iPad remote control vanaf Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h199
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 18:11
Hallo

Mijn gemeentebestuur heeft interesse in tablets en heeft gevraagd om de mogelijkheden te bespreken binnen een paar dagen. Ik merk dat ze een voorkeur hebben voor ipad en zal dan vooral focussen op dit systeem.

Ik zou graag een demo geven vanaf de ipad zelf op groot scherm. Ik weet dat er koppelstukken bestaan om rechtstreeks aan een beamer te hangen maar gezien de korte tijdsframe zal ik daar niet aan geraken. Ik heb al ergens een ipad moeten vragen om even te lenen.

Nu is mijn vraag : Bestaat er een methode om vanaf een windows pc een ipad te besturen ?

Na wat zoeken vind ik enkel oplossingen die het omgekeerde toelaten. Om mijn pc vanaf een ipad te besturen. Gezien het niet mijn eigen ipad is kan ik deze moeilijk jailbreaken, er bestaan blijkbaar apps die dit toelaten in de cydia store.

Ben ik er aan voor de moeite en is dit niet mogelijk of heb ik één mogelijkheid over het hoofd gezien ?

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik weet het niet specifiek voor iPad, maar bij Android kan het niet of amper. Eigenlijk alleen enigszins via bijvoorbeeld VNC, maar dat werkt niet ideaal naar mijn mening. Daarnaast moest de Android geroot zijn.

Waarom niet gewoon een kabeltje?
http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/DLCK-83280.html

Kost wel even wat, maar is handiger dan vage problemen die je kan krijgen over het netwerk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ken een gemeente die ook ipads in gebruik heeft genomen.
Zij gebruiken een appletv om via wifi de presentaties te streamen.
In combinatie met een soort sharepoint zou je dan de documenten uit kunnen wisselen.
Mensen die een laptop willen gebruiken krijgen "airparrot" geinstalleerd om te streamen van windows naar de appleTV.

Mocht ik ooit weer zo'n vraag krijgen, dan zou ik zelf eerst in kaart willen brengen op welke manier ze de ipads willen gebruiken.
Op welke manier komen ze aan de benodigde documenten, wie richt de ipads in (apple account per device of niet?)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjeb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 10:14
Weet niet of het wat is maar je kan ook met TeamViewer een iPad overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h199
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 18:11
Hoi

bedankt voor de tips.
Via reflector ben ik bij de AIRplay mirror techniek gekomen, ziet er mooi uit alleen ondersteund de ipad die ik in bruikleen heb dit niet (ipad 1).

Teamviewer ondersteund enkel het overnemen van een win/Linux toestel en niet het overnemen van een ios device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

talin

ES-MA

Joostjeb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:13:
Weet niet of het wat is maar je kan ook met TeamViewer een iPad overnemen
safari ondersteund dat niet.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
Het werkt alleen als je de iPad jailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 21:53
Veency werkt precies zoals je wil. Dan kun je via je muis en toetsenbord je iDevice besturen. Zit een beetje lag in, maar op zich wel werkbaar.

Je iPad via de computer besturen gaat echt alleen lukken met een jailbreak. Er bestaat geen app in de appstore die dit kan, en dat gaat ook nooit gebeuren.

Voor puur iets op het scherm te toveren is een kabeltje het makkelijkste. VGA mirroring kan wel pas vanaf iPad 2. De eerste generatie ondersteund dit niet. De HDMI kabel kan sowieso pas vanaf iPad 2.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

h199 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:17:
Hoi

bedankt voor de tips.
Via reflector ben ik bij de AIRplay mirror techniek gekomen, ziet er mooi uit alleen ondersteund de ipad die ik in bruikleen heb dit niet (ipad 1).

Teamviewer ondersteund enkel het overnemen van een win/Linux toestel en niet het overnemen van een ios device.
je hoeft het niet over te nemen. je moet alleen het beeld laten zien de bediening gaat (zoals je zei in de ts vanaf de ipad zelf)

De touch ervaring kun je ook niet echt laten merken met de muis op een pc. focus je nou puur op het beeld. zet er een webcam op (ipad1 is toch lage res) dan kun je ook de menselijke interactie laten zien

" Ik zou graag een demo geven vanaf de ipad zelf op groot scherm."

doe dat dan ook

anders is dit mischien iets, kwennin hoor
http://bavotasan.com/2012/set-up-an-ios-simulator-on-a-mac/

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 06-06-2013 00:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-12-2023
Nog afgezien van het feit of je je ipad kan bedienen vanaf je pc, vraag ik me af waarom? Ik zit echt te knarsen, maar ik kan gewoon geen enkel voordeel bedenken.....
Kortom: Waarom wil je het? Want misschien bestaan er makkelijkere oplossingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kan me wel een reden verzinnen om vanaf een PC een ipad te bedienen (of mee te kunnen kijken)
Net als hulp op afstand voor computers kan het handig zijn om even met iemand mee te kijken.
Ik gebruik regelmatig Teamviewer om mijn (schoon)ouders te helpen met de PC.
Het is dan erg makkelijk om mee te kijken wat ze bedoelen en ze dan ook actief te kunnen helpen.
Ze hebben echter ook een ipad(mini) en ik mis het soms dat ik de mogelijkheid niet heb om met ze mee te kijken om te helpen.
Ik zou daar best voor willen betalen.
En aangezien veel bedrijven tegenwoordig ook een BYOD policy hebben kan dat best handig zijn

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Bedrijven....zeker gemeentes en dan Teamviewer dat lijkt mij dan weer niet zo handig qua security.
Hier is het in ieder geval niet toegestaan en dat vind ik eigenlijk ook wel begrijpelijk. Waar gaat al die data naartoe? Loopt allemaal via Teamvier-servers.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Misschien een stomme opmerking hoor, maar:

Ik neem even aan dat de hele gemeente al op Windows draait. Wat is er dan op tegen om een blik te werpen op Windows tablets? Met Windows 8 Pro tablets kun je het huidige domein joinen en kan systeembeheer de tablets beheren zolang ze op het netwerk aangesloten zijn. En, indien gewenst, kunnen de mensen een persoonlijke account hebben voor als het apparaat thuis even gebruikt moet worden.

Of zeg ik nu iets héél stoms?

EDIT: Plus, je kunt indien nodig de tablets gewoon overnemen via RDP dan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Xudonax op 07-06-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xudonax schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:20:
Misschien een stomme opmerking hoor, maar:

Ik neem even aan dat de hele gemeente al op Windows draait. Wat is er dan op tegen om een blik te werpen op Windows tablets? Met Windows 8 Pro tablets kun je het huidige domein joinen en kan systeembeheer de tablets beheren zolang ze op het netwerk aangesloten zijn. En, indien gewenst, kunnen de mensen een persoonlijke account hebben voor als het apparaat thuis even gebruikt moet worden.

Of zeg ik nu iets héél stoms?

EDIT: Plus, je kunt indien nodig de tablets gewoon overnemen via RDP dan ;)
In geval van Pro tablets, durf ik vrij snel een 'maar' te noemen: de prijs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
SinergyX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:22:
[...]

In geval van Pro tablets, durf ik vrij snel een 'maar' te noemen: de prijs.
Valt redelijk mee IMO, een iPad is €505,- op de Apple site, een Windows 8 tablet is ~€80 duurder. Als je een groot aantal inkoopt is daar ongetwijfeld wel iets van af te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aaah, ik dacht dat die vivotab een Rt variant was :) Mijn fout :P

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 07-06-2013 16:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h199 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:03:
Nu is mijn vraag : Bestaat er een methode om vanaf een windows pc een ipad te besturen ?
Ben je wel de juiste persoon voor deze opdracht? Ik denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 18:25
Je zou gebruik kunnen maken van het programma veency (voor iPad). Hiervoor is alleen wel een jailbreak vereist

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:52

page404

Website says no

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Ben je wel de juiste persoon voor deze opdracht? Ik denk het niet...
Het lijkt me in ieder geval verstandig dat TS kritisch tegen zijn opdracht aankijkt en niet klakkeloos de (waarschijnlijk veel te specifieke en van elke kennis gespeende) vraag van zijn opdrachtgever te willen beantwoorden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Pagina: 1