Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Ik ben een tijdje een heel tevreden gebruiker van een iPad 2 en heb een HTC chacha als gsm. Dit is een wannebee smartphone, op zich werkt hij goed, maar het belachelijk kleine interne geheugen is echt een zware beperking.
Omdat ik heel tevreden ben van mijn iPad had ik graag een iPhone gehad, maar ik vind dit toch veel geld. :o
Ik zie nu dat er refurbisched iPhone 3GS 16Gb te koop worden aangeboden met 1 jaar garantie aan €200. Wat denken jullie?
Is dit een goede prijs?
Kan dat toestel nog een beetje mee met de huidige apps en toepassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 22:13
Hij draait de nieuwste software en kan de meeste spelletjes wel draaien. Sommige zware grafische games niet, maar ikzelf loop daar nooit tegenaan. Het is uiteraard niet meer het snelste toestel, maar als je er een jaar garantie op krijgt dan is 200 euro een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:49
Ik zou het doen, voor een nieuwe iPhone 4 8GB ben je ook minimaal 350 euro kwijt (379 in apple store) dus 16gb is prima dingetje.
iOS 7 krijgt hij waarschinlijk niet, maar als je bekijkt dat zelf iOS 4.3 nog vaak ondersteund wordt zal je nog gewoon normaal apps kunnen gebruiken en downloaden.

Ik zeg doen, voor die prijs is het prima koop. (als je perce een iPhone wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Ik heb zelf een 3GS, dit apparaat kan echt niet meer fatsoenlijk mee. Het is veel te traag, je gaat je in no-time kapot ergeren aan de snelheid. Zeker als je nu pas begint het toestel te gebruiken. 200 euro is trouwens ook veel te veel geld; uitgefaseerde apple producten blijven allemaal te lang te duur. Als 3GS gebruiker zou ik je adviseren het niet te doen. Neem dan een SII ofzo, die vliegt een 3GS links en rechts voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Of koop tweedehands een iPhone 4. Het verschil in power tusssen de 3GS en de 4 is nog wel redelijk groot, ik ben blij dat ik al enkele maanden overgestapt ben van de 3GS naar de 4.
Tweedehands vind je de 4 wel rond de 250 euro.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 19:31
3GS zou ik persoonlijk echt niet doen.
Net als dat wij hier een iPad 1e gen en iPad 2e gen hebben.
Doordat je eens op die iPad 2 zit wil je niet meer op de 1e gen omdat hij slomer is enzo..

Daarom ligt hij hier nu meer stof te happen :l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hij draait daarnaast nu de laatste software maar aanstaande maandag kondigt apple alweer ios7 aan, die gaat er naar verwachting niet op draaien.

Een 3GS zou ik in elk geval afraden, al helemaal voor 200 euro

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
hmm...
tegenstrijdige berichten alom. Daar vreesde ik al een beetje voor.

Misschien beter wachten op de 5s en hopen dat de 4 dan goedkoop te vinden zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Dat is zeker geen slecht plan. De 4S is tegen die tijd ook alweer 2 generaties oud, dus misschien kun je beter je pijlen daarop richten. Het is niet onaannemelijk dat de 4 na een jaar ook niet meer ondersteund wordt, en de 4S nog wel 2 jaar (net als het met de 3GS en 3 ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Je kunt ook een abonnement nemen voor 2 jaar bij MTV mobile, die kost 34 euro per maand en je krijgt 1000sms en 2GB data, met iPhone 4S 16GB voor 169 euro.

En anders gewoon een 2de hands iPhone 4 kopen, maar wees op je hoede dat je niet belazerd wordt want dat gebeurt heel erg vaak dus goed nakijken die spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik ben mijn iphone 3GS ondertussen beu. Hij begint zo nu en dan echt irritant traag te worden. Niet een telefoon die ik nu nog aan iemand zou aanraden, hij is gewoonweg te veel verouderd. Als je per se voor een apple device gaat zou ik iets minder gedateerd proberen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Jongens een 3GS is niet slecht, hij is niet zeker niet traag, maar ook niet de snelste natuurlijk.
Het is een prima telefoon met een van de langste softwareondersteuning die ik ooit heb gezien in de smartphone wereld, en daarnaast gewoon een heel erg fijn apparaat om te gebruiken, vorm vind ik beter dan elke andere telefoon die tegenwoordig flinterdun is en je zo doormidden breekt :P

Serieus, hij is gewoon NIET slecht, het is gewoon dat die idiote fabrikanten dual en quadcores in hun telefoons stampen om vervolgens die weer veel meer te gaan verkopen zodat iedereen zijn (nog goede) oudere telefoon ditched met als gevolg dat je dit soort situatie's krijgt waarbij mensen beweren dat het SLOOM is en het niet meer mee kan etc.

Onzin, als je het aan mij vraagt!
Ik heb nu een LG Optimus 4X HD, ik vind hem te groot, te dun, en de processorkracht is leuk maar totaal niet nodig!
Ik zou zo met iemand willen ruilen die een iPhone 3GS 32gb of een iPhone 4 32GB of hoger heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:21
Voor 200E kan je makkelijk een iPhone 4 tweedehands vinden, al een hele verbetering t.o.v. de 3gs.

Met als kanttekening dat ik zelf een iPhone 4 heb en eigenlijk al wil upgraden naar een 4s of 5 omdat ie simpelweg sneller zijn...

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zelfs als ie qua snelheid dan -volgens sommige mensen- mee kan komen (tis maar net hoe veeleisend je bent), is het wel vervelend dat ie niet meer iOS 7 zal draaien. Mn broertje heeft een tijdje geleden kort een 3G gebruikt, en die werd al niet meer ondersteund. Met als gevolg dat ie ook een heleboel apps niet meer kon draaien. Geen whatsapp etc.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TecHHeaD schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:40:
Jongens een 3GS is niet slecht, hij is niet zeker niet traag, maar ook niet de snelste natuurlijk.
Het is een prima telefoon met een van de langste softwareondersteuning die ik ooit heb gezien in de smartphone wereld, en daarnaast gewoon een heel erg fijn apparaat om te gebruiken, vorm vind ik beter dan elke andere telefoon die tegenwoordig flinterdun is en je zo doormidden breekt :P

Serieus, hij is gewoon NIET slecht, het is gewoon dat die idiote fabrikanten dual en quadcores in hun telefoons stampen om vervolgens die weer veel meer te gaan verkopen zodat iedereen zijn (nog goede) oudere telefoon ditched met als gevolg dat je dit soort situatie's krijgt waarbij mensen beweren dat het SLOOM is en het niet meer mee kan etc.
Maar goed, onder de streep is een 3GS dus sloom in gebruik. Dat dat komt door fabrikanten, gebruikers, reviewers, probleemwijken of Marokkaanse hangjeugd lijkt mij er weinig toe te doen. Het apparaat is over en het is te traag aan het worden, zeker als je wil gamen is een traag toestel gewoon problematisch. Ik weet niet wat je verder wil duidelijk maken, maar als 3GS gebruikers het zelf aangeven, wie ben jij dan om te zeggen dat ze ongelijk hebben?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Er is natuurlijk nog een optie, spreek er genoeg over en je krijgt hem cadeau. :P
Gisteren kwam mijn oudste dochter (5j) af met een door haar verpakte door, ik dacht dus dat ze een knutselwerkje voor me gemaakt had, maar ze waren de gsm dus gaan kopen en hebben die verpakt.
Inderdaad, het is verre van de snelste smartphone, maar ik ben er tot hiertoe zeker tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 21:00
Er is toch nog wel iets te zeggen voor je (nu cadeau) 3gs. Deze is nu nieuw (nou ja refurbished) met een jaar garantie.
Bij een tweedehand gaat 'ie waarschijnlijk ook wel een jaar of langer mee, maar garantie heb je niet natuurlijk. Je weet nu gewoon dat je in elk geval een jaar plezier van je cadeau gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat klinkt nogal gemeen, dat is toch leuk dat hij hem kado kreeg maakt vrij weinig uit of het de nieuwste is of niet, ik heb zelf pas een iPhone 4 genomen omdat die in mijn budget paste.
Trouwens ik ken mensen die nu nog een iPhone 3G gebruiken omdat dat genoeg voor hun is, ieder z'n eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
Titel gefixed en een schopje naar MAA :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
ik zou het niet doen. Snelheid van de 3gs is nog goed mee te leven maar die accu duur... drama. Ik kon met een 3gs iig niet de deur uit zonder lader. Mijn tel was vaak al om 15:00 - 17:00 leeg. Dit is met de 4(s) echt een wereld van verschil. Daarmee red ik makkelijk een dag met hetzelfde gebruik

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
laurens0619 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:18:
ik zou het niet doen. Snelheid van de 3gs is nog goed mee te leven maar die accu duur... drama. Ik kon met een 3gs iig niet de deur uit zonder lader. Mijn tel was vaak al om 15:00 - 17:00 leeg. Dit is met de 4(s) echt een wereld van verschil. Daarmee red ik makkelijk een dag met hetzelfde gebruik
Dat ligt dan eerder aan JOUW accu en wat je er mee doet. Een refurbished toestel krijgt gewoon een nieuwe accu mee van Apple. De 3GS van mijn vriendin gaat ook prima een hele dag mee en die is al een jaar of 4 oud.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:03
Een 3GS is een leuk toestel als je hem gebuikt voor bellen, SMS, Whatsapp, internet en E-mail. pleur je hem vol met allerlei in de achtergrond lopende processen (spelletjes die elke 5 minuten je aandacht vragen, etc.) dan wordt hij echt (te) traag en trekt de batterij in no time leeg.
Wat de software betreft, ook met een ouder OS kun je nog veel doen, en voldoet hij over een jaar of 2 niet meer, ga je dan verder kijken met deze ervaring in je achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik mocht na mijn 3gs (zo'n anderhalf jaar geleden) een nieuwe telefoon uitkiezen. Ben toen met mijn stomme kop voor een android toestel gegaan (wil geen discussie starten, ik vind het persoonlijk gewoon niks).
Ik was dat ding zo zat dat ik via V&A een 3gs weer heb gescoord voor rond de €100,-. Snel? Nee, maar het doet ze werk :Y

Ik zou er persoonlijk geen €200,- voor geven, maar €120 ongeveer wel hoor! Kijk anders eens op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
redfoxert schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:27:
[...]

Dat ligt dan eerder aan JOUW accu en wat je er mee doet. Een refurbished toestel krijgt gewoon een nieuwe accu mee van Apple. De 3GS van mijn vriendin gaat ook prima een hele dag mee en die is al een jaar of 4 oud.
Dat snap ik ;) Ik gebruik hem ook veel (was wel een nieuwe accu btw). Ik wilde alleen aangeven hoeveel langer een accu van de 4 meegaat. Als je dus een poweruser bent zou ik niet een 3gs aanraden. Niet zozeer om de snelheid maar dus om de accuduur.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1