Hey Tweakers-leden,
ik, samen met mijn huisgenoten, heb een oude wrak van een PC met de volgende specs:
- AMD Athlon Dual Core 5050e
- 9800 GTX+
- 500GB HDD (wel geschikt voor de nieuwe PC volgens Alternate)
- 3GB RAM
- Moederbord...
- Voeding...hoef je denk ik niet eens te weten
- DVD-ROM (IDE dus deze moet vervangen worden)
- Coolermaster Box (ik zal binnenkort de volledige naam geven)
- Windows XP SP2
We willen binnenkort een game PC en we vragen ons af of we beter een nieuwe PC kunnen kopen of dat we beter deze oude PC kunnen upgraden. Deze moet Metro Last Light op Ultra kunnen spelen en dus hebben we de volgende specs:
- i5 4670K
- Nvidia GTX 770/HD 7970
- 500GB HDD (van de vorige PC)
- 120GB SSD
- 8GB DDR3-1600 RAM Corsair Vengeance
- Z77 PCH moederbord
- Antec High Current Pro HCP-750
- LG GH24NS70 DVD-RW
- Aerocool Strike-X Advance Black
- Windows 7
Wat we dus niet hoeven te kopen zijn de harddisk, de behuizing (waarschijnlijk) en de OS(torrent
).
De upgrade kost ± €1000 (zie opties van CPU, GPU en behuizing). Als beeldscherm wordt gewoon een HD TV gebruikt en SSD wordt (misschien) later toegevoegd. Please do tell which component is bad or unnecessary.
Cheers,
Bryan
ik, samen met mijn huisgenoten, heb een oude wrak van een PC met de volgende specs:
- AMD Athlon Dual Core 5050e
- 9800 GTX+
- 500GB HDD (wel geschikt voor de nieuwe PC volgens Alternate)
- 3GB RAM
- Moederbord...
- Voeding...hoef je denk ik niet eens te weten
- DVD-ROM (IDE dus deze moet vervangen worden)
- Coolermaster Box (ik zal binnenkort de volledige naam geven)
- Windows XP SP2
We willen binnenkort een game PC en we vragen ons af of we beter een nieuwe PC kunnen kopen of dat we beter deze oude PC kunnen upgraden. Deze moet Metro Last Light op Ultra kunnen spelen en dus hebben we de volgende specs:
- i5 4670K
- Nvidia GTX 770/HD 7970
- 500GB HDD (van de vorige PC)
- 120GB SSD
- 8GB DDR3-1600 RAM Corsair Vengeance
- Z77 PCH moederbord
- Antec High Current Pro HCP-750
- LG GH24NS70 DVD-RW
- Aerocool Strike-X Advance Black
- Windows 7
Wat we dus niet hoeven te kopen zijn de harddisk, de behuizing (waarschijnlijk) en de OS(torrent
De upgrade kost ± €1000 (zie opties van CPU, GPU en behuizing). Als beeldscherm wordt gewoon een HD TV gebruikt en SSD wordt (misschien) later toegevoegd. Please do tell which component is bad or unnecessary.
Cheers,
Bryan
[ Voor 9% gewijzigd door b0ss op 05-06-2013 09:07 ]