Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:45
PC van mijn ouders viel soms nogal eens uit.
Na het controleren van de temperaturen bleek deze op idle op 82°C te lopen (Intel® Core™2 Processor Q6600, standaard cooler)

Na het opendraaien van de kast, er eens met de stofzuiger ingezeten.
Ik dacht dat ik er het meeste uit had, totdat ik nog eens er door ging met perslucht. Na 1 seconde al mee gestopt en naar buiten verhuisd, want anders had ik nu een stofflong.

Na het terug opstarten liep de PC nu idle op 40°C (dus nog maar de helft).
Na 15minuten prime95, was de maxtemp 70°C.

Grappig wat een *beetje* stof doet met je temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
naar goedje hoor stof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stof gaat gewoon naar waar het niet gaan kan zie je maar weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
heb zelf een grote bus van icidu (orkaan in a spraycan) ieder half jaar a 1 jaar spuit ik mijn pc's daarmee uit :)

Stofzuigen raadt de gemiddelde tweaker je af i.v.m. statische elektriciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
eL_Jay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:19:
heb zelf een grote bus van icidu (orkaan in a spraycan) ieder half jaar a 1 jaar spuit ik mijn pc's daarmee uit :)

Stofzuigen raadt de gemiddelde tweaker je af i.v.m. statische elektriciteit
Er staat daar een compressor, dus was makkelijk, wel goed de ventilators vastgehouden, want 12bar is niet niks....

Zal er aan denken, maar geloof me, twas echt nodig om er eerst met de stofzuiger in te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een stofzuiger gebruiken is niet aan te raden. De meeste slangen zijn van plastic en daardoor wordt er statische elektriciteit opgebouwd. Genoeg elektriciteit om de boel te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb mijn PC antibiotica gegeven, want er zaten virussen op.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
PilatuS schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:57:
Een stofzuiger gebruiken is niet aan te raden. De meeste slangen zijn van plastic en daardoor wordt er statische elektriciteit opgebouwd. Genoeg elektriciteit om de boel te slopen.
Er zijn stofzuigers die geaard zijn (slang + zuigmond) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:38
Ik heb pas ook zo'n gevalletje meegemaakt. I7 zat in rust op 98 graden. Ik kreeg die pc in de handen gedrukt onder het mom van: PC valt uit met youtube....

Voor:
https://fbcdn-sphotos-g-a...250785981_425238848_n.jpg

Na:
https://fbcdn-sphotos-a-a...80785978_1984547400_n.jpg

Ik heb eerst met de stofzuiger het stof onderin de case eruit gezogen, daarna de hele pc uit elkaar gehaald en alle onderdelen apart schoon gemaakt [incl. nieuwe laagjes koelpasta]. Ook is het handig de voeding even open te halen en die ook uit te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28

Wimmel

Hello

Bas. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:05:
Ik heb pas ook zo'n gevalletje meegemaakt...
Waar kan ik zo'n stofzuiger vinden die direct de cpu-koeler vervangt door iets knaps ;)

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:38
De CPU koeler was er zo erg aan toe dat die met 10 kilo stof rechtstreeks de prullenbak in is gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bas. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:05:
Ik heb pas ook zo'n gevalletje meegemaakt. I7 zat in rust op 98 graden. Ik kreeg die pc in de handen gedrukt onder het mom van: PC valt uit met youtube....

Voor:
https://fbcdn-sphotos-g-a...250785981_425238848_n.jpg

Na:
https://fbcdn-sphotos-a-a...80785978_1984547400_n.jpg

Ik heb eerst met de stofzuiger het stof onderin de case eruit gezogen, daarna de hele pc uit elkaar gehaald en alle onderdelen apart schoon gemaakt [incl. nieuwe laagjes koelpasta]. Ook is het handig de voeding even open te halen en die ook uit te blazen.
Waar heeft die PC gestaan dan ? Ik heb het ook wel eens zo erg gezien maar dat was wel met een 10 jaar oude PC. Deze PC lijkt mij max 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
PilatuS schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Waar heeft die PC gestaan dan ? Ik heb het ook wel eens zo erg gezien maar dat was wel met een 10 jaar oude PC. Deze PC lijkt mij max 3 jaar oud.
Ik had nog erger meegemaakt. Met een oude pentium 4. Het was gewoon een berg stof net zoals in die stofdoeken reclame. Ik had spontaan een nieuw huisdier !!!

Stof in je PC is een ramp. Ik spuit mijn PC 1 x in de maand schoon. En 1x pet jaar maakt ik alles schoon, blaas ik alles af. Een keer koperpoets op mijn cooler gooien (een puur koperen cooler) En de fans uit elkaar halen om er vervolgens Stinger super olie (te koop bij elke naaiwinkel) Of glijmiddel (EN JA DAT WERKT SERIEUS)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:28
[...]

Zelfs na 10 jaar gaat het er bij mij niet zo uitzien. Volgens mij moeten die mensen met zulke voorbeelden gewoon vaker de ramen openzetten en vaker stofzuigen in de kamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:21
GioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:38:
[...]

Zelfs na 10 jaar gaat het er bij mij niet zo uitzien. Volgens mij moeten die mensen met zulke voorbeelden gewoon vaker de ramen openzetten en vaker stofzuigen in de kamer :+
Dan heb je nog nooit een pc gezien van een roker, bah dat is stof dat plakt en krijg je heel moeilijk schoon.
Weggooien is dan het beste. 8)7
rickboy333 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:29:
[...]

En de fans uit elkaar halen om er vervolgens Stinger super olie (te koop bij elke naaiwinkel) Of glijmiddel (EN JA DAT WERKT SERIEUS)
Krijg je dan geen opgewonden fans?
Ik geloof er geen reet van.
Ik koop gewoon fans van hoge kwaliteit dan is dat niet nodig. (Papst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Panty van je vrienden over je fans doen ;) Scheelt behoorlijk wat stof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:06

Zorian

What the fox?

Megamind schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:23:
Panty van je vrienden over je fans doen ;) Scheelt behoorlijk wat stof!
Been there, done that. Gevolg: Je mag zowat elke paar dagen alsnog die panty's uitkloppen omdat er anders amper aanvoer van lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Xereon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:27:
[...]

Been there, done that. Gevolg: Je mag zowat elke paar dagen alsnog die panty's uitkloppen omdat er anders amper aanvoer van lucht is.
Tja maar wat wil je anders? Het is het een of het ander, die stof "moet" daarheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:06

Zorian

What the fox?

Megamind schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:31:
[...]

Tja maar wat wil je anders? Het is het een of het ander, die stof "moet" daarheen..
Kwestie van je kamer schoon houden werkt het beste kan ik uit ervaring vertellen. :p
En gewoon 1 maal per 1-2 maanden even snel met de persbus erdoor gaan en er zal weinig aan het handje zijn.

Overigens is de mijne inmiddels al 2-3 maanden niet meer ontstoft, er zit gewoon geen stof meer in sinds een tijdje. :) (Controleer wel af en toe uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 14-06-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wauw, dat is echt te veel stof.
Pagina: 1