Moederbord een ander kleurtje geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 17:31
ik zou graag een spierwit moederbord willen... wat is de beste manier dit te realiseren? door deze zelf wit te spuiten?

ik snap dat verf met metaaldeeltjes sowieso fout gaat want dat geleidt. maar qua hitte enz. hoe zit het daar mee?

[ Voor 4% gewijzigd door NokiaNMGN op 05-06-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:17
Je kan het moederbord niet zomaar een kleur gaan spuiten, je zou een Sabertooth moederbord gaan kopen en dan het shield er helemaal afhalen en dat spuiten. Dat lijkt mij de enige oplossing.
Zoiets: Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/421/600x450pxlle09dd4893112.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door benurk! op 05-06-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:10

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Tuurlijk kan dat wel :p

Wel zorgen dat de insteekslots en onderdelen die niet gespoten moeten/mogen worden goed afgeplakt zijn (schilderstape!) en uiteraard een niet geleidende verf gebruiken. (plastidip?) Of het echt mooi wordt is een 2e vraag, maar het kan wel!

Voorbeelden:

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=94275
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=701820
http://www.overclock.net/t/1382184/painted-hardware-club

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
Meelobee schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:35:
Tuurlijk kan dat wel :p

Wel zorgen dat de insteekslots en onderdelen die niet gespoten moeten/mogen worden goed afgeplakt zijn (schilderstape!) en uiteraard een niet geleidende verf gebruiken. (plastidip?) Of het echt mooi wordt is een 2e vraag, maar het kan wel!

Voorbeelden:

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=94275
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=701820
http://www.overclock.net/t/1382184/painted-hardware-club
Thnx voor de tips! ik ga ff kijken of het wat is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Je kunt het beste een basislaag eronder doen die niet geleid.

Het blijft uiteraard een gok. Je weet nooit of er IETS ergens verkeerds terecht komt. Maar het is al vaak zat goed gegaan. Dus gewoon proberen.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk wel eerst goed en grondig schuren voor een zo glad mogelijke ondergrond _/-\o_

stom grapje natuurlijk, niet schuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Pas trouwens ook op met sommige spuitbussen, vooral goedkope creeeren vaak een kleine statische electriciteit. Heb het zelf gemerkt bij headphone ampje paar smd onderdelen waren niet meer bruikbaar, na vervanging gelukkkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De taalfouten in de topicstart mag je eventueel zelf corrigeren, ik heb in elk geval de titel gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
jctjepkema schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:17:
Pas trouwens ook op met sommige spuitbussen, vooral goedkope creeeren vaak een kleine statische electriciteit. Heb het zelf gemerkt bij headphone ampje paar smd onderdelen waren niet meer bruikbaar, na vervanging gelukkkig wel.
aha ja idd maar het zal sowieso wel een wat duurder merk verf worden... geen zin dat als het moederbord dalijk wat warm word ofzo dat het verf eraf bladert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
_ferry_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:37:
De taalfouten in de topicstart mag je eventueel zelf corrigeren, ik heb in elk geval de titel gedaan ;)
meh taalfoutjes moeten kunnen... het is immers geen grammatica website toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 21:51
ik ben ook zoiets van plan, maar ik ga denk ik verf gebruiken die ook op auto's gaat, dat is een mooie dunne egale laag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:16
NokiaNMGN schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:08:
[...]

meh taalfoutjes moeten kunnen... het is immers geen grammatica website toch?
Maar het geeft wel aan hoe veel je er voor over hebt. Als je gaat solliciteren ga je ook niet in je oude kloffie maar trek je nette kleren aan, dit is hetzelfde.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 18:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je zou eventueel ook nagellak kunnen gebruiken. Dit wordt ook gebruikt bij overclocken met dry ice en LN2 ter isolatie tegen vocht en dit geleidt niet. Je moet dan uiteraard nog wel oppassen met de socket, PCI-e sloten etc.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
_eXistenZ_ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Maar het geeft wel aan hoe veel je er voor over hebt. Als je gaat solliciteren ga je ook niet in je oude kloffie maar trek je nette kleren aan, dit is hetzelfde.
je vergelijking slaat nergens op als je het mij vraagt... een taalfout op het internet moet kunnen... al helemaal bij zoiets als een topic in een forum etc. als mensen graag de moraalridder uithangen laat ze naar geenstijl dumpert enz. dat soort sites gaan en niet hier op n forum waar mensen vragen stellen die aan IT gerelateerd zijn. bvd. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
Rhannie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:22:
Je zou eventueel ook nagellak kunnen gebruiken. Dit wordt ook gebruikt bij overclocken met dry ice en LN2 ter isolatie tegen vocht en dit geleidt niet. Je moet dan uiteraard nog wel oppassen met de socket, PCI-e sloten etc.
om nou heel mn mobo te nagellakken :P is ook weer zoiets XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AweEklUCuIeYFJRkujflRVIL/full.jpg
Gewoon afgeplakt met schilderstape en stukjes karton in de sloten gestopt en gespoten met de goedkoopste verf van de Action. Bord werkte net zo goed als voordat ik 'm gespoten had.

Hetzelfde ook een keer gedaan met een dual SoA Gigabytebordje. Helaas daar vergeten wat jumpers af te halen voorda tik 'm aanzetten waardoor ik kortsluiting veroorzaakte en er een deel van het bord doorfikte. Overigens alleen dat stuk, verder werkte het ding nog een hele tijd prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

ah ik wist dat dit eerder gedaan was hier op tweakers, jij was het dus nu ik hem herken :P

het lijkt me wel handig om niet de meest dikke verf te pakken. dat vinden sommige componenten niet leuk (vooral de koelblokken niet).

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
NokiaNMGN schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:57:
[...]

je vergelijking slaat nergens op als je het mij vraagt... een taalfout op het internet moet kunnen... al helemaal bij zoiets als een topic in een forum etc. als mensen graag de moraalridder uithangen laat ze naar geenstijl dumpert enz. dat soort sites gaan en niet hier op n forum waar mensen vragen stellen die aan IT gerelateerd zijn. bvd. O-)
Hallo, je wordt er op aangesproken door een moderator in de eerste plaats. Dan is het geen kwestie van "ach wat maakt dat uit". Daarnaast staat het gewoon in de regels. Voor het moraal maakt het niet uit, maar goed geschreven Nederlands (en op een enkel klein foutje wordt echt niet gelet) leest gewoon wel zo prettig voor de rest.

@TERW_DAN: Erg tof zo dat moederbord :) Heb je ook geen verschil in temps gemerkt dan"?

En verder die kartonnetjes in de sloten: heb je daarnaast ook enkel haaks op de sloten gespoten neem ik aan ipv direct er in?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LiquidT_NL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:03:
@TERW_DAN: Erg tof zo dat moederbord :) Heb je ook geen verschil in temps gemerkt dan"?

En verder die kartonnetjes in de sloten: heb je daarnaast ook enkel haaks op de sloten gespoten neem ik aan ipv direct er in?
Nee. Nu heb ik het eerder gedaan met een GA7DPXDW-P plankje, daar heb ik wel de chipset vrijgehouden en de VRMs niet meegespoten. Die worden met 2 A-MP 2600+jes nogal warm.
Dit is een Z68bordje, die blijven vrij koel.

Hoe je die sloten spuit maakt verder weinig uit, als de contactpuntjes maar niet onder de verf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

[...]

Hallo, je wordt er op aangesproken door een moderator in de eerste plaats. Dan is het geen kwestie van "ach wat maakt dat uit". Daarnaast staat het gewoon in de regels. Voor het moraal maakt het niet uit, maar goed geschreven Nederlands (en op een enkel klein foutje wordt echt niet gelet) leest gewoon wel zo prettig voor de rest.
puur dat ie tegen het woord van iedereen en een moderator in gaat, lijkt hij wel overdreven lui. al maak ik ook bijna geen gebruik van hoofdletters.

Ik had gehoord van een collega op mijn stage dat een laagje verf over een koelblok oid bijna geen verschil maakt (hij werkt met koelsystemen voor apparatuur op marine schepen). ik was zelf eerder van mening dat dit wel degelijk isoleert, dus ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Laatst online: 31-08 00:45
TERW_DAN schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:16:
[afbeelding]
Gewoon afgeplakt met schilderstape en stukjes karton in de sloten gestopt en gespoten met de goedkoopste verf van de Action. Bord werkte net zo goed als voordat ik 'm gespoten had.

Hetzelfde ook een keer gedaan met een dual SoA Gigabytebordje. Helaas daar vergeten wat jumpers af te halen voorda tik 'm aanzetten waardoor ik kortsluiting veroorzaakte en er een deel van het bord doorfikte. Overigens alleen dat stuk, verder werkte het ding nog een hele tijd prima :)
Je kunt toch niet echt zeggen dat het er heel gelikt uitziet. Meestal is het mooier om paar stukjes maar te doen. Doe bijvoorbeeld alles heatsinks wit, op een zwartboard, je hebt dan een mooi gelikt resultaat maar wel nog diepte in je board als je maar een kleur gebruikt wordt het snel saai en valt eigenlijk de mooie elektronica uiterlijk helemaal weg.

Verder is een tip om een idee uit te werken op een oud board koop van iemand een oude setup voor 30/40 euro. En test daar je idee uit als je zo extreem wilt gaan modden mag die 3/4 tientjes niet uitmaken. Check ook of alles nog werkt enzo. Ben je te vrede dan zou je moederboard kunnen verfen/spuiten.

[ Voor 12% gewijzigd door comitatus op 18-06-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 18:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

comitatus schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Je kunt toch niet echt zeggen dat het er heel gelikt uitziet. Meestal is het mooier om paar stukjes maar te doen. Doe bijvoorbeeld alles heatsinks wit, op een zwartboard, je hebt dan een mooi gelikt resultaat maar wel nog diepte in je board als je maar een kleur gebruikt wordt het snel saai en valt eigenlijk de mooie elektronica uiterlijk helemaal weg.
Natuurlijk is het mooier om een moederbord in de juiste kleur te kopen. Helaas zijn er voor de TS niet echt veel andere opties dan het bord spuiten als hij een wit moederbord wil hebben. Het laatste witte moederbord dat ik gezien heb is alweer van een jaar of 4~5 geleden.

Witte moederborden zijn overigens wel echt gaaf.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcplanetsystems.com/abc/images/big/MB-A9RX480_LG.gif

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Je kunt toch niet echt zeggen dat het er heel gelikt uitziet.
Klopt, maar dat is ook nooit de bedoeling geweest. Een bord helemaal strak wit spuiten is denk ik wel heel erg gaaf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wit is wel heel erg tof zeg... Mijn volgende case is als het goed is deels open, misschien dan toch maar eens aan wagen. Te gruwelijk!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 21:03

epic_gram

undercover moderator

Ik heb mijn moederbord ook een paintjob gegeven, ik heb het met oranje latex gedaan met een verfrol gewoon. (was met het WK een paar jaar terug)

Temperatuur is 2 graden hoger van de southbridge, northbridge is volgens mij ook niet heel verschillend. Ik had mn heatsinks wel afgeplakt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botje88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 17:26
Dank u hartelijk ts, nu heb gelijk weer inspiratie voor m'n eigen casemod.. Vroeg me dit ook al langer af maar vond het niet belangrijk genoeg.. maar nu ik dit zo zie ga ik het denk ik ook wel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
[...]

ten 1e is een moderator niet meer dan een normaal mens :) dus ach wat maakt dat uit kan prima + daarbij komt het is zeker niet verplicht om normaal nederlands te kunnen schrijven ofwel of dat nou fijn of niet fijn leest moeten de mensen zelf weten is niet mijn probleem... is heel simpel lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
[...]

Verder is een tip om een idee uit te werken op een oud board koop van iemand een oude setup voor 30/40 euro. En test daar je idee uit als je zo extreem wilt gaan modden mag die 3/4 tientjes niet uitmaken. Check ook of alles nog werkt enzo. Ben je te vrede dan zou je moederboard kunnen verfen/spuiten.
het is de bedoeling dat echt het bord zelf helemaal wit word en dan uiteindelijk de slots enz. en koelblokken etc. zwart. en dat in een witte kast met mooie witte verlichting

ps: 't is maar een idee denk wel dat ik het binnekort ga uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
dat is ongv. het idee dat ik ook wil idd... alleen moet het totaal hoogglans wit worden en pianolak zwart ;) naar mijn idee een brute combo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
lkt my ook super tov1 all1 verh*** ik mn mobo lvr niet met vrf. vrdr ben k het helem. 1's met d spellingnz's hierbv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

NokiaNMGN schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:15:
[...]

ten 1e is een moderator niet meer dan een normaal mens :) dus ach wat maakt dat uit kan prima + daarbij komt het is zeker niet verplicht om normaal nederlands te kunnen schrijven ofwel of dat nou fijn of niet fijn leest moeten de mensen zelf weten is niet mijn probleem... is heel simpel lijkt me
volgens mij staat dat ergens in de tweakers policy/richtlijnen voor het starten van een topic.
ik stoor me er nu in ieder geval niet meer aan, dus voor mij maakt het in dit geval niet uit.

wanneer ga je eraan beginnen? ik ben benieuwd naar het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

NokiaNMGN schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Wat een ontzettend goeie houding... Als je fatsoenlijke reacties wilt lijkt het me niet meer dan logisch dat je je vragen stelt in fatsoenlijk Nederlands, als je er vervolgens door een mod (ja die ook maar gewoon mens is) wordt aangesproken om op je spelling te letten is dat toch het minste dat je kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
Meelobee schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:54:
[...]

Wat een ontzettend goeie houding... Als je fatsoenlijke reacties wilt lijkt het me niet meer dan logisch dat je je vragen stelt in fatsoenlijk Nederlands, als je er vervolgens door een mod (ja die ook maar gewoon mens is) wordt aangesproken om op je spelling te letten is dat toch het minste dat je kunt doen?
ik zeg niet dat :/ ik het ben... maar je hebt zat mensen die niet goed zijn in taal, dyslectie etc. etc. etc. kan allemaal... om dan te gaan bashen op 1 hoofdletter die vergeten word... sorry dat ik het zeg maar dat slaat echt werkelijkwaar nergens op en ik vertik het ook om speciaal hoofdletters te gaan gebruiken... het is niet de website van van dale maar tweakers, een website voor IT gerelateerde dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
Fordox schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:04:
[...]

volgens mij staat dat ergens in de tweakers policy/richtlijnen voor het starten van een topic.
ik stoor me er nu in ieder geval niet meer aan, dus voor mij maakt het in dit geval niet uit.

wanneer ga je eraan beginnen? ik ben benieuwd naar het resultaat :)
ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen, nieuwe kast is al aangeschaft namelijk een aerocool vs-92 (white)

alleen is de side panel daarvan echt zwart plexiglas... het enige wat je ziet is het opgelichte logo van mn h100i koeler :P dus een ander plaatje op maat maken en daarna maar aan t modden gaan

(zit misschien ook n haswell upgrade aan te komen) dus ik wacht nog even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 16:58

thof

FP ProMod
Vind dit trouwens ook wel een mooie aanpak mits je van UV effecten houdt: http://www.marnscda.com/uvpen.htm

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaNMGN
thof schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:56:
Vind dit trouwens ook wel een mooie aanpak mits je van UV effecten houdt: http://www.marnscda.com/uvpen.htm
da's wel een ziek idee :O heb dr al wat plannetjes voor in ieder geval ;) zou je je moederbord chrome kleur kunnen spuiten?? bestaat daar verf voor?
Pagina: 1