Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[fp/feat] Shops met zeer lage scores rood gemarkeerd

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic kwam ik op het volgende idee om de shopreview/rating wat te verbeteren en slechte shops te weren.
Hierin word geopperd om de shop te bannen, wat natuurlijk niet verstandig is want dan zie je hem niet meer.

Wat volgens mij wel moet kunnen is shops met een zeer lage score, maar die steevast wel lage prijzen hanteren om mensen te lokken rood markeren zodat het duidelijk is dat de lage prijzen misschien niet te vertrouwen zijn.
Hierdoor kan er denk ik best wat frustratie voorkomen worden bij mensen die klakkeloos bij de goedkoopste gaan bestellen zonder eerst wat reviews te lezen.

Het zal hier niet zo zijn dat Tweakers zelf de shops gaan raten, maar dat de shopreviews die gegeven worden door gebruikers wegen in de kleur die een shop of de sterrenrating dan krijgt.

Bijvoorbeeld Shop x heeft hele slechte ratings maar staat wel steevast bovenin wat betreft lage prijzen, deze zal dan ook veelvuldig door de niet Tweaker gekozen worden als shop om te kopen. Krijgt deze echter een rode markering of zijn de ratingsterren rood valt dat eerder op en zal men eerder deze shop links laten liggen of even kijken waarom er rode sterren staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Rubman op 05-06-2013 16:10 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Maar het feit dat een winkel 1/5 sterren heeft zegt toch al genoeg? Tweakers zou zelf imho NOOIT moeten oordelen hoe goed/slecht een shop is, daar zijn de gebruikersreviews voor.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:15:
Maar het feit dat een winkel 1/5 sterren heeft zegt toch al genoeg? Tweakers zou zelf imho NOOIT moeten oordelen hoe goed/slecht een shop is, daar zijn de gebruikersreviews voor.
Het gaat dan ook aan de hand van deze reviews als een soort extra waarschuwing.
Wanneer een shop enkel slechte reviews van 1 ster krijgt mag hij mijn inziens best rood gemarkeerd worden of de sterren rood maken, deze blijven nu ten alle tijden groen en dat is toch een kleur van vertrouwen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Rubman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:55:
[...]

Het gaat dan ook aan de hand van deze reviews als een soort extra waarschuwing.
Wanneer een shop enkel slechte reviews van 1 ster krijgt mag hij mijn inziens best rood gemarkeerd worden of de sterren rood maken, deze blijven nu ten alle tijden groen en dat is toch een kleur van vertrouwen.
Ok, daar kan ik enigszins nog in komen. Echter lijkt het mij wel belangrijk duidelijk te zijn over de rol van Tweakers hier over, want ik maak uit je voorstel vooral op dat Tweakers moet beslissen of een shop rood wordt of niet, dat moet je altijd proberen te vermijden.

Wat mij betreft maakt het niet uit. Ik vind het voor mij niet zo'n interessante feature, en mensen worden alleen maar dommer er door voor mijn gevoel. Ze hoeven al niet meer elders te lezen of de site goed is, maar zelfs lezen is te veel, dan maar kleurtje doen?

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-06-2013 14:59 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Het gaat in dit geval ook niet over Tweakers zelf, maar dat de shops die slechte reviews hebben een waarschuwing erbij krijgen in de vorm van een kleurtje.
De meeste (oude garde) Tweakers kijken in ieder geval nog naar wat reviews en de scores, maar er zijn ook zat gemiddelde consumenten die hier enkel naartoe komen voor de pricewatch en zich dus wat minder verdiepen in shopreviews en ratings.

Topicstart dan ook wat verduidelijkt

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52

Perkouw

Moderator General Chat
Het aantal sterren lijkt mij voldoende. Als mensen bij een dergelijke shops alsnog bestellen betekend dit dat ze de reviews ook niet lezen. Een kleurtje gaat daar geen verandering in brengen imho.
Pagina: 1