Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:31
Hallo,

Ik wou in mijn asus r500V een full hd scherm zetten. Deze maakt gebruik van een 40 pin connector voor het scherm en heeft een LED-backlight. Ik wou vragen of het mogelijk was om er een 1920x1080 scherm in te zetten met led backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:29
Als je een scherm kan vinden die precies dezelfde afmetingen en dezelfde 40 pin connector heeft als het scherm wat er nu inzit zou het naar mijn idee mogelijk zijn.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjsieb
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
hood schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:43:
Als je een scherm kan vinden die precies dezelfde afmetingen en dezelfde 40 pin connector heeft als het scherm wat er nu inzit zou het naar mijn idee mogelijk zijn.
Laptop schermen worden toch met LVDS aangestuurd, met een extra eeprom om de EDID via I2C te sturen?

Ik denk dat je moet uitzoeken of het huidige scherm dat doet / het nieuwe scherm wat je op het oog hebt dat ook doet. En zo ja, of je videokaart de gewenst timing e.d. van je nieuwe scherm kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
tsjsieb schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Laptop schermen worden toch met LVDS aangestuurd, met een extra eeprom om de EDID via I2C te sturen?

Ik denk dat je moet uitzoeken of het huidige scherm dat doet / het nieuwe scherm wat je op het oog hebt dat ook doet. En zo ja, of je videokaart de gewenst timing e.d. van je nieuwe scherm kan aansturen.
huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Nofi, maar ik denk dat je niet genoeg kennis bezit om dit zelf te doen als je dat al niet begrijpt (dan wel kan uitvogelen via Google).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
wat is nofi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
No Flame Intended. Ik moet wel zeggen, als je dit soort projectjes ooit wil ondernemen zul je toch echt zelf wat meer moeten zoeken en zelfstandig informatie verzamelen in plaats van alles vragen. Dat is tevens ook de insteek van dit hele forum.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, niet echt nuttige informatie.
Ik zal ook wel weten of dit in mijn laptop kan? De vraag van de topic starter was of het kon niet om de gehele techniek er achter te weten, lijkt me?

Is er iemand dit ooit een hd-ready scherm heeft vervangen door een full hd scherm? en die een duidelijk antwoord kan geven? dan hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:09
Is het mogelijk het model laptop te bestellen met een HD scherm? Zo ja dan kan je vast en zeker een sparepart vinden en het scherm er zelf in zetten. Let wel op dat dit een best ingewikkelde klus is. Ik heb het al zeker een keer of 20 gedaan maar toch kost het me zeker 2 uur afhankelijk van het model laptop!

Even zoeken of er HD schermen op ebay staan geschikt voor jouw model laptop kan ook helpen. Is er slechts 1 verkoper mja dan weet ik het niet maar zijn er 1000000 schermen beschikbaar dan kan je er vanuit gaan dat het werkt.

Maar zoals hierboven ook al aangegeven wordt: weet waar je aan begint, het is niet even iets simpels als een videokaartje vervangen (in een pc). Je moet HEEL GOED onthouden wát je losmaakt maar ook wanneer.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:13:
Hmm, niet echt nuttige informatie.
Ik zal ook wel weten of dit in mijn laptop kan? De vraag van de topic starter was of het kon niet om de gehele techniek er achter te weten, lijkt me?

Is er iemand dit ooit een hd-ready scherm heeft vervangen door een full hd scherm? en die een duidelijk antwoord kan geven? dan hoor ik dat graag
Je zal dan eerst moeten nagaan of de aansturing van je beeld überhaupt wel Full-HD kan aansturen.
Je zal de part moeten opsporen en dan kijken of dit ook samen gaat met Full-HD schermen.
* Let wel op dat je verschillen de versies van een partnummer kan hebben. Deze kunnen dan beperkt/niet werken met andere schermen.

Als ik zo even snel zoek, zie ik bij de chinezen geen alternatieve schermen die mogelijk samen zouden werken. Kans dat het een makkelijke klus wordt is dus erg klein.

Kortom, je moet het dus uitzoeken zoals tsjsieb zei.
Pagina: 1