Toon posts:

Raar probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI k7tm pro (micro atx) en daarop een duron 600. Eerst kon ik als ik ff wou kijken wat mijn systeem maximaal trok de FSB verhogen tot maximaal 110 (stabiel dan)
Tot dus ver nix aan de hand dus.

Nu is het sinds enige tijd zo dat als ik de FSB verhoog, mijn processor juist langzamer gaat, bijvoorbeeld de FSB op 108 is een 297 Mhz proc, en de fsb op 104 is een 497 Mhz proc.

Mijn vraag, hoe kan dit en hoe los ik het op?

(p.s bios flashen heeft geen zin, ik heb alle versies al geprobeerd :'( )

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Huh?
Dus als je FSB op 108 zet, krijg je in je BIOS te zien 297MHz?

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik mijn FSB op 108 zet zegt dat ding bij het BOOTEN dat ie 297 is en in WCPUID ook :'(

[edit] tikfout [edit]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een oplossing voor dit vreemde probleem please?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
gooi je fsb omlaag

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Laat je board nakijken!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn FSB kan ik wel omlaag gooien ja, tot 100 en aangezien dit bord geen mulitplier tweaking heeft :'(

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Probeer eens terug te gaan naar 100 dan ..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dus al gedaan maar dan kan ik dus niet overklokken, hmm dan toch maar een andere plank lijkt me...

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31
Ik heb hier hetzelfde bord. Zet ik em op 102 no prob geeft ie netjes 1020 aan zet ik em hoger zegt ie dat ik een 330 cpu heb. zwaar wazig. Oplossing nog niet gevonden maar ben nog steeds druk bezig om die te zoeken voor dit bordje... :r

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het is nogal een klote plank maar mijn budget was op moment van aanschaf nogal gelimiteerd dus vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik weet dat omhoog halen niet echt gewaardeerd word, maar ik doe het toch ff. Als iemand iets weet please, post it....

Verwijderd

Oei dat is idd wel vreemd,

Je FSB omhoog ---> kloksnelheid omlaag. mmm

Kan je 'm nog wel terugzetten op de originele kloksnelheid?

Als hij hier ook afwijkt dan zou ik teruggaan naar de winkel.

ps. Omhooghalen doe ik ook wel eens :)

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Op dinsdag 05 juni 2001 23:47 schreef MrK het volgende:
ps. Omhooghalen doe ik ook wel eens :)
Wat haal jij dan omhoog MrK :? :?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Hahaha, dat wil je niet weten ;)

Nee, de topicstarter verontschuldigde zichzelf omdat hij zijn topic omhooghaalde?
Mits dit netjes gebeurd vind ik dat dit wel moet kunnen.

Verwijderd

Ik denk dat je het beste eens kunt proberen om de bios te flashen. Als dat niet werkt moet je terug gaan met dat bord.

• Aikon
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 09:21 schreef CPUgevraagd het volgende:
Ik denk dat je het beste eens kunt proberen om de bios te flashen. Als dat niet werkt moet je terug gaan met dat bord.
Hij heb alles bios versies al geprobeerd |:(

En idd, gewoon terug gaan en hun t laten oplossen. :)

Verwijderd

Koop een plankje met mulitplier-tweakin' evt. inruil met bijbetaling eruit slepen..
Soltek KAV75 is geweldig voor de overklokker!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ooit gehad met een P2-350. Toen was het probleem de voeding. Voeding vervangen: probleem opgelost.

Misschien is dat ook hier het probleem.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik heb wel een soort gelijk probleem gehad met de oude MSI K7T pro 2.. Als ik m'n multiplier verhoogde ging het systeem spontaan langzamer draaien.. 10x100 werd dan 600 MHz o.i.d..
Als ik dan een shutdown deed, werkte klopte alles wel weer, en bleef het ook goed!

Verwijderd

Topicstarter
Nou iedereen in ieder geval hartelijk dank voor jullie reacties, ik denk dat ik maar ga voor omruil met bijbetaling ofzo en dat ik dan een andere plank haal met multiplier tweaking.

O ja, nog even de originele klokspeed is dus de enige die het wel doet.

P.S het is trouwens wel geinig hoor, werken met een duron tussen de 250 en 500 Mhz, dan kun je tenminste eens testen hoe die zou zijn geweest als die een tijd geleden was uitgekomen ofzo :P
Pagina: 1