Ik werk sinds kort op een kleine zorginstelling. Men heeft hier een zakelijk abo van UPC, met een Cisco epc3925 modem en een horizon media box. De wifi wordt voor het kantoornetwerkje gebruikt. Drie pc's die nog geen 8 meter verderop staan, maar die nauwelijks signaal krijgen. Omdat ik in een grijs verleden systeembeheer heb gedaan heb ik de twijfelachtige eer gekregen om e.e.a. te proberen te verbeteren… Mij is gevraagd te kijken of het signaal beter kan, en om ervoor te zorgen dat gasten/cliënten op een wifi-gastnetwerk kunnen.
Mijn idee was de Cisco in bridged mode te zetten, en er dan een eenvoudig routertje aan te hangen dat een beter signaal heeft, en een optie voor een gast-account. Ik ben nu al een paar uur aan het surfen en zien ondertussen door de bomen het bos niet meer…
Ik zie hele leuke en voordelige dingen van TP-Link (ik heb uiteraard een minimaal budget …. 60-70 euro max.) zoals de TL-WR1043ND of TL-WA901ND maar als ik dan de handleiding bekijk dan staat er niets over gast-toegang, of ik lees van alles over multi-ssid en vlans en dan schiet mijn kennis weer te kort… Het liefst een out-of-the-box oplossing, geen firmware vervangingen etc.
Kan iemand mij advies geven over de aan te schaffen router?
Veel dank!
David
Mijn idee was de Cisco in bridged mode te zetten, en er dan een eenvoudig routertje aan te hangen dat een beter signaal heeft, en een optie voor een gast-account. Ik ben nu al een paar uur aan het surfen en zien ondertussen door de bomen het bos niet meer…
Ik zie hele leuke en voordelige dingen van TP-Link (ik heb uiteraard een minimaal budget …. 60-70 euro max.) zoals de TL-WR1043ND of TL-WA901ND maar als ik dan de handleiding bekijk dan staat er niets over gast-toegang, of ik lees van alles over multi-ssid en vlans en dan schiet mijn kennis weer te kort… Het liefst een out-of-the-box oplossing, geen firmware vervangingen etc.
Kan iemand mij advies geven over de aan te schaffen router?
Veel dank!
David