Probleem met 2de monitor

Pagina: 1
Acties:

• VendettaNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik heb een vaag probleem met mijn 2de monitor.
Gisteren ben ik van mijn usb - dvi adapter afgestapt om met een hdmi-dvi en dvi-vga beide vanaf mijn videokaart af te draaien. Het probleem is echter dat steeds 1 monitor vaag begint te doen.
Het is nogal slecht uit te leggen, maar het beeld begint deheltijd te schudden en er komen zwarte strepen door. Als ik nou in Catalyst Control Center instellingen aanpas dan begint ineens het andere scherm de kuren te vertonen en heeft het 2de scherm nergens last van. Ook is er niks aan de hand bij het opstarten of als ik het 2de scherm kloon van het eerste scherm, dan werkt het prima. Ook als ik een tijdje niks doe is er niks aan de hand, alleen als ik met de muis beweeg of typ begint het. Dus het kan niet aan de kabels/beeldscherm liggen lijkt me. Ook heb ik nieuwe drivers geinstalleerd maar ook dit mag niet helpen.
Het is dus alleen 1 scherm als ik ze instel op uitbreiding van het hoofdscherm.

Ik wil het liefst niet meer mijn usb-dvi adapter gebruiken, want met mijn Pentium D @ 2.8Ghz vreet dat iets teveel van mijn snelheid.

CPU: Intel Pentium D @ 2.80ghz
VGA: MSI, ATI HD5670 1gb
PSU: OCZ 500W
RAM: 5gb DDR2 (slechts 3gb zichtbaar in Windows)
Beeldscherm 1 (hoofdmonitor): Philips Brilliance 220sw (22"), aangesloten met HDMI naar DVI kabel
Beeldscherm 2 (2de monitor ): Samsung SyncMaster 923nw (19"), aangesloten met DVI naar VGA adapter en VGA kabel.

Iemand bekend met dit probleem en misschien een oplossing heeft?

*edit: Oke nu word het nog vreemder. Ik speel een youtube filmpje af en ineens weer nergens last van. Ik sluit youtube en het is gelijk weer mis. Natuurlijk snap ik dat youtube niet dit kan fixen, maar hierdoor snap ik er nu nog minder van.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door VendettaNL op 05-06-2013 17:02 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je moet even kijken of je je kaart kan flashen. Als je de idle clock speeds van de kaart verhoogt (met name het geheugen) dan zou het moeten werken. Dit is een probleem van de HD5 generatie wat zich soms voordoet.

Het werkt juist met youtube omdat dan de clock snelheden van de kaart omhoog gaan ;).

• VendettaNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06-2025
Oke ik lijk het opgelost te hebben. Wat was nou het probleem..
Ik was op Google aan het zoeken naar een programma die mijn idle clock speed zou verhogen. Hierbij kwam ik uit bij MSI Afterburner. In dit programma even een reset gedaan, zodat alle instellingen weer naar de standaard waarden waren ingesteld. Daarna was het probleem verholpen.
Ik had met AMD OverDrive mijn GPU en Geheugenkloksnelheid overclocked en dat is dus nu weer uitgezet.

Bedankt voor je reactie, alhoewel het niet mijn oplossing was, was het wel een zetje in de goede richting! ;)