Toon posts:

Geen draadloze verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire One D255 met windows 7 starter en Atheros AR5b95 netwerkkaart.
Nu liep alles niet zo lekker meer dus had besloten een "clean install" te doen.
Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat hij geen draadloze verbinding kan maken met de router. Bedraad werkt het wel goed.

Ik had de driver gedownload op de Acer site, maar met die driver vond hij helemaal geen draadloze netwerken. Nu heb ik op de site van Atheros de nieuwste driver gedownload en nu ziet hij de draadloze netwerken wel, alleen kan er geen verbinding gemaakt worden met de router.

Ook heb ik het in de bibliotheek met openbaar netwerk geprobeerd, en daar kreeg ik wel verbinding en internet, maar na een minuut geen verbinding meer en met geen mogelijkheid weer verbinding te maken.

Heeft er iemand nog ideeën wat ik kan proberen? Ik ben eerlijk gezegd door mijn ideeën heen.

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Gebruik je enkel de driver of zit er ook een stukje software bij de driver die de verbinding beheert?

Desktop | Server | Laptop

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Heb je al in de logs gekeken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Ik heb het idee dat je of een driver hebt geinstalleerd die niet klopt (heb je hem moeten forceren?) of dat je iets simpels verkeerd doet (verkeerd wachtwoord/verkeerd netwerk).

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Wat je even na kunt kijken is het volgende:

- is de driver goed geinstalleerd? laatste versie? ( controleer dit bij apparaatbeheer )
- is er third party software meegeinstalleerd die nu de boel in de soep laat draaien? zo ja, verwijder deze.
- controleer of je de WPA sleutel goed in hebt gevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb enkel de driver geïnstalleerd zonder verdere software.

Even een nieuwe ontwikkeling.
De netbook had de meest recente firmware 3.16 als ik de bios downgrade naar 3.15, na de installatie start hij automatisch op, eenmaal terug in windows maakt hij verbinding met de router en heeft internetverbinding. Als ik hem vervolgens handmatig opnieuw opstart, is de verbinding verbroken en met geen mogelijkheid om weer verbinding te maken.

Als ik dan de bios weer update naar firmware 3.16. Hetzelfde verhaal, na het automatisch opnieuw opstarten maakt hij gewoon verbinding met de router en heeft internetverbinding. Vervolgens na het handmatig opnieuw opstarten, geen verbinding meer.

Hopelijk kunnen jullie het nog volgen.
Iemand nog een idee?

• bulletrene
Klinkt spannend zeg maar ... :P

Het kan een software matig probleem zijn ( grootste kans )
of je wireless module is naar de kl*te.. maar dat lijkt me sterk.

al eens geprobeerd om je wireless driver te verwijderen uit apparaatbeheer? dan opnieuw starten en meest recente versie ff downloade van het internet. ( als je geen kabel internet hebt even andersom :P dus eerst je nieuwe driver downloaden )

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien gebruik je per ongeluk de wpa key terwijl windows om de wps vraagt ofzo ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

De beveiligings sleutel is de juiste.

Nu heb ik na 2 dagen de netbook weer eens aangezet, en hij maakt direct verbinding met de modem/router. en wederom na het handmatig opnieuw opstarten maakt hij geen verbinding meer. Eigenlijk hetzelfde verhaal als na installeren van een andere bios firmware.

Anders moet ik toch maar een ander wifi kaartje zien te scoren, en proberen of dat een oplossing is.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Als de Acer geen verbinding meer wilt maken met de router, schakel dan eens de WIFI netwerkadapter uit en daarna weer aan.
Maakt hij daarna wel weer een verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, biedt helaas ook niet de oplossing.

Het gekke is dat hij na 2 dagen niet gebruik, bij het opstarten automatisch verbinding maakt, en na een paar minuten de verbinding weer verbreekt, om vervolgens met geen mogelijkheid geen verbinding meer kan maken.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En wat gebeurt er op andere netwerken met deze laptop?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde, bijvoorbeeld een openbaar netwerk, na een paar minuten verbinding wordt de verbinding verbroken en geen verbinding meer te maken.

• cornfed99111
En als de Acer start in beveiligde modus met netwerkmogelijkheid? Opstarten met F8 ingedrukt houden.
Zelfde gedrag?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, helaas geen verandering.

• cornfed99111
Als ik zo erover nadenk, zijn mijn vermoedens dat er een hardware probleem is met de WLAN kaart.
Wellicht een warmte probleem met de Acer? Of een slechte soldering ergens?

Kan je de WLAN kaart uit de Acer nemen?
Probeer dan eens de contacten goed schoon te maken voor je hem weer inbouwt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Zou je een keer met een liveCD kunnen testen (van een willekeurige Linux distributie)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de wlan kaart vervangen, en alles werkt weer perfect.

• cornfed99111
Dus toch een probleem met de WLAN kaart... 8)7

• bulletrene
dus toch een hardware probleem. mooi dat het opgelost is!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel apart vind is dat de problemen pas na de installatie zich voordeden.

Misschien puur toeval.
Pagina: 1