3e router aansluiten werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 12:51
Hallo,

Ik heb aan de modem van ziggo een linkys E2500 router liggen. Dat signaal is erg zwak dus heb ik aan de ene kant van mijn huis een router aangesloten en aan het andere kant van het huis alleen de laatste via powerline adapters.. echter doet de wifi van de eerste 2 apparaten het wel maar de derde niet.. Kan wel in de 3e router komen alleen dus niet het internet op. Geeft foutmelding aan dat DNS-lookup mislukt is.

Kan iemand me helpen wat ik fout doe ? Heb ook al de opties geprobeerd om hem op LAN aan te sluiten in plaats van WAN en de DHCP uit te schakelen maar beide hebben niks geholpen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
Wat is de uitkomst van 'ipconfig /all' wanneer je verbonden bent maar internetten niet gaat?

• MrTuinstra
dubbel post..

[ Voor 95% gewijzigd door MrTuinstra op 05-06-2013 15:43 ]

• MrTuinstra
My-life schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:30:
Wat is de uitkomst van 'ipconfig /all' wanneer je verbonden bent maar internetten niet gaat?
Link naar plaatje: http://www.freebits.nl/view.php?filename=108ipconfig.png

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:06
Wat zijn de ip-adressen van de diverse routers?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

ik denk dat je een NAT(Network Address Translation) probleem hebt. mogelijk heb je alle routers achter elkaar gekoppeld via wan-lan waardoor je dus 3 verschillende netwerken hebt. Mogelijk heb je 2 netwerken met het zelfde subnet en zal 1 van deze routers denken dat bepaalde data pakketten in zijn eigen LAN thuis hoort.

vraag van storeman is terecht. aan de ip's is te zien of de routers zelfde subnetten hebben.

verstandiger is alleen je eerste router te laten NATten en op de andere 2 dhcp uitschakelen. en via LAN (WAN poort dus niet gebruiken) te koppelen. Daardoor creeer je maar 1 netwerk en heb je het NAT probleem niet meer. Je 2e en 3e router worden dan eigenlijks niet meer dan een Accesspoint met een switch.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 16:17 ]

• MrTuinstra
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:56:
ik denk dat je een NAT(Network Address Translation) probleem hebt. mogelijk heb je alle routers achter elkaar gekoppeld via wan-lan waardoor je dus 3 verschillende netwerken hebt. Mogelijk heb je 2 netwerken met het zelfde subnet en zal 1 van deze routers denken dat het in zijn eigen LAN thuis hoort.

vraag van storeman is terecht. aan de ip's is te zien of de routers zelfde subnetten hebben.

verstandiger is alleen je eerste router te laten NATten en op de andere 2 dhcp uitschakelen. en via LAN (WAN poort dus niet gebruiken) te koppelen. Daardoor creeer je maar 1 netwerk en heb je het NAT probleem niet meer. Je 2e en 3e router worden dan eigenlijks niet meer dan een Accesspoint met een switch.
De 2e router was geen router maar een acces point zie ik nu die werk normaal.
De andere router heb ik gisteren dus gekocht en aangesloten op powerline.
Heb hem via LAN geprobeerd met DHCP uit en idem voor WAN. Op beide krijg ik geen verbinding.
Nu heb ik ook geprobeerd om via een laptop bekabeld op de powerline kijken of hij het uberhaupt wel doet.
Dit blijkt dus niet het geval te wezen hij krijgt geen verbinding... weet een van julie hoe dat zou kunnen komen ? Zijn powerline adapter die je bij KPN alles in 1 krijg. Ben inmiddels wel overgestapt op Ziggo.

EDIT: Moet ik die adapter misschien op de Ziggo modem aansluiten i.p.v. de linksys router ?

Groet

[ Voor 3% gewijzigd door MrTuinstra op 05-06-2013 16:17 ]

Verwijderd

Dan lijkt idd je powerline adapters niet goed te werken. De gene die ik ken is plug en play.
Doen de powerline adapters het wel als ze binnen de zelfde stroom groep blijven?

• MrTuinstra
Ik ga dat meteen even proberen, de ene staat in de meterkast en de andere staat inderdaad wat verder de garage.. maar in principe zou dit toch gewoon moeten werken ? Of zijn er ook verschillende soorten adapters die verder wel kunnen..

EDIT: In huis aangesloten daar doen ze het echter wel.. in de garage niet.. is daar ook een oplossing voor ?

[ Voor 19% gewijzigd door MrTuinstra op 05-06-2013 16:27 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Een ouderwetsere meterkast installeren ;) Dat is dus het nadeel van powerline adapters. Wat je nog kunt proberen is om de powerline adapter andersom in je stopcontact te doen (gek genoeg werkte dat bij mij).

• MrTuinstra
Heb hem in een andere stopcontact gezet en daar werkt alles wel ! (: Bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1