dual monitor: 1 in moederbord, en 1 in videokaart. Kan dat ?

Pagina: 1
Acties:

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Moederbord: Asus P8Z77-V PRO
Videokaart: Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)

Of kunnen er zelfs twee in de videokaart met 1 in de DVI, en de andere met een HDMI > DVI kabel ?

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Volgens mij gaat de video uitgang van het moederbord uit als er een videokaart inzit, het is wel mogelijk om jou 2e optie te doen, 1 in dvi en die andere hdmi >dvi.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 21:38

thorgal21

Forum Noob

Je kan alle aansluitingen van je videokaart gebruiken. Moederboard GPU word inderdaad uitgeschakeld als je een externe videokaart inplugt.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-12 09:55
Als je wilt kun je zelfs 3 beeldschermen aansluiten lijkt mij. Alleen de laatste dan VGA. Je kan HDMI naar DVI doen en DVI naar HDMI. Aangezien beide DVI-signalen gebruiken. Alleen bij beide manier kan er max een Single Link signaal verstuurd worden (1920*1200 @60hz). Wanneer je hogere resoluties en vernieuwingsfrequenties wilt gaan gebruiken. Moet je of HDMI naar HDMI gebruiken of DVI naar DVI met een DVI dual link kabel.

Het is mogelijk om geluid te versturen via een DVI poort. Maar alleen wanneer je DVI poort aanlsluit op een HDMI poort. Aangezien (amd in ieder geval) ook geluid meestuurt op de DVI signalen. Hetzelfde wat HDMI ook doet.

Het is mogelijk om ook je on board aansluiting te gebruiken. Maar zover ik weet is dat alleen mogelijk bij de set-ups van AMD. Aangezien zij hun IGP kunnen laten samenwerken met een losse videokaart. (blijkbaar ook bij VIRTU moederborden

Wikipedia:
The SurroundView technology is a multi-display technology available from the ATI RS480 Chipset. This technology supports the connection of multiple monitors. At most four monitors with a discrete graphics card can be connected onto the supported video output ports (one through LVDS, that is either HDMI or DVI-D port and one D-Sub port), in "extended desktop mode" or "duplicate mode", for better desktop utilization and to provide more flexibility. The integrated graphics processor and the discrete graphics processor work in parallel to drive multiple displays. Therefore it is different from Hybrid CrossFireX.

[ Voor 20% gewijzigd door Bliksem B op 04-06-2013 17:13 ]

• jesper86
  • Niet online
Okee dat is goed om te weten. Dan moet ik misschien toch maar een kabeltje kopen.

HDMI > DVI is in principe gewoon hetzelfde als DVI toch, want het is een vrij oude monitor maar zou wel leuk zijn als ik die nog kan gebruik tot die compleet overleden is. Hij valt af en toe uit maar ach ... ;)

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 21:38

thorgal21

Forum Noob

over HDMI kan ook geluid, over DVI niet. Verder zul je met hele grote scherm verschil zien tussen HDMI en DVI, verder zal je weinig merken.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
Er zit Virtu op je moederbord, dus je kan ook prima een sloot monitoren op je onboard en een sloot monitoren op je losse GPU zetten...

Edit: waarmee ik niet wil zeggen dat Virtu dat doet, maar wel dat het moederbord kennelijk allebei tegelijk aan kan hebben ;).

[ Voor 32% gewijzigd door MoiZie op 04-06-2013 17:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

noloog schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:52:
Volgens mij gaat de video uitgang van het moederbord uit als er een videokaart inzit, het is wel mogelijk om jou 2e optie te doen, 1 in dvi en die andere hdmi >dvi.
thorgal21 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:54:
Je kan alle aansluitingen van je videokaart gebruiken. Moederboard GPU word inderdaad uitgeschakeld als je een externe videokaart inplugt.
Je kunt de IGP ook gebruiken naast een dedicated videokaart hoor. Op veel moederborden kun je dat gewoon instellen.

Maar 2 monitoren aan dezelfde videokaart hangen is net zo makkelijk, tenzij dat om bepaalde redenen echt niet gaat, maar die lijken me hier niet van toepassing.

• jesper86
  • Niet online
thorgal21 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:03:
over HDMI kan ook geluid, over DVI niet. Verder zul je met hele grote scherm verschil zien tussen HDMI en DVI, verder zal je weinig merken.
DVI over een HDMI aansluiting bedoel ik dan, want ik heb op geen van mijn monitoren HDMI.
TERW_DAN schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:04:
[...]

Je kunt de IGP ook gebruiken naast een dedicated videokaart hoor. Op veel moederborden kun je dat gewoon instellen.

Maar 2 monitoren aan dezelfde videokaart hangen is net zo makkelijk, tenzij dat om bepaalde redenen echt niet gaat, maar die lijken me hier niet van toepassing.
Okee dus het zal in ieder geval niet ontploffen als ik het probeer dus. :D

Het makkelijkste zou zijn om beide met DVI te doen aangezien ik dan geen kabeltje hoef te kopen, en ook niet weet hoe lang de oude monitor uberhaupt nog zal blijven werken.

Zal is kijken of het werkt, anders eens het bios in duiken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door jesper86 op 04-06-2013 17:33 ]

• jesper86
  • Niet online
Het werkt! Kon het instellen in de bios om de iGPU zoals ze het noemen te activeren. Punt is wel dat hij de verkeerde monitor als Primary kiest. :| Dat terwijl je gewoon kan kiezen tussen PCIE, PCI, en IGPU als primary, maar hij neemt toch gewoon lekker de verkeerde, de IGP dus. Alleen PCIE en iGPU geprobeerd maar daar zit ie in dus dat moet goed zijn.

Het werkt wel grappig, in de tray krijg je gewoon een Intel HD Graphics icoontje erbij die met oogkappen op de monitor bestuurd die erin zit. En zo ook met de NVIDIA Control Center, als je bij multi monitor kijkt zie je alleen de daarop aangesloten. Dus het is vrij beperkt allemaal, echt een noodoplossing eigenlijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jesper86 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:11:
Het werkt! Kon het instellen in de bios om de iGPU zoals ze het noemen te activeren. Punt is wel dat hij de verkeerde monitor als Primary kiest. :| Dat terwijl je gewoon kan kiezen tussen PCIE, PCI, en IGPU als primary, maar hij neemt toch gewoon lekker de verkeerde, de IGP dus. Alleen PCIE en iGPU geprobeerd maar daar zit ie in dus dat moet goed zijn.
Maar dat kun je als het goed is wel instellen neem ik aan. Als ik bij mijn Gigabytebord aangeef dat ik wil booten vanaf de videokaart in m'n x8 slot (dat is m'n mainvideokaart eigenlijk) dan werkt dat gewoon en skipt hij de kaart in m'n x16slot.
Het werkt wel grappig, in de tray krijg je gewoon een Intel HD Graphics icoontje erbij die met oogkappen op de monitor bestuurd die erin zit. En zo ook met de NVIDIA Control Center, als jij bij multi monitor kijkt zie je alleen de daarop aangesloten. Dus het is vrij beperkt allemaal, echt een noodoplossing eigenlijk.
Ja, dat is logisch. Omdat de software van je ene videochip natuurlijk geen andere videochips aan kan sturen. Maar als je kijkt in Windows zelf zou je wel gewoon 2 monitoren moeten zien staan als het goed is. (evt heb je progs als Ultramon)

• jesper86
  • Niet online
Thanks. Ziet er leuk uit dat Ultramon. Een extra taskbar woohoo !

Heb een HDMI > DVI kabel gevonden 2.5m voor €7 (+ €2.5 verz.), goede deal toch ?
http://www.informatique.n...dvi-d-18-1-kabel-m-m.html

• jesper86
  • Niet online
Toch deze geworden. Een goede DVI kabel had ik al van de monitor, zou jammer zijn om dan te downgraden, maar zo blijft het allemaal netjes shielded, dat is die goedkope troep natuurlijk niet. :9 Lijkt me netjes zo. ( en was niet duur bij Hardwarewebwinkel )
Pagina: 1