Geheugen uitbreiden.

Pagina: 1
Acties:

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo tweakers.

Ik heb een vraag waar ik met wat Google nog niet 100% zeker van kon worden.
Ik heb momenteel deze pc:
I7 860
Asrock p55 extreme moederboard
2x2 gb corcair cm04gx3m2a1600c8 werkgeheugen
700 watt cm silen pro cooler
En een EvGA GTX 260 videokaart word binnenkort 1 of 2 6850 videokaarten omdat ik graag een 2e scherm wil.
Maar nu mijn hoofdvraag ik wilder waarschijnlijk 4 gbwerkgeheugen bij prikken want ik zie/ merk dat het werkgelegenheid volloopt kan ik er nu gewoon 2x2 gb vergelijkbaar. CorcAir geheugen bij prikken of kan ik toch beter 8 gb kopen.

P.s.er zit een Intel Ssd in 1 van de eerste.

Alvast bedankt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:18
Je kunt er gewoon 2x2GB of 2x4GB DDR3 geheugen bijprikken. Liefst met dezelfde specs als je nu hebt. Wel opletten dat je OS 64bit is, anders heb je er niks aan.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:55

Bolletje

Moderator Harde Waren
Beter formuleren van je vraag helpt ook al. Je vraagt namelijk twee dingen 1) of je 2*2GB er bij kan doen en 2) of je beter 8GB (2*4GB) kan kopen.

Voor de eerste vraag: ja, dat is mogelijk. Het raadplegen van de RAM QVL voor je moederbord is dan al een handige stap om te doen. Voor de tweede vraag is het lastig advies te geven als je je situatie niet helder aangeeft. Waarom denk jij dat je 8GB extra nodig hebt?

• Jacco-M
Ik doelde met kan ik toch beter 8 gb kopen met dat ik gewoon 8 ngb van het zelfde koppen deze eruit haal

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:55

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ok, maar dat kan je toch nu ook zelf bekijken?

Je hebt nu dus 2*2GB. Dan ga je kijken wat 2*2GB extra je kost en wat 2*4GB je kost.

Welke redenen zie jij om 2*4GB te kopen en dan je huidige werkgeheugen er uit te halen?

• Jacco-M
Puur als het niet zou kunnen samen zou kunnen 2 x 2 gb er bij steken wat niet exact de zelfde is.
Pagina: 1