Eigen domein registeren icm gmail, wat nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:03
Beste,

Ik wil mijn e-mailadres wat professioneler maken en tegelijkertijd Gmail blijven gebruiken. Ik heb al redelijk wat gegoogled maar ik vind geen antwoord, of ik zoek verkeerd..

Ik wou graag weten of het registeren van een domeinnaam genoeg was om deze te linken met Gmail of dat hier ook een hostingpakket bij moet zitten. Ik zal hier verder geen gebruik van maken aangezien ik alles gewoon via Gmail laat lopen, vandaar de vraag.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:12

MCP cloud

Op het web sinds 1998

http://www.mijndomein.nl/

19 euro per jaar e-mail pakket

Je eigen domeinnaam
Doorverwijzing domeinnaam mogelijk
Ongelimiteerd aantal emailadressen
Anti-virusbeveiliging, Spamfilter, Webmail
Eenvoudig uit te breiden
Lunaticc schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:52:
Beste,

Ik wil mijn e-mailadres wat professioneler maken en tegelijkertijd Gmail blijven gebruiken. Ik heb al redelijk wat gegoogled maar ik vind geen antwoord, of ik zoek verkeerd..

Ik wou graag weten of het registeren van een domeinnaam genoeg was om deze te linken met Gmail of dat hier ook een hostingpakket bij moet zitten. Ik zal hier verder geen gebruik van maken aangezien ik alles gewoon via Gmail laat lopen, vandaar de vraag.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Met vriendelijke groet,

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:13
Je kunt ook ergens een goedkoop hostingpakketje regelen en vervolgens je adres in Gmail gebruiken door het POP3/IMAP-account aan Gmail toe te voegen. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd, gewoon je gmail aan je IMAP van je provider koppelen. Werkt prima. Wel opletten, want met IMAP blijft je mail op de server van de provider staan. Dat wil je uiteraard, maar daar kan ook een limiet aan zitten qua mailbox, Dus af en toe overbrengen naar een andere Gmal map. Met POP3 trek je het er standaard af. Werkt ook, staat het meteen bij gmail.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Dit is helaas geen optie meer omdat nieuwe gebruikers van Google Apps €50 per jaar bovenop een hosting pakket moeten betalen en aangezien ik de rest van de functionaliteit toch niet gebruik vind ik dit zonde :)
Zie bovenstaande.
fiberdordrecht schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:24:
http://www.mijndomein.nl/

19 euro per jaar e-mail pakket

Je eigen domeinnaam
Doorverwijzing domeinnaam mogelijk
Ongelimiteerd aantal emailadressen
Anti-virusbeveiliging, Spamfilter, Webmail
Eenvoudig uit te breiden

[...]
Exception schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:48:
Je kunt ook ergens een goedkoop hostingpakketje regelen en vervolgens je adres in Gmail gebruiken door het POP3/IMAP-account aan Gmail toe te voegen. Gaat prima.
The Eagle schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:57:
Idd, gewoon je gmail aan je IMAP van je provider koppelen. Werkt prima. Wel opletten, want met IMAP blijft je mail op de server van de provider staan. Dat wil je uiteraard, maar daar kan ook een limiet aan zitten qua mailbox, Dus af en toe overbrengen naar een andere Gmal map. Met POP3 trek je het er standaard af. Werkt ook, staat het meteen bij gmail.
Thanks. Uit deze reacties begrijp ik dus dat ik bij de domeinnaam ook een emailpakket moet gebruiken. Het was me niet geheel duidelijk of dit ook moest als ik de servers van google zou gebruiken. Waarom wil je eigenlijk via POP3/IMAP werken en niet gewoon de servers van Gmail? Ruimte zal niet echt een probleem zijn, mijn huidige mail account heb ik zo'n 5 jaar en daar gebruik ik nog maar 0.1GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43
Google apps is niet meer gratis inderdaad. Outlook.com volgens mij wel, misschien is dat een alternatief?

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 04-06-2013 18:40 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
Ik heb een emailhosting+domein pakket bij Argeweb. In dit geval maak ik dus geen popbox of imap aan in de controlpanel, maar een forwarder. Die mail gaat dan rechtstreeks naar Outlook (in jouw geval wordt dat dan Gmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Lunaticc schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:34:
[...]

Dit is helaas geen optie meer omdat nieuwe gebruikers van Google Apps €50 per jaar bovenop een hosting pakket moeten betalen en aangezien ik de rest van de functionaliteit toch niet gebruik vind ik dit zonde :)

[...]

Zie bovenstaande.

[...]

[...]

[...]

Thanks. Uit deze reacties begrijp ik dus dat ik bij de domeinnaam ook een emailpakket moet gebruiken. Het was me niet geheel duidelijk of dit ook moest als ik de servers van google zou gebruiken. Waarom wil je eigenlijk via POP3/IMAP werken en niet gewoon de servers van Gmail? Ruimte zal niet echt een probleem zijn, mijn huidige mail account heb ik zo'n 5 jaar en daar gebruik ik nog maar 0.1GB :P
toon volledige bericht
Gebruik outlook.com en registreer een domein via www.transip.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Megamind schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:19:
[...]

Gebruik outlook.com en registreer een domein via www.transip.nl.
Dit is wel de goedkoopste oplossing maar ik blijf liever bij gmail aangezien ik dit al jaren gebruik en ook een android device heb, maar zal eens kijken :)

Nog een vraagje:
Slechts een doorstuurservice (met dns beheer) is niet genoeg om icm gmail te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
Nog een vraagje:
Slechts een doorstuurservice (met dns beheer) is niet genoeg om icm gmail te gebruiken?
Ik denk niet dat dat gaat werken. Als er er dan een mail wordt gestuurd naar bijvoorbeeld jantje@smit.nl, en de DNS zegt ga naar Gmail, hoe weet Gmail vervolgens bij welk Gmail adres dat hoort?

Maar je hebt wel een soort doorstuurservice als dit, daar betaal je 10 euro per jaar (wel voor 5 jaar vast zie ik) en kan je 1 email adres doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Lunaticc schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:37:
[...]

Dit is wel de goedkoopste oplossing maar ik blijf liever bij gmail aangezien ik dit al jaren gebruik en ook een android device heb, maar zal eens kijken :)

Nog een vraagje:
Dan moet je google apps for domains gebruiken. Zie ook deze tut:
http://www.coffeecup.com/...mail-for-your-own-domain/

Het is goedkoper dan weer een aparte mailservice erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43
Google apps is niet meer gratis, zoals eerder gezegd.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
sig69 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:07:
Google apps is niet meer gratis, zoals eerder gezegd.
Nee, maar wel goedkoper dan 5 euro per maand een email hosting nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Heb gekozen voor de oplossing van mijndomein, €19 voor een heel jaar :) Bedankt voor de reacties iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-07 18:36
Voor de volgende keer, of als iemand anders dit topic leest: Versio is heel goed(koop) :)

In plaats van IMAP kun je eventueel ook gewoon e-mail forwarden in DA, hou dan wel nog even rekening met het volgende!

[ Voor 39% gewijzigd door Kale Kiwi op 05-06-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
The Yorick schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:05:
Voor de volgende keer, of als iemand anders dit topic leest: Versio is heel goed(koop) :)

In plaats van IMAP kun je eventueel ook gewoon e-mail forwarden in DA, hou dan wel nog even rekeningen met het volgende!
Hmm die is inderdaad wel erg goedkoop. Weet ik dat voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Even een situatieschets van hoe ik het gedaan heb.

Al enkele jaren heb ik een e-mailadres in de vorm van voornaam@familienaam.be. Aangezien deze door mijn vader beheerd werd, heb ik mij daar nooit veel van aangetrokken en liet ik deze gewoon samen met mijn Hotmail en GMailadres samenkomen in mijn GMailinbox voornaam.familienaam@gmail.com

Een tweetal maanden geleden besloot ik ook mijn eigen domeinnaam te kopen. Ik wou vanaf nu kunnen inloggen op GMail met dit e-mailadres en dit kan enkel door het openen van een Google Apps account. Dit is inderdaad betalend geworden, maar voor 1 account kan je nog wel een omweg vinden (zoek het maar eens op). Je kan dus perfect zelf een Google Apps account maken en dit dan gebruiken met je nieuwe e-mailadres. Nadat ik dit account gemaakt heb, heb ik al mijn mails geëxporteerd en opnieuw geïmporteerd in mijn nieuwe inbox. Hetzelfde heb ik gedaan voor mijn contacten. Daarna heb ik mijn oude Google account verwijderd en nu heb ik alles op mijn nieuwe staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb hier zonder problemen mijn .nl domein werkend met GMail voor inkomende en uitgaande mail. Onder accounts vind je de optie Send mail as en daar kan je vervolgens je externe uitgaande account configureren.
Meer info van google hier: https://support.google.co...swer/22370?hl=en&ctx=mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14

Christiano007

Ich bin der champion

Om hier even op in te haken zonder zelf een topic te openen.

Wat ik graag zou willen:

Een eigen domeinnaam voor mail (dus geen hosting erbij) i.c.m. gmail zonder extra kosten.

Nu is het de vraag of dit uberhaupt kan?

christiaan@mijnnaam.nl en dan de mail die naar dit adres gaat forwarden naar mijn andere X@gmail.com adres . Is dit mogelijk zónder hosting ? En eventueel ook zonder extra kosten?

En is het dan ook mogelijk om mails te versturen via X@gmail.com namens christiaan@mijnnaam.nl ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:00
Hi vandaag toevallig uitgezocht en nagekeken.
voor nieuwe google apps gebruikers volgens mij niet meer mogelijk!

Hoor het graag indien er andere ervaringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Best een nieuw eigen topic maken ipv een 3jaar oud topic uit de dood terug halen ....
en je gaat sowieso de jaarlijkse registratiekost hebben van die domeinnaam...
zonder dat is het niet jouw domeinnaam

daarnaast heb je minstens een doorverwijsservice nodig (bv transip @10euro/jaar)
(en google aps is ook niet meer gratis, en voor de truc met de externe account moet je dus ergens een hosting hebben die je een mailserver aanbieden die je dan in gmail kunt instellen om te gebruiken...
en mailservers voor eigen domeinen zijn zelden gratis)

[ Voor 31% gewijzigd door soulrider op 01-11-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Christiano007 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:12:
Om hier even op in te haken zonder zelf een topic te openen.
Dit is dus topickaing en dat is dus juist niet toegestaan.

Slotje

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 06-02-2017 12:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.