Zo lust ik er nog wel een paar...
Ik vind een Golf 5 echt afschuwelijk lelijk. Ik kan een Golf sowieso niet waarderen, maar ik zou nog liever een 4 rijden dan een 5, als het echt moet. Zit er dan meteen een steekje los bij die mensen?
Een Kangoo levert gewoon erg veel ruimte voor zijn geld...
Daarom heeft hij een dergelijke vorm...
Als ik 3 kinderen zou hebben, honden zou hebben en een bench kwijt moet naast alle andere spullen, regelmatig grote dingen vervoer, zou ik hem ook in overweging nemen... Waarom niet?
Yalopa schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:24:
Ik ben +30 en denk er net zo over. Bovendien als ik rond me kijk in het verkeer zit iedereen toch alleen. In de 100k dat ik met mijn huidige auto gereden heb zal de achterbank 10 keer gebruikt zijn. Wat maakt het dan uit dat je 8 man kan vervoeren?
Omdat het kan?
Ik heb ook een 7 zitter overwogen, omdat het soms gewoon erg handig is... Natuurlijk heb je het 99% van de tijd niet nodig, maar het maakt die 1% erg gemakkelijk.
Voor mij is die 1% voldoende om hem in overweging te nemen... Daarnaast denk ik dat als je hem zou hebben, je er meer gebruik van gaat maken.
Metalfreak schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:31:
Hier ook 30+ en ben het met hem eens. Volgens jou mag je dus als je ouder dan 20 bent ineens niet meer van mooie auto's houden, rij je dus zo'n 13 in een dozijn gezinswagen, draag je alleen nog maar streepjesoverhemden met een pantalon eronder, wandel je 3x per dag met de golden retriever een blokje om, ga je met de caravan naar Frankrijk (net zoals de rest van de straat) en doe je verder braaf wat je vrouw je opdraagt? Ik moet er niet aan denken...
Af en toe vraag ik me zelfs af of ik niet gewoon mijn auto moet inruilen voor een tweezits sportcoupé, nu kan het nog.

Als ik genoeg geld zou hebben zou er bij mij ook een dikke 5 serie station, X5 en C70 voor de deur staan... Helaas heb ik die loterij nog niet gewonnen, dus tot die tijd moet ik ook praktisch denken.
Vroeger gingen wij altijd met het vliegtuig op zon en strand vakanties, daar kom je niet met de auto... Sinds we een zoon hebben, is dat niets voor hem in 40 graden hitte gaan zitten, dus gaan we lekker met de auto. Tot hij oud genoeg is om ook te kunnen genieten van warme landen, blijf ik lekker met de auto gaan. Lekker een auto bij je, dus je kunt overal heen. Het is dan wel noodzakelijk het e.e.a. mee te kunnen nemen... Daarnaast gaan we redelijk vaak weekendjes weg, dus wederom erg handig... Met kinderen zit je ook met kinderwagens en campingbedjes...
De Fabia Combi was voor ons niet groot genoeg, dus is er vaak genoeg een dakkoffer meegegaan. Ik ben erg benieuwd of dat met de Focus Wagon ook nog nodig zal zijn.
Deze zomer direct de Focus inrijden met een vakantie naar Roemenië. Je neemt dan toch veel spullen mee. Die moet je ergens kwijt. Gaat niet passen in een sportwagen, al zal het ongetwijfeld een stuk leukere rit zijn, ik denk meteen aan de Topgear Roemenie special

dion_b schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:40:
Ik zal nooit kiezen voor auto zonder trekhaak of mogelijkheid achterbank neer te klappen, en liefst ook dakdrager oid, of iig voorziening daarvoor. Stuk voor stuk dingen die je niet dagelijks gebruikt, maar de keer dat je ze nodig hebt zijn ze uitermate handig, en bij elkaar komen ze meerdere keren per jaar van pas. Nouja, "nooit" - als ik luxe zou hebben om meerdere auto's kwijt te kunnen en ik had eentje puur voor de lol zonder enig practisch nut, dan zou het niet hoeven. Maar zolang een auto een gebruiksvoorwerp blijft, vind ik erg relevant dat het ook breed inzetbaar is. Scheelt moeten huren van - jawel - bestelbusjes of moeten parasiteren op vrieden die wel practische auto hebben om de haverklap

Inderdaad, de dakkoffer was mijn beste aankoop van het afgelopen jaar... Slechts 2 keer gebruikt, maar zonder hadden we spullen moeten achterlaten. Ik houd niet van kiezen wat je moet achterlaten. Liever zo veel mogelijk mee, dat maakt je verblijf op vakantie gemakkelijker... Al onze kleding past in de dakkoffer, dan heb je dus je achterbak volledig vrij... Dan was die alsnog helemaal afgeladen, want een kinderwagen, koelbox en campingbedje nemen nu eenmaal veel ruimte in beslag.
Ik vind mooie auto's leuk, maar zo lang het geld daarvoor direct naar de belastingdienst zou gaan bij een leasewagen, vind ik dat het niet waard... Zo lang er geen 6 nullen op mijn bankrekening staan, moet ik toch keuzes maken