• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb verschillende topics gelezen op tweakers en de verkopers in de mediamarkt gevraagd, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik zoek dus een mediaspeler met de volgende eisen:

- Via airplay muziek (spotify) en filmpjes kunnen afspelen op de tv met iPad en iPhone.
- Muziek (spotify) en filmpjes kunnen afspelen op de tv met mijn HTC One.
- Films streamen vanaf mijn pc naar de mediaspeler en dus de tv (mkv en dvd bestanden met ondertiteling)
- Youtube en andere bekende apps op de tv gebruiken.
- De mediaspeler met mijn HTC of een andere afstandsbediening met toetsenbord gebruiken.
- Muziek afspelen op mijn home cinema set (versterker) zonder dat mijn tv aan is met iPad en HTC

Set up bestaat nu uit een tv met 3D blu-ray speler/versterker daarop zit een 5.1 home cinema set.
Hoop dat mijn eisen een beetje duidelijk zijn. Heb de mogelijkheid van de Raspberry PI ook bekeken. Alleen weet niet of hij aan alles eisen voldoet...
Ben niet bereid om een hele pc te kopen!
Graag hoor ik tips en eventuele aanbevelingen/ervaringen :D

EDIT: Ik sluit hem aan via bekabelde internet. Films wil ik graag 1080P streamen
Ook een van de redenen dat ik de Raspberry pi niet neem is dat ie niet echt snel schijnt te zijn en vaak moet wachten.. dus zoek een iets snellere product (:

[ Voor 9% gewijzigd door MrTuinstra op 04-06-2013 23:17 ]

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:26
Ik gebruik op dit moment een Boxee Box als media speler. Deze voldoet aan een aantal van je eisen maar niet allemaal. Ik ga dit topic in de gaten houden aangezien jouw eisen redelijk overeenkomen met de mijne en ik wellicht ga overstappen...

De Boxee Box:
-Airplay werkt niet lekker meer sinds iOS 6, alleen nog geluid en geen video
-Spotify app en muziek vanaf netwerk afspelen werkt prima, maar is niet zonder tv te gebruiken
-Veel apps waaronder Youtube
-Alle films probleemloos streamen vanaf netwerk, mogelijkheid tot online subtitles zoeken
-Er is een app om de Boxee Box te bedienen, deze biedt alleen niets extra's t.o.v. de afstandsbediening

• MrTuinstra
nielsgaastra schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:28:
Ik gebruik op dit moment een Boxee Box als media speler. Deze voldoet aan een aantal van je eisen maar niet allemaal. Ik ga dit topic in de gaten houden aangezien jouw eisen redelijk overeenkomen met de mijne en ik wellicht ga overstappen...

De Boxee Box:
-Airplay werkt niet lekker meer sinds iOS 6, alleen nog geluid en geen video
-Spotify app en muziek vanaf netwerk afspelen werkt prima, maar is niet zonder tv te gebruiken
-Veel apps waaronder Youtube
-Alle films probleemloos streamen vanaf netwerk, mogelijkheid tot online subtitles zoeken
-Er is een app om de Boxee Box te bedienen, deze biedt alleen niets extra's t.o.v. de afstandsbediening
Heb deze optie al bekeken inderdaad. Kwam het dichts bij mijn eisen. Ben naar mediamarkt geweest en saturn ze konden me niks vertellen over airplay behalve de apple tv.. maar die kun je weer niet jailbreaken alleen de oude versie alleen die heeft als output geen 1080p..
Ik zit te overwegen om zelf een systeempje te bouwen met linux/android en xbmw.
Mensen met ervaringen daarmee ? :)

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 08:41
Als je toch naar XBMC wil kijken, dan zou ik me als ik jou was eens verdiepen in de Raspberry Pi. Die gebruik ik zelf als mediaspeler en heeft de plek van mn Boxee Box ingenomen. Ik vind t een super oplossing.

Mijn advertenties op V&A

• MrTuinstra
DaLass schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:04:
Als je toch naar XBMC wil kijken, dan zou ik me als ik jou was eens verdiepen in de Raspberry Pi. Die gebruik ik zelf als mediaspeler en heeft de plek van mn Boxee Box ingenomen. Ik vind t een super oplossing.
Die oplossing heb ik inderdaad bekeken op verschillende forums bekeken. Alleen enige nadeel aan de pi vindt ik dat hij niet al te snel is hoor ik uit ervaringen.. wil wel een soepel apparaat waarmee je snel door menu's kunt bladeren..

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Wat is je budget? wellicht een 2e hands htpc?

[ Voor 45% gewijzigd door hdtracer op 06-06-2013 14:22 ]

• MrTuinstra
Naja budget is eigenlijks maximaal 100 euro..

• MrTuinstra
Zou xbmc aan al mijn eisen voldoen of is het beter om een windows pctje op te bouwen met media player ?

[ Voor 48% gewijzigd door MrTuinstra op 10-06-2013 10:14 ]

Pagina: 1