Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoi tweakers,

Ik ben opzoek naar een setje kwaliteit speakers met een budget van 350/400 euro (als set) die ik kan aansluiten op mijn pc. Ik wil gewoon goed geluid uit mijn pc horen. Wat zeker niet onbelangrijk is, het formaat. Ik hou het graag zo compact mogelijk indien mogelijk.

Ik ben nogal een leek op het gebied van speakers dus ben op zoek naar wat advies. Een subwoofer heb ik liever niet en 5.1 vind ik ook niet interessant.

Graag hoor ik jullie meningen :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 13:16
Ik denk dat logitech best wel zijn geld waard is.Vroeger zelf een 5.1 van gehad. Was er zeker tevreden over. Sinds een 1.5 jaar wel overgeschakeld naar hi-fi componenten, wat ik zeker niet betreur (prijs ligt dan ook wel ongeveer 10 maal hoger). Als je analoog verstuurt naar deze speakers, kan een geluidskaartje wel wat toevoegen tov audio op moederbord. Indien digitaal versturen mogelijk is (coax/optical) is dit wel aan te raden.

Ik denk dat opzoeken van reviews ook wat meer informatie kan geven wat algemeen als beter wordt beschouwd. Of eens een Saturn of iets dergelijks bezoeken om eens te luisteren, in hoeverre dat optimaal kan in dergelijke winkels.

Misschien iets als dit:
http://www.jamo.com/speaker-types/personal/?sku=P404
iets duurder:
http://www.bowers-wilkins...eakers/MM-1/overview.html

Weet natuurlijk niet hoe deze presteren. :)

[ Voor 44% gewijzigd door HannesB op 04-06-2013 20:15 ]

• Ruffzz
  • Niet online
Momenteel maak ik gebruik van Creative Gigaworks T20 Series II (a 65 euro) speakers en zoek eigenlijk iets in dat formaat. Hifi componenten spreekt me wel aan. Wat zou je aanraden ?

Als geluidskaart heb ik een EFI Maya 44 PCI.

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 14:56
Ik kan je aanraden om eens naar de Teufel Concept B200 of de B&W MM-1 sets te kijken (of liever: luisteren).
Beiden zijn via USB op je PC aan te sluiten en je hebt dus geen extra geluidskaart nodig.

Ik zit op dit moment naar de Teufel set te luisteren (2 Meter Sessies) en ben nog steeds onder de indruk van het geluid.

• Ruffzz
  • Niet online
Bedankt voor jullie inbreng.

Jammer dat de teufel set nergens meer te verkrijgen is afgezien van de webstore van de fabrikant zelf. Helaas is daar de levertijd 7 tot 14 dagen. Die B&W set spreekt me zeker aan maar helaas wel een tikkeltje duur. Misschien nog alternatieven ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ruffzz op 04-06-2013 20:27 ]

• HannesB
Ruffzz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:17:
Momenteel maak ik gebruik van Creative Gigaworks T20 Series II (a 65 euro) speakers en zoek eigenlijk iets in dat formaat. Hifi componenten spreekt me wel aan. Wat zou je aanraden ?

Als geluidskaart heb ik een EFI Maya 44 PCI.
Voor hi-fi componenten kan je beter naar de betere zaken gaan, waar je tenminste kan luisteren. Echter kan ik je op dit vlak niet enorm veel helpen (zeker niet in vergelijking met andere tweakers). Vaak kost een aparte receiver al een 300-400 euro, komen daar nog de speakers bij. Ik ben toen gegaan voor een Marantz receiver en een 5.1 set bestaande uit Monitor Audio Radius en een sub van mj acoustics.

• HannesB
Ruffzz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:26:
Bedankt voor jullie inbreng.

Jammer dat de teufel set nergens meer te verkrijgen is afgezien van de webstore van de fabrikant zelf. Helaas is daar de levertijd 7 tot 14 dagen. Die B&W set spreekt me zeker aan maar helaas wel een tikkeltje duur. Misschien nog alternatieven ?
Die jamo's die ik eerder heb gepost zijn bij Coolblue 300 euro, handig is dat je 2 optical in hebt en analoog input. Anders krijg je al meteen sets met subwoofers.

• Ruffzz
  • Niet online
HannesB schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:28:
[...]

Voor hi-fi componenten kan je beter naar de betere zaken gaan, waar je tenminste kan luisteren. Echter kan ik je op dit vlak niet enorm veel helpen (zeker niet in vergelijking met andere tweakers). Vaak kost een aparte receiver al een 300-400 euro, komen daar nog de speakers bij. Ik ben toen gegaan voor een Marantz receiver en een 5.1 set bestaande uit Monitor Audio Radius en een sub van mj acoustics.
Ok dat is misschien nog net een stap te ver ja. In die prijsklasse is voorbeluisteren zeker geen slecht idee.

• HannesB
Ruffzz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:30:
[...]
Ok dat is misschien nog net een stap te ver ja. In die prijsklasse is voorbeluisteren zeker geen slecht idee.
Een beetje doorsparen is soms ook aan te raden. Zeker wat je daarna voor krijgt. :) Eventueel met tweedehands dat je wel rond je budget geraakt.

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 14:56
Een goede geluidskaart met een set actieve speakers (bijv. Audioengine) is ook een optie.

Zoek een winkel die een aantal alternatieven te beluisteren heeft en trek er een middag voor uit.
Als je gaat luisteren neem dan niet de best klinkende opnames mee, maar juist wat tracks die iets te scherp zijn, of met zang die moeilijk te verstaan is of zo.
En luister naar het hele nummer in plaats van steeds een minuut of zo.
Daarmee heb je het snelst in de gaten of een speaker dit erger maakt of niet.

• Ruffzz
  • Niet online
Die Jamo P404 speakerset lijkt me wel wat. Voor zover ik heb kunnen lezen op het web schijnen dit zeer goede speakers te zijn met veel aansluitmogelijkheden (zoals HannesB eerder ook al aangaf). Eigenlijk precies wat ik zoek, zeker ook het formaat.

Ik denk dat ik voor dit setje speakers ga.

Bedankt voor de tips :) !
Pagina: 1