Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedenavond mede twekaers!

Ik zit met een uitdaging. Ik zal eerst even mijn specs opnoemen:-)

Noedels - DS212J - DSM 4.2-3211 - Doel
Ryst - DS-212J - DSM 4.2-3211 - Bron

Sinds 2 weken heb ik Noedels die een back-up gaat worden van onder andere Ryst, deze back-up is ruim 800GB!

Omdat 800GB nogal lang gaat duren via internet heb ik in eerste instantie een kopie gemaakt van de data op een externe HDD en die ik heb aan Noedels gehangen en vervolgens de data in exact de zelfde structuur terug gekopieerd. Hierna heb ik een data back-up gestart, toch kopieert hij opnieuw de volledige data... Dit ging niet werken. Voor de zekerheid heb ik Noedels volledig gereset, DSM opnieuw geinstalleerd etc.

Optie 2 was Ryst in het zelfde netwerk als Noedels hangen, de back-up taken aanmaken op een lokaal IP adres (10.0.1.5). Dit werkt probleemloos en met 800GB binnen 36 uur ben ik toch enig sinds tevreden... Deze was 2 dagen geleden klaar en ik ben net terug om Ryst weer naar huis te brengen:-)

Hier heb ik de back-up IP adressen veranderd naar het IP van Noedels, geklikt op "Test connectie" en toen gaf hij de melding "Connection succeded", de connectie is dus goed.

Zodra ik op opslaan klik gaat hij staan nadenken waarna hij alsnog "Connection failed. Please check your network connection", alsnog de poorten gecontroleerd en deze staan goed, vanaf een andere NAS (Ander model, andere software versie etc) werkt hij wel goed naar Noedels. Ook vanaf een exact de zelfde NAS (DS212J, 4.2-3211 etc) werkt hij òòk... Het probleem zou hem dus in Ryst zitten.

Maar, waar? Ik kan helemaal niets terug vinden in de logs, lijkt me ook niet logisch omdat het interne IP wel werkt (Als ryst in het zelfde netwerk zit)...

Ik ben echt teneinde raadt, Ryst her-installeren zie ik echt niet zitten en is denk ik ook compleet nutteloos... Ik heb het volledige netwerk aan 2 kanten voor de zekerheid gereset..

Edit: Nee, het IP adres van Ryst is niet op Noedels geblokkeerd:-) Deze heb ik JUIST op de allow lijst gezet;)

Wie o Wie heeft er een idee?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Staan de benodigde poorten ook in de router open bij Noedels? Of heeft Synology daar een trucje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Poorten staan open, vanaf Bamy (DS411j) lukt de back-up namelijk wel...

Shares folder sync vanaf ryst naar noedels gaat perfect, poorten, gebruikers etc staan allemaal,goed

[ Voor 42% gewijzigd door Toppe op 06-06-2013 09:02 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 12:07

nos

Ik zou een tweede backup job maken als test..hiermee kun je uitsluiten of het aan de job of poort ligt
Volgens mij met er ook een SSH poort openstaan als je beveiligde backup aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Ik heb wel vaker dat de backup job het opeens niet meer doet. Opnieuw aanmaken met dezelfde instellingen is dan de oplossing.

while (! ( succeed = try ()));