu vooral belastingoplichtende leaserijders :P
Hmm... moet ik nu toegeven dat ik Volvo station rij? Maar ik zou graag een Skoda Rapid uit 1985 willen hebben. Wat zegt dat over mij? ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Degelijke familieman met een hang naar auto's uit de periode dat hij is opgegroeid :+

Maar ik heb er niet voor doorgeleerd hoor, dus kan ernaast zitten ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:45:
[...]

Wat is dit voor een onzin? Overal zitten ogen voor spanbanden en -haken. Met een paar banden en eventueel pakdekens en/of schuim staat het als een huis. Kinderen moet je ook inpakken op de achterbank B)
Dus elk klein dingetje dat je een keer achterin gooit moet je met minimaal drie spanbanden vast gaan zetten? En dat is niet onpraktisch wil je zeggen? Mijn ervaring met een Caddy is dat je dat eigenlijk nooit doet. Normale auto, je gooit het in de achterbak met zachte bekleding en niets aan de hand als je het eruit haalt bij aankomst Kinderen heb ik (godzijdank) niet en veelal kunnen die zichzelf inpakken met één klik.

Heb ook nog ervaring met een Vito, niet vooruit te branden die dingen en totaal geen zicht rondom... :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm.. heb ook ooit achter stuur van een Vito gezeten. Zat best lekker, maar idd waardeloos zicht. Moest gelijk aan Fins 'vittu' denken. Kut. :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig verdwijnen deze uit het straatbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2007/09/ford_ateam_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vito heb ik anders de afgelopen jaren prima in gereden. Eind juli ga ik in de nieuwste Vito rijden.

Grootste nadeel wat ik zo snel kan bedenken is dat je minder zicht hebt en dat je een stuk breder en langer bent. Dit gecombineerd maakt het besturen van zo'n busje lastiger dan een reguliere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Bolletje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:37:
Vito heb ik anders de afgelopen jaren prima in gereden. Eind juli ga ik in de nieuwste Vito rijden.

Grootste nadeel wat ik zo snel kan bedenken is dat je minder zicht hebt en dat je een stuk breder en langer bent. Dit gecombineerd maakt het besturen van zo'n busje lastiger dan een reguliere auto.
Voordeel als je er dagelijks mee rijd het went snel, ik heb gewoon een achteruitkijk spiegel en ramen en daar ben ik wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008

Bolletje

Moderator Harde Waren
InFamous schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:41:
[...]

Voordeel als je er dagelijks mee rijd het went snel, ik heb gewoon een achteruitkijk spiegel en ramen en daar ben ik wel blij mee.
Bij de gene waar ik regelmatig in rijd zit er materiaal achterin (koel unit). Achteruitkijkspiegel is niet bruikbaar.
Het is de iets verlengde versie, long (volgens mij heb je normal - long - extra long).

Die eind juli komt is een automaat en heeft volgens mij parkeersensors. Is wellicht wel handig dat laatste.

Nieuwe VW Caddy heb ik ook een paar keer in gereden. Die heeft een zeer grote vooruit; je kan veel zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 05-06-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
3 kangoo rijders in de fam waarvan 1 voor scootmobiel, 1 voor rolstoel/handbike, 1 om onbekende reden.
1 caddy achtig iets onder collega's om racefietsen mee te nemen.

Maar wel mee eens dat je zonder goede reden zo'n ding niet prive gaat rijden. Onzuinig. Oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Anoniem: 197141 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:29:

[afbeelding]
:'(

Wat is daar mis mee?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
InFamous schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:41:
[...]
ik heb gewoon een achteruitkijk spiegel en ramen en daar ben ik wel blij mee.
Ja spiegels en met name ramen in auto is een voordeel idd. :Y

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:01
-tom-562 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:19:
-Lelijk
-Oncomfortabel
-Beperkt motoraanbod
-Beperkte opties
-Lelijk
-Busjes zijn relatief zwaar
-Busjes zijn relatief onzuinig
-Beperkt aantal zitplaatsen

Ohja, en ze zijn lelijk
Lelijk lijkt me niet de reden, 80% van het verkeer rijdt in een lelijk bakje rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

- langzaam,
- onzuinig,
- te groot voor in parkeergarages,
- slecht zicht,
- slechte wegligging,
- duur in wegenbelasting, verzekering en aanschaf,
- en ohja, onzuinig.

Enige voordeel is laadruimte, en die heb ik niet nodig, m'n huidige auto is groot genoeg, er paste zelfs een complete, 1m70 hoge, koel-vriescombinatie in.. (En voor die ene keer per 10 jaar dat ik ga verhuizen, huur ik wel een verhuiswagentje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grote dode hoek en je hebt eigen oliebron nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metalfreak schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:22:
Dus elk klein dingetje dat je een keer achterin gooit moet je met minimaal drie spanbanden vast gaan zetten?
Nope, kleine dingen (zoals boodschappen) kunnen gewoon aan de passagierskant of los achterin. Niet alles is kwetsbaar en niet alles gaat schuiven. Overigens hebben veel auto's ook gewoon een kleiner vak waar losse dingen inkunnen. Dat is juist de crux van dergelijke wagens; kille bruikbaarheid.

Mocht je echt een zachte laadruimte willen valt dat overigens ook zo te regelen, dus het is een beetje een non-argument.
Op welke manier dan? Ten opzichte van gewone auto's valt dat eigenlijk geschikt mee, tenzij je over grintwegen gaat rijden ofzo, maar dat heb je in Nederland nauwelijks. Op de snelweg is het niet veel anders dan een andere auto van dezelfde maat.
AlexanderB schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:24:
- te groot voor in parkeergarages,
- slecht zicht,
Hoe is een bestelwagen groter dan een gewone auto in een parkeergarage? De buitenafmetingen zijn niet veel groter dan van normale auto's, tenzij het om de kleintjes gaat.

Slecht zicht is overigens geen issue voor een fatsoenlijke bestuurder. Het eventuele gebrek aan een achteruitkijkspiegel is met twee spiegels makkelijk gecompenseerd en parkeren is juist makkelijker omdat je de achterwielen in de spiegels vaak kunt zien. Makkelijker zet je iets niet strak tegen de stoeprand. Moderne auto's hebben met hun kleine achterraampjes en hoge raamlijnen vaak even slecht zicht ;(

Veel argumenten hier zijn wel een beetje zoeken naar problemen. Een stevig verbruik, duur in aanschaf en belasting en geen optimale wegligging zijn wat mij betreft de echte pijnpunten en het antwoord op de vraag van TS, naast misschien dat het niet goed voor de e-peen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Een bestelwagen lijkt mij op alle fronten fantastisch. En dan het liefst nog stickers op de zijkant met "Vis van Oyster". :p

Maar dan aan de andere kant wil ik ook nog enigszins fatsoenlijk voor de dag komen. Iets dat eigenlijk ook een wassen neus is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De kosten voor particulier gebruik zijn de hoofdreden. Over de nieuwprijs betaal je BTW en BPM, en altijd een rest BPM bij een occasion tot 5 jaar.
Qua wegenbelasting val je ook in het (hogere) particuliere tarief, ondernemers betalen een stuk minder.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

janvanduschoten schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:42:
De kosten voor particulier gebruik zijn de hoofdreden. Over de nieuwprijs betaal je BTW en BPM, en altijd een rest BPM bij een occasion tot 5 jaar.
Qua wegenbelasting val je ook in het (hogere) particuliere tarief, ondernemers betalen een stuk minder.
Ik vond dat jaren geleden zo prachtig, al die particulieren die lekker goedkoop een grijs kenteken reden en daar lekker mee pochten op verjaardagen, bij wijze van spreken.

Maar aan dat feest kwam een einde, dat werd toen opeens afgeschaft. En maar huilen terwijl ze wisten dat grijze kentekens helemaal niet voor particulieren bedoeld waren en hun auto opeens onverkoopbaar was, en zo opeens flink MRB moesten betalen want dat waren natuurlijk zware bakken.

Maar wel vergetend dat ze al die jaren lekker goedkoop gereden hadden, en ze wisten dat die situatie helemaal niet houdbaar was.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 06-06-2013 08:31 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
brilsmurfffje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:46:

Lelijk
Goedkoop
met zonder niks aan opties
oncomfortabel
ruim
lelijk
Vind je het echt lelijk, of roept iedereen het maar omdat Dacia volgens de menigte lelijk is?
Ik vind het juist een goede toevoeging aan het merkenaanbod.

Goedkoop, no-nonsense en degelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.groenlicht.be/sura_img/Dacia_Logan_2_2013_header_ori.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dacia.be/nl/dacia-gamma/logan-mcv/newsletter/att00133187/image_form_logan_mcv_nl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.paesmans.be/sitescene/custom/userfiles/image/nieuwsberichten/nieuwe%20logan%20mcv6.jpg

Ik vind de auto's er best okee uitzien hoor...
Het Fantoom schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:10:
Lelijk lijkt me niet de reden, 80% van het verkeer rijdt in een lelijk bakje rond.
Hahaha, waarom kiest half Nederland (me included) anders voor een VAG bak :+

Ik rijd zelf dus geen Dacia, maar snap niet dat er zoveel afgunst voor is... Ik ben er van overtuigd dat het een betere keuze was dan mijn VW Fabia... (de "my first Sony" variant van Skoda :P )
Ik had nooit zo veel problemen gehad...

Alleen die bijtelling he... Zodra je 14% als voorwaarde stelt, valt er heel veel af.
janvanduschoten schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:42:
Ik denk dat de TS inderdaad prijzen op reclames zag, die zijn inderdaad ex BTW en BPM... Dus lijkt een grote transporter ideaal. Alleen een consument betaalt er minimaal 40k voor...

Mijn buren hebben overigens 10 jaar lang een Kangoo gereden en dat zag er erg praktisch uit hoor. Kinderen passen met gemak op de achterbank met stoeltjes en nog ruimte over voor een volwassene. De laadruimte was erg groot, bench voor de twee honden erin en nog zat ruimte voor extra's.

Ik snap het best...

Maar goed ik ben aan het aftellen... My first Skoda gaat er over 12 dagen uit *O*
Maakt plaats voor een ruimere station! Kan niet wachten op mijn Focus >:)

Maar ja het oog wil inderdaad ook wat en daardoor kies je toch extra opties, die in wezen niet nodig zijn...
Ik bedoel, wat dragen meegespoten bumpers bij aan het rijcomfort? Helemaal niets, toch heb ik het wel besteld.

Het oog wil gewoon ook wat...

Dan ga je van dit:
Afbeeldingslocatie: http://media.autokopen.nl/vehiclephoto/005/691/877/5691877_2b.jpg

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://i69.photobucket.com/albums/i67/Blueeagle_2006/IMG_0855.jpg

Maar functioneel is het geenszins. Toch doe je het ook niet voor de buurman, maar wel degelijk voor jezelf. Maar waarom dan? Voor die keren dat je naar de auto loopt? Geen idee eigenlijk... Gewoon omdat je het mooier vind? Terwijl het eigenlijk nergens op slaat :)

Het privacy glass kan ik nog wel enigzins verantwoorden met een kind van 2 op de achterbank en de zon buiten ;)
Toch had ik hem zonder kinderen ook met privacy glass besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

Wegligging in zo'n vierkant koekblik is (in bochten) om te huilen. Hou het wel liever bij mijn sedan (AWD). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap dit volledig en tegelijk vind ik het blatante nonsens. Je kan jezelf toch niet zien als je rondrijdt en thuis gaat vrijwel niemand naar zijn auto zitten kijken. Nee, dan komt het dus gewoon neer op een verlenging van de penis en het laten zien van status. Het is niet voor niets dat wat in principe dezelfde auto's met een ander label zijn voor verschillende bedragen verkocht worden.

Overigens moet je je ook niet in een te grote of stoere auto laten zien, iedereen weet dat dergelijke auto's vooral als compensatie gekocht worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:14:
Ik snap dit volledig en tegelijk vind ik het blatante nonsens. Je kan jezelf toch niet zien als je rondrijdt en thuis gaat vrijwel niemand naar zijn auto zitten kijken. Nee, dan komt het dus gewoon neer op een verlenging van de penis en het laten zien van status. Het is niet voor niets dat wat in principe dezelfde auto's met een ander label zijn voor verschillende bedragen verkocht worden.

Overigens moet je je ook niet in een te grote of stoere auto laten zien, iedereen weet dat dergelijke auto's vooral als compensatie gekocht worden :+
Hahaha, maar als ik privé een auto zou moeten kopen, zou ik zeker een Dacia overwegen.
Op het moment dat ik de loterij win, staan er de volgende dag een dikke 5 serie station, dikke X5 en een mooie Volvo C70 voor de deur.

Dus van de een op de andere dag is het dan opeens nodig mijn penis te verlengen!?

Alles valt of staat bij mij, met het beschikbare budget of wat ik eraan uit wil geven...

Ik rijd nu ook volledig vrijwillig en met 200 euro restant leasebudget per maand een VW Fabia, dus niet te compenseren, in tegendeel.
Vanaf 18 juni staat mijn Focus, leuk uitgevoerd voor de deur... Dan opeens zou ik iets te compenseren hebben? Van de één op de andere dag? Hoe kan dat volgens jou?

Ik was de Fabia gewoon helemaal zat en geef zelf al toe dat meegespoten bumpers in principe onzin zijn... Toch vind ik het dusdanig mooi staan dat ik ze erbij heb gekozen... Zelfde geldt voor de kleur wit... Frozen White was weer 200 euro extra... Waarom rijdt niet iedereen rond in uni rood? Is goedkoper en je ziet het toch niet van binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:40:
Dus van de een op de andere dag is het dan opeens nodig mijn penis te verlengen!?

[...]

Ik rijd nu ook volledig vrijwillig en met 200 euro restant leasebudget per maand een VW Fabia, dus niet te compenseren, in tegendeel.
Vanaf 18 juni staat mijn Focus, leuk uitgevoerd voor de deur... Dan opeens zou ik iets te compenseren hebben? Van de één op de andere dag? Hoe kan dat volgens jou?
Nee, je penis is nu al te kort, je bankrekening is alleen niet groot genoeg om daar wat aan te doen (of te willen doen) :p Let wel dat penis hier ook in figuurlijke zin gebruikt wordt.

De waarheid kent altijd meer nuances, maar het valt moeilijk te ontkennen dat auto's voor veel mensen een statussymbool zijn en niet in de laatste plaats een manier om de eigen sociale positie te bevestigen en te laten zien. Natuurlijk is het bijvoorbeeld ook speelgoed, maar er zijn genoeg signalen te zien die bevestigen dat dat absoluut niet de primaire drijfveer is. Anders zou iedereen wel in razendrappe maar verder niet bijzondere auto's rijden.

Luxewagens zijn maar voor weinig mensen daadwerkelijk nuttiger dan een middenklasser, dat voordeel pak je eigenlijk alleen als je regelmatig veel kilometers maakt. Toch heeft veel volk er een voor de deur staan voor de boodschappen en het 15 kilometer forenzen naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Slasher schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:30:
[...]

Ik vond dat jaren geleden zo prachtig, al die particulieren die lekker goedkoop een grijs kenteken reden en daar lekker mee pochten op verjaardagen, bij wijze van spreken.

Maar aan dat feest kwam een einde, dat werd toen opeens afgeschaft. En maar huilen terwijl ze wisten dat grijze kentekens helemaal niet voor particulieren bedoeld waren en hun auto opeens onverkoopbaar was, en zo opeens flink MRB moesten betalen want dat waren natuurlijk zware bakken.

Maar wel vergetend dat ze al die jaren lekker goedkoop gereden hadden, en ze wisten dat die situatie helemaal niet houdbaar was.
Zo'n situatie komt er weer aan als al die belastingvrije auto's belasting moeten gaan betalen. Er rijden nu toch al best wel wat belastingvrije diesels rond bij mensen die niet veel kilometers rijden die binnenkort ook flink moeten gaan lappen qua wegenbelasting. Wordt ook weer huilen, inruilen en dan weer huilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07

Barrycade

Through the...

Behalve voor de mensen die in de markt zijn voor een zuinige 2e hands diesel, met weinig km's en een leuke aankleding. Ik kijk met belangstelling naar 2014 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:54:
Zo'n situatie komt er weer aan als al die belastingvrije auto's belasting moeten gaan betalen. Er rijden nu toch al best wel wat belastingvrije diesels rond bij mensen die niet veel kilometers rijden die binnenkort ook flink moeten gaan lappen qua wegenbelasting. Wordt ook weer huilen, inruilen en dan weer huilen :)
Ik vraag me dan ook af of dat uiteindelijk nu zoveel beter is geweest voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:14:
[...]

Sorry maar dit is echt onzin. Ik kijk wel degelijk naar mijn auto. Als ik er naar toe loop, vanuit thuis, op de parkeerplaats etc. En ja, het maakt voor de autoliefhebber heel veel uit of daar een grijs, anonieme eco hok staat of een blitse sportauto. En allemaal dezelfde auto met een andere label is hetzelfde als zeggen dat iedereen in principe dezelfde mobiel of computer heeft.

Kijk er is altijd een rationeel te verklaren verschil tussen auto's en een deel irrationeel. Welk deel overheerst bij de keuze is per persoon afhankelijk. Maar als we allemaal rationeel keken naar materiaal was er nooit een Ferarri of een Apple product verkocht.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zoals bij veel belastingregelingen is er wel over nagedacht, alleen niet zo lang. Er is wel veel oude rommel van de weg verdwenen met de sloopregeling, daar zijn weer veel zuinige benzineauto's voor in de plaats gekomen (C1/107/Aygo, etc).
Dat er nu mensen met een zuinige diesel rondrijden wegens de wegenbelasting is denk in niet helemaal de bedoeling geweest.
Ook de bestelwagenregeling van jaren geleden was erg aantrekkelijk voor particulieren, maar niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Je verwacht dat de opmerking 'het broertje van....' je post geloofwaardiger maakt? Doei!!! :F

Mijn punt blijft dat het poeplelijke auto's zijn en dat de mensen die er in durven te rijden een steekje los hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 93248 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:05:
Mijn punt blijft dat het poeplelijke auto's zijn en dat de mensen die er in durven te rijden een steekje los hebben.
Niet iedereen is hier 16 en denkt zoals jij...

Edit: sorry, zie dat je 27 bent in je profiel. Dacht gezien je berichten dat je een stuk jonger was. Excuus, je kan er ook niets aan doen dat je nog niet helemaal droog achter de oren bent op jouw leeftijd. Komt hopelijk nog allemaal goed met je.

En tot die tijd maar lekker genieten van je auto'tje waarmee je een beetje de blits kan maken bij de meisjes.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-06-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben +30 en denk er net zo over. Bovendien als ik rond me kijk in het verkeer zit iedereen toch alleen. In de 100k dat ik met mijn huidige auto gereden heb zal de achterbank 10 keer gebruikt zijn. Wat maakt het dan uit dat je 8 man kan vervoeren?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Edit: sorry, zie dat je 27 bent in je profiel. Dacht gezien je berichten dat je een stuk jonger was. Excuus, je kan er ook niets aan doen dat je nog niet helemaal droog achter de oren bent op jouw leeftijd. Komt hopelijk nog allemaal goed met je.

En tot die tijd maar lekker genieten van je auto'tje waarmee je een beetje de blits kan maken bij de meisjes.
Hier ook 30+ en ben het met hem eens. Volgens jou mag je dus als je ouder dan 20 bent ineens niet meer van mooie auto's houden, rij je dus zo'n 13 in een dozijn gezinswagen, draag je alleen nog maar streepjesoverhemden met een pantalon eronder, wandel je 3x per dag met de golden retriever een blokje om, ga je met de caravan naar Frankrijk (net zoals de rest van de straat) en doe je verder braaf wat je vrouw je opdraagt? Ik moet er niet aan denken... :X

Af en toe vraag ik me zelfs af of ik niet gewoon mijn auto moet inruilen voor een tweezits sportcoupé, nu kan het nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lol, de tijd van praktische auto's zat bij mij eerder rond de 30 dan na de 30 :)

/me is een echte gezinsman van midden 30, met vrouw, kind en hond. En een BMW coupe en een BMW tweewieler. Zal wel in een soort vervroegde midlife crisis zitten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:32

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Nee, je computerkast pimpen om indruk te maken op een stelletje nerds op een LAN-party.. :')
Een Kangoo o.i.d. blijft gewoon een lelijk ding

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Voordelen bestelbus: veel, bruikbare laadruimte

Nadelen bestelbus: zwaar, breed, lang, lastig te parkeren, duur in verzekering, duur in wegenbelasting, onzuinig, klankkast dus veel lawaai, duur in onderhoud, oncomfortabel, geen fatsoenlijke zitplaatsen met dubbele cabine,etc

Tja, die ene keer dat je veel laadruimte nodig hebt, kun je toch wel een aanhanger gebruiken? Kom dan niet met je mag maar 90 met een aanhanger want met een busje kun je met goed fatsoen ook niet harder dan 100.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 511904 op 09-06-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Of je huurt een keer een bus. Ik heb gemiddeld een keer per jaar laadruimte nodig, daarvoor wil ik niet eens het hele jaar met een trekhaak rondkarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Er bestaan afnemebare trekhaken en die zijn niet eens zo gek duur. Mijn auto heeft helaas geen mogelijkheid tot een trekhaak :'( En dat blijf ik lastig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Anoniem: 197141 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:29:

[afbeelding]
Denk je dat echt?

Aanrechtje en bed erin, omkeuren en op camperkenteken kosten ze 100 euro per kwartaal wegenbelasting. Prima te doen dus voor de particulier..

Niet dat je zo'n bus als daily wil ivm het verbruik, maar degene die hem nu als oldtimer heeft en die weg kent bewandelt die ook gewoon.. :)

@Fastmat: Jij hebt zeker al heel lang niet meer in een busje gereden, of een heel antieke? Verreweg de meeste busjes kunnen tegenwoordig 150-160km/u op top en je kunt er best aangenaam 120 mee rijden..

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 09-06-2013 14:11 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 511904 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:58:
Er bestaan afnemebare trekhaken en die zijn niet eens zo gek duur. Mijn auto heeft helaas geen mogelijkheid tot een trekhaak :'( En dat blijf ik lastig vinden.
Ik heb een afneembare trekhaak omdat 'ie nu eenmaal op mijn auto zat, heb 'm in anderhalf jaar nog nooit gebruikt en zou het liefst die lelijke puist eraf halen, want ook al is 'ie afneembaar, het blijft zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 09-06-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Metalfreak schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:26:
[...]

Ik heb een afneembare trekhaak omdat 'ie nu eenmaal op mijn auto zat, heb 'm in anderhalf jaar nog nooit gebruikt en zou het liefst die lelijke puist eraf halen, want ook al is 'ie afneembaar, het blijft zichtbaar.
Dus?

Stuur en zijspiegels blijven ook zichtbaar...

Ik zal nooit kiezen voor auto zonder trekhaak of mogelijkheid achterbank neer te klappen, en liefst ook dakdrager oid, of iig voorziening daarvoor. Stuk voor stuk dingen die je niet dagelijks gebruikt, maar de keer dat je ze nodig hebt zijn ze uitermate handig, en bij elkaar komen ze meerdere keren per jaar van pas. Nouja, "nooit" - als ik luxe zou hebben om meerdere auto's kwijt te kunnen en ik had eentje puur voor de lol zonder enig practisch nut, dan zou het niet hoeven. Maar zolang een auto een gebruiksvoorwerp blijft, vind ik erg relevant dat het ook breed inzetbaar is. Scheelt moeten huren van - jawel - bestelbusjes of moeten parasiteren op vrieden die wel practische auto hebben om de haverklap :z
[...]

Je verwacht dat de opmerking 'het broertje van....' je post geloofwaardiger maakt? Doei!!! :F

Liever een steekje los dan een zodanige drang tot compensatie dat er blijkbaar onbegrip hebben voor mensen die daar geen behoefte aan hebben :z

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 09-06-2013 16:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hilarisch dit soort reacties! Zal maar niet zeggen dat er hier op de oprit een A4 Avant en een Alto staan, beide heuse chickmagnets ja ;)

Edit; prima dion_b, ik snap echter nog steeds niet waarom je je broertje er bij moest halen. Zal wel iets met dat steekje van doen hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 09-06-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFl0ppY schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:33:
Sorry maar dit is echt onzin. Ik kijk wel degelijk naar mijn auto. Als ik er naar toe loop, vanuit thuis, op de parkeerplaats etc. En ja, het maakt voor de autoliefhebber heel veel uit of daar een grijs, anonieme eco hok staat of een blitse sportauto.
Je hoeft mij niets te vertellen over autoliefhebbers, want ik ben er zelf een ;) Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat mensen fiks veel meer betalen voor dat handvol momenten dat ze hun eigen auto zien. Nee, dat gaat gewoon over de status. Het is logischer dat mensen daar de portemonnee voor trekken dan voor een leuke blik op de parkeerplek. Natuurlijk kijk je als autoliefhebber graag naar fraaie lijnen, maar zoals gezegd is dat juist het minst relevant bij je eigen auto, want daar kijk je niet tegenaan als je er in rijdt.
En allemaal dezelfde auto met een andere label is hetzelfde als zeggen dat iedereen in principe dezelfde mobiel of computer heeft.
Dat is geen mening van mij hè, zo werkt de auto-industrie gewoon. Onderhuids zijn veel auto gewoon hetzelfde. Soms wordt er gewoon echt een ander label geplakt (Fiat Panda > Seat Marbella en recenter ), soms wordt de neus aangepast om beter bij het nieuwe merk te passen (Audi A4 > Seat Exeo) en soms is de koets qua uiterlijk anders, maar zijn allerlei zaken die een auto een auto maken hetzelfde (Volkswagen Golf, Audi A3, Seat Leon).

Dus ja, bij auto's is het wel degelijk waar dat veel mensen eigenlijk in dezelfde auto rijden. Vooral hoe ze in de markt gezet worden verschilt dan en dus wel merk er op geplakt zit en wat men er voor wil betalen. Autofabrikanten zijn enorme concerns en ze differentiëren met de merken die onder hun paraplu vallen. Volkswagen profileert zich als betrouwbaar, degelijk en vrij prijzig, Seat als goedkoper en sportiever, Skoda met betrekkelijk goedkope luxe en Audi juist als premium luxewagens. Ze vallen allemaal onder hetzelfde concern en delen ook heel erg veel techniek, van platforms en motoren tot aan lichtknopjes.

Tegenwoordig beginnen zelfs fabrikanten die niet eigenlijk tot dezelfde groep behoren samen te werken omdat de ontwikkelkosten erg hoog zijn. Zo zijn de Toyota Aygo, Citroën C1 en Peugeot 107 dezelfde auto met slechts een paar andere onderdelen om het toch een auto van dat merk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 93248 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:20:
[...]

Edit; prima dion_b, ik snap echter nog steeds niet waarom je je broertje er bij moest halen. Zal wel iets met dat steekje van doen hebben :)
Huh? Mijn broertje? Al 4 keer gefaald voor theorie, gaat nooit wat worden op twee of vier wielen. Ik had het dan ook over broertje van een andere GoTter.

Maareh, doe eens wat minder op de man spelen, je posts neigen nogal naar flamerij :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:30:
[...]

Huh? Mijn broertje? Al 4 keer gefaald voor theorie, gaat nooit wat worden op twee of vier wielen. Ik had het dan ook over broertje van een andere GoTter.

Maareh, doe eens wat minder op de man spelen, je posts neigen nogal naar flamerij :o
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen :) nofi!

Wat betreft de flame naar die andere dude kan je hopelijk wel een beetje inzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Zo lust ik er nog wel een paar...
Ik vind een Golf 5 echt afschuwelijk lelijk. Ik kan een Golf sowieso niet waarderen, maar ik zou nog liever een 4 rijden dan een 5, als het echt moet. Zit er dan meteen een steekje los bij die mensen?

Een Kangoo levert gewoon erg veel ruimte voor zijn geld...

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYmexDHhlPBdHtMOCZYHs4xArZOkK6X10vXGsEk1lE3tnsnW4o

Daarom heeft hij een dergelijke vorm...
Als ik 3 kinderen zou hebben, honden zou hebben en een bench kwijt moet naast alle andere spullen, regelmatig grote dingen vervoer, zou ik hem ook in overweging nemen... Waarom niet?
Yalopa schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:24:
Ik ben +30 en denk er net zo over. Bovendien als ik rond me kijk in het verkeer zit iedereen toch alleen. In de 100k dat ik met mijn huidige auto gereden heb zal de achterbank 10 keer gebruikt zijn. Wat maakt het dan uit dat je 8 man kan vervoeren?
Omdat het kan?
Ik heb ook een 7 zitter overwogen, omdat het soms gewoon erg handig is... Natuurlijk heb je het 99% van de tijd niet nodig, maar het maakt die 1% erg gemakkelijk.
Voor mij is die 1% voldoende om hem in overweging te nemen... Daarnaast denk ik dat als je hem zou hebben, je er meer gebruik van gaat maken.
Metalfreak schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:31:
Hier ook 30+ en ben het met hem eens. Volgens jou mag je dus als je ouder dan 20 bent ineens niet meer van mooie auto's houden, rij je dus zo'n 13 in een dozijn gezinswagen, draag je alleen nog maar streepjesoverhemden met een pantalon eronder, wandel je 3x per dag met de golden retriever een blokje om, ga je met de caravan naar Frankrijk (net zoals de rest van de straat) en doe je verder braaf wat je vrouw je opdraagt? Ik moet er niet aan denken... :X

Af en toe vraag ik me zelfs af of ik niet gewoon mijn auto moet inruilen voor een tweezits sportcoupé, nu kan het nog. :)
Als ik genoeg geld zou hebben zou er bij mij ook een dikke 5 serie station, X5 en C70 voor de deur staan... Helaas heb ik die loterij nog niet gewonnen, dus tot die tijd moet ik ook praktisch denken.

Vroeger gingen wij altijd met het vliegtuig op zon en strand vakanties, daar kom je niet met de auto... Sinds we een zoon hebben, is dat niets voor hem in 40 graden hitte gaan zitten, dus gaan we lekker met de auto. Tot hij oud genoeg is om ook te kunnen genieten van warme landen, blijf ik lekker met de auto gaan. Lekker een auto bij je, dus je kunt overal heen. Het is dan wel noodzakelijk het e.e.a. mee te kunnen nemen... Daarnaast gaan we redelijk vaak weekendjes weg, dus wederom erg handig... Met kinderen zit je ook met kinderwagens en campingbedjes...

De Fabia Combi was voor ons niet groot genoeg, dus is er vaak genoeg een dakkoffer meegegaan. Ik ben erg benieuwd of dat met de Focus Wagon ook nog nodig zal zijn.

Deze zomer direct de Focus inrijden met een vakantie naar Roemenië. Je neemt dan toch veel spullen mee. Die moet je ergens kwijt. Gaat niet passen in een sportwagen, al zal het ongetwijfeld een stuk leukere rit zijn, ik denk meteen aan de Topgear Roemenie special :9~
dion_b schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:40:
Ik zal nooit kiezen voor auto zonder trekhaak of mogelijkheid achterbank neer te klappen, en liefst ook dakdrager oid, of iig voorziening daarvoor. Stuk voor stuk dingen die je niet dagelijks gebruikt, maar de keer dat je ze nodig hebt zijn ze uitermate handig, en bij elkaar komen ze meerdere keren per jaar van pas. Nouja, "nooit" - als ik luxe zou hebben om meerdere auto's kwijt te kunnen en ik had eentje puur voor de lol zonder enig practisch nut, dan zou het niet hoeven. Maar zolang een auto een gebruiksvoorwerp blijft, vind ik erg relevant dat het ook breed inzetbaar is. Scheelt moeten huren van - jawel - bestelbusjes of moeten parasiteren op vrieden die wel practische auto hebben om de haverklap :z
Inderdaad, de dakkoffer was mijn beste aankoop van het afgelopen jaar... Slechts 2 keer gebruikt, maar zonder hadden we spullen moeten achterlaten. Ik houd niet van kiezen wat je moet achterlaten. Liever zo veel mogelijk mee, dat maakt je verblijf op vakantie gemakkelijker... Al onze kleding past in de dakkoffer, dan heb je dus je achterbak volledig vrij... Dan was die alsnog helemaal afgeladen, want een kinderwagen, koelbox en campingbedje nemen nu eenmaal veel ruimte in beslag.

Ik vind mooie auto's leuk, maar zo lang het geld daarvoor direct naar de belastingdienst zou gaan bij een leasewagen, vind ik dat het niet waard... Zo lang er geen 6 nullen op mijn bankrekening staan, moet ik toch keuzes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:23:
[...]

Zo lust ik er nog wel een paar...
Ik vind een Golf 5 echt afschuwelijk lelijk. Ik kan een Golf sowieso niet waarderen, maar ik zou nog liever een 4 rijden dan een 5, als het echt moet. Zit er dan meteen een steekje los bij die mensen?
Als dat jouw mening is dan zal ik je daar verder niet op aankijken, maar deze denkwijze wordt hier op GoT nogal eens uit het oog verloren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

dfrenner schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:23:
[...]
De Fabia Combi was voor ons niet groot genoeg, dus is er vaak genoeg een dakkoffer meegegaan. Ik ben erg benieuwd of dat met de Focus Wagon ook nog nodig zal zijn.
Ik vraag me toch altijd wel af waarom er tegenwoordig altijd een half huis mee moet op vakantie? Vroeger gingen mijn zus en ik met mijn ouders in een normale Toyota Corolla sedan op vakantie en kregen we ook alles mee. MPV's en zelfs stationcars waren er nog (vrijwel) niet en toch werd alles en iedereen verplaatst. Als je de plaats hebt, gebruik je die ook, maar heb je de plaats niet, zul je het er ook mee doen. Een grotere auto kopen omdat je het heel misschien wel een keer nodig zou kunnen hebben is pure luxe, dat snap je natuurlijk ook wel ;)

Ow, en als ik 3 kinderen en een hond zou hebben, zou er iets anders mis met me zijn, dan denk ik niet dat mijn auto mijn grootste probleem is. Denk dat je mijn hersenen dan mag gaan onderzoeken op afwijkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Mensen met busjes zijn irritant. Daardoor kan ik niet zo ver als ik wil vooruit kijken op de weg :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Metalfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:17:
Ik vraag me toch altijd wel af waarom er tegenwoordig altijd een half huis mee moet op vakantie? Vroeger gingen mijn zus en ik met mijn ouders in een normale Toyota Corolla sedan op vakantie en kregen we ook alles mee. MPV's en zelfs stationcars waren er nog (vrijwel) niet en toch werd alles en iedereen verplaatst. Als je de plaats hebt, gebruik je die ook, maar heb je de plaats niet, zul je het er ook mee doen. Een grotere auto kopen omdat je het heel misschien wel een keer nodig zou kunnen hebben is pure luxe, dat snap je natuurlijk ook wel ;)
Tuurlijk, vroeger deden we dat ook, maar tijden veranderen... Waarom het halve huis mee moet? Gemak, het kan, dus waarom niet als het je verblijf vergemakkelijkt
Ow, en als ik 3 kinderen en een hond zou hebben, zou er iets anders mis met me zijn, dan denk ik niet dat mijn auto mijn grootste probleem is. Denk dat je mijn hersenen dan mag gaan onderzoeken op afwijkingen...
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als wij op reis gaan is er meestal nog ruimte over in de koffer, bij ons geld het principe "wat we op reis niet strikt noodzakelijk hebben pakken we niet mee"

Kleren laten wassen kan overal
Fietsen huren kan overal
Eten / drinken halen kan overal

Als ik dan zie dat mensen op reis zakken aardappelen slepen....

Nu goed ieder zijn ding, en wie op reis zakken aardappelen wil slepen die rijd de rest van het jaar maar bestelwagen >:)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik denk dat ik dan een hersentumor heb die mijn vermogen tot nadenken aantast, nooit van mijn leven dat ik 3 kinderen en een hond zal nemen. Ik heb een hekel aan kinderen en honden vind ik alleen leuk als ze van andere mensen zijn. Vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Yalopa schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:45:
Als wij op reis gaan is er meestal nog ruimte over in de koffer, bij ons geld het principe "wat we op reis niet strikt noodzakelijk hebben pakken we niet mee"
...
Waarom heb je überhaupt een koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Afwijkingen... afwijkingen... kom op zeg, je kunt toch hopelijk discussieren met mensen met wie je het niet eens bent zonder met dit soort ding te smijten...

Ben het stiekem met je eens mbt vakanties, het is luxe en dan nog heb je er vaak ook meer hinder van dan plezier, al is het alleen maar dat je ivm diefstalgevoeligheid moeilijk moet doen over waar en hoe je parkeert. En dat zeg ik als iemand met twee kinderen die ook nogal eens vriendjes mee willen nemen :z - maar goed, zo zit ik erin. Ik kan me prima voorstellen dat mensen met andere vakantiewensen andere dingen doen en die ruimte wel nodig menen te hebben ervoor. Dat is hun keuze en die kan perfect valide en rationeel zijn.

Dat is ook niet de toepassing waarom ik zo stellig vervoersmogeljikheden wil hebben. Als ik afgelopen jaar bekijk:

[list]• Neerklapbare achterbank (icm redelijke kofferbak): te vaak om op te sommen. Afgelopen maand alleen al gebruikt voor vervoer van een stoel voor in de woonkamer en een fiets.
• Trekhaak: broertje belde op in paniek, ivm wanbetaling (don't ask...) zou z'n opslaghok geruimd moeten worden. Erheen gereden, boedelbak gehaald, hok in een keer leeg. Gereden naar waar het heen moest. 3u na telefoontje alles klaar. Kosten (naast diesel) EUR 25 voor die bak. Busje die evenveel kon vervoeren zou zeker dubbele gekost hebben en ook nog hogere brandstofkosten gehad. Nooit gebruikt maar veilige gedachte: als m'n motor ooit ergens stil komt te liggen kan ik het met aanhanger zelf ophalen ipv iemand anders honderden EUR te betalen om dat te doen.
• Dakimperiaal: jarenlang nooit gebruikt. Afgelopen jaar 'even' wat plaatmateriaal gehaald voor renovatie keuken. Bleek zelfs met neergeklapte achterbank te breed om in auto te passen. Tja, dan erop. Even spandraad + duct tape en rijden maar :)

Het is gewoon practisch. Ik gebruik het vaak, maar m'n vrienden en schoonouders weten ons ook altijd te vinden. Heb ik geen moeite mee, als ik toch de station met trekhaak en imperiaal heb mogen ze er rustig gebruik van maken - maar ik wil zelf niet op die manier van anderen afhankelijk zijn. Daarom ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doordat wij veel ruimte hebben in de auto nemen we b.v. wel een katoenen tent mee van 7x3, als we een kleinere auto hadden gehad was het denk ik wel bij onze kleine vuilniszak gebleven. Je maakt toch de ruimte vol die je hebt. Net zoals zo'n camping aanrecht-kastje ding en een halve zithoek; we hebben het niet nodig maar het is wel verdomd makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Teh fuq, zal het doorgeven aan mijn ouders dat ze beter geen hond hadden kunnen nemen. Of 3e kind natuurlijk :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Metalfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:46:
Ik denk dat ik dan een hersentumor heb die mijn vermogen tot nadenken aantast, nooit van mijn leven dat ik 3 kinderen en een hond zal nemen. Ik heb een hekel aan kinderen en honden vind ik alleen leuk als ze van andere mensen zijn. Vandaar ;)
Je weet niet wat je mist ;)
Anoniem: 93248 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:12:
Doordat wij veel ruimte hebben in de auto nemen we b.v. wel een katoenen tent mee van 7x3, als we een kleinere auto hadden gehad was het denk ik wel bij onze kleine vuilniszak gebleven. Je maakt toch de ruimte vol die je hebt. Net zoals zo'n camping aanrecht-kastje ding en een halve zithoek; we hebben het niet nodig maar het is wel verdomd makkelijk ;)
Inderdaad, gemak!
Niet noodzakelijk, puur gemak.

Laatst met een weekendje weg zelfs het koffiezetapparaat meegenomen... Gewoon omdat het kan >:)
Er was nog ruimte en als het niet hoeft, ga ik niet zitten rotzooien met filters en bende... Gewoon makkelijke kupjes en klaar.

Overigens zijn er grenzen, als het niet paste in de achterbak, zou ik er niet mijn dakkoffer voor meenemen...

Een koelbox is ook zoiets wat veel ruimte inneemt... Noodzakelijk? Nee. Maar ik vind die energyblikjes echt koud lekkerder. Laten die blikjes nu net wel noodzakelijk zijn bij een lange tocht (vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53
Waarom neem je dan niet een perculator mee? Scheelt een hoop ruimte en hoef je alleen maar poeder mee te nemen en water te kunnen koken (wat je waarschijnlijk al iets voor bij je hebt).

Hoe dan ook, auto's worden volgestopt met allemaal meuk, en de vraag is wat dat met het gewicht doet. Een overbeladen auto rijdt niet prettig en is ook minder veilig natuurlijk. Daarnaast zul je eerder problemen ondervinden als je over wat slechter wegdek rijdt of door een gat rijdt o.i.d.

Bestelbussen kunnen dat wel veel beter hebben. Afgezien van enkele versies die lichter zijn afgeveerd (voor het comfort) en dus ook veel minder kunnen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door !null op 10-06-2013 12:01 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1