Toon posts:

Hoe windows 7 instaleren naar crash PC met windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ik ben de trotse bezitter van een Asus R500V met een I-7 2.4GHZ en 6gb werkgeheugen eneb een videokaart van 2 gb en een HD van 500GB met standaard windows 8 erop. Alleen nou is het volgende gebeurt mijn windows 8 is gecrasht en wilt niet meer opstarten heb geen windows 8 herstel cd of een back up cd. Nu wil ik windows 7 erop zetten met behulp van een dvd/cd alleen ik weet niet hoe ik vanaf me CD/DVD rom drive kan opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat is je probleem precies? Wat voor crash? Waardoor kan hij niet meer opstarten? Kun je niet vanuit het opstart scherm van Windows 8 in safe mode starten en je probleem gewoon verhelpen?

Ga anders gewoon het EFI/Bios in van je machine en verander de boetvolgorde. Hoe precies staat in de handleiding. Het eenvoudigste zou zijn om Windows 8 te herstellen naar standaard configuratie, een optie... dan houd je tenminste Windows 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Welkom op GoT!
Wanneer je hier wat post verwachten we een aantal zaken van je. Een daarvan is dat je eerst zelf zoekt, dat vermeld in je post en aangeeft waarom dat niet helpt. Zie hiervoor ook Het algemeen beleid

Je hebt geen herstel partitie welke je tijdens het opstarten kan aanroepen?
Mocht je er toch op uit komen dat je win7 gaat installeren via de CD/DVD moet je waarschijnlijk de bootvolgorde veranderen in je BIOS. Zodat hij eerst probeert van CD/DVD te booten voordat hij begint met de harde schijf.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjullie wel voor de reacties! Ik heb alles geprobeerd om de pc te herstellen met de hulpprogamma's van Windows 8 die er opzitten namelijk Systemherstel , Terug naar fabrieksinstellingen etc. Maar alsnog doet windows 8 het niet. Nu heb ik een CD/DVD met windows 7 erop maar als ik in de bios zit en de bootvolgorde wil veranderen lukt dat niet of ten minste ik kon het bij een oudere bios wel voor elkaar krijgen maar bij de deze bios als ik doe opstarten via de E-schijf dat is mijn dvd/Cd-romdrive dan start hij alsnog de cd niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

staat secureboot aan? Is het een legitieme opstartbare DVD? Wat is precies de fout die je krijgt waardoor je wilt herstellen? Is niet gewoon je harde schijf stuk, of een ander hardware probleem? "Niet doen" is nogal vaag...

[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 04-06-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij start Windows 8 niet op herstellen lukt ook niet en was nog niet zo ver om een backup te maken en hij heeft ook nog geen bestand aangemaakt voor systeem herstel. Ik zou graag willen weten hoe ik in de nieuwe bios de laptop kan laten op starten via me cd/dvd drive .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Handleiding pagina A-3...

A-16 legt een hoop uit over de recovery partitie. En ja; ik ben de handleiding aan het lezen. En nee: ik heb geen R500V...

[ Voor 71% gewijzigd door Umbrah op 04-06-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Heb je al in de handleiding gekeken? Vaak is er een speciale toetsencombinatie die je moet indrukken om van de herstelpartitie op te starten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij asus is het F-9 maar dan doet hij het ook niet heb nu gevonden hoe ik in de bios of via de bios de pc kan opstarten via een cd/dvd dus ik ga er mijn vertoruwde windows 7 op zetten was toch niet erg handig met windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Sorry dat ik het zeg maar als hij het ook niet doet dan, heb je dan misschien gewoon geen opstartbare Windows 7 DVD? Zat illegale kopieën of mensen die gewoon een .iso-file rechtstreeks op een DVD branden als file ipv als image...

En is het echt wel win8 wat gecrashed is, en niet gewoon heel je laptop? Doorgefikte GPU, dood video geheugen, kapot RAM, krakkemikkige pin aan de CPU, harde schijf met een head crash, SSD met illegale write, etc, etc... er kan een hoop dood zijn buiten de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:34:
Sorry dat ik het zeg maar als hij het ook niet doet dan, heb je dan misschien gewoon geen opstartbare Windows 7 DVD? Zat illegale kopieën of mensen die gewoon een .iso-file rechtstreeks op een DVD branden als file ipv als image...

En is het echt wel win8 wat gecrashed is, en niet gewoon heel je laptop? Doorgefikte GPU, dood video geheugen, kapot RAM, krakkemikkige pin aan de CPU, harde schijf met een head crash, SSD met illegale write, etc, etc... er kan een hoop dood zijn buiten de software.
Denk het niet de laptop is amper een maand oud en heb het nu nog gevonden hoe het moet ben bezig met windows 7 erop aan het zetten maar dankjewel voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 17:59
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:38:
[...]

Denk het niet de laptop is amper een maand oud en heb het nu nog gevonden hoe het moet ben bezig met windows 7 erop aan het zetten maar dankjewel voor de tip!
"leeftijd" Van een laptop maakt echt niets uit. Er zijn laptops die gaan op de eerste dag al kapot.

Je download een windows 7/8 ISO. die zet je op een usb stick met deze tool: meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

bij het booten selecteer je boot from usb / flash driver whatever dat genoemd word in de jou boot menu.

Die tool is heel simpel te gebruiken.
Pagina: 1