Hoi iedereen,
Ik heb een schoolopdracht gekregen in Powershell, maar ik zit met enkel problemen die niet opgelost raken.
Ik zal beginnen met de opdracht even hier te plaatsen en dan mijn problemen uit de doeken te doen:
1. Configureer uw server met volgende instellingen
https://www.dropbox.com/sh/ae676cka7cx7q2x/PQLGJrLGHv
Nu de problemen die ik ondervind bij het creëren van dit script zijn misschien makkelijk op te lossen maar na 4 uren googelen kom ik er echt niet uit en de deadline nadert snel
Ik heb een schoolopdracht gekregen in Powershell, maar ik zit met enkel problemen die niet opgelost raken.
Ik zal beginnen met de opdracht even hier te plaatsen en dan mijn problemen uit de doeken te doen:
1. Configureer uw server met volgende instellingen
- Server name: W2K8PWSHLL01
- Ip address: 192.168.126.140
- Subnet: 255.255.255.0
- Gateway: 192.168.126.140
- DNS: 192.168.126.140
- Administrator password: Admin2012
- uw domain heeft als naam: pwrshll.local
- active directory restore mode paswoord: Passw0rd1
- DNS automatisch laten installeren
- PowerShell ISE
https://www.dropbox.com/sh/ae676cka7cx7q2x/PQLGJrLGHv
Nu de problemen die ik ondervind bij het creëren van dit script zijn misschien makkelijk op te lossen maar na 4 uren googelen kom ik er echt niet uit en de deadline nadert snel
- De opdracht zoals ik ze heb gekopieerd vereist dat de computer/server enkele keren herstart gedurende het script. Echter weet ik niet hoe ik er voor zou kunnen zorgen dat het script zich herneemt na de herstart zonder interactie van de eindgebruiker.
Een voorbeeld hiervan is bv. het hernoemen van de server, daarna een herstart uitvoeren en AD installeren. Nu moet ik telkens zelf selecteren welk deel van de code moet worden uitgevoerd. - Ik krijg het ook niet voor elkaar om de default gateway in te stellen, hoe ik het ook draai of keer deze blijft steeds leeg.
- De installatie van Active Directory lukt me ook niet voor 100%. Het deel waarin dcpromo.exe wordt aangeroepen mislukt omdat DNS niet is geïnstalleerd terwijl ik in mijn unnatend-file deze wel opgeef om te installeren.