Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _haan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-04-2022
TL;DR: Als ik op de juiste plek aan de achterkant van m'n SGS2 met m'n vinger duw, heb ik bereik, anders niet. Weet iemand waarom? /TLDR

Ik heb al ruim een jaar slecht mobiel bereik op mijn i9100; Met -111dBm ben ik er effectief niet op te bereiken. Dat had ik inmiddels geaccepteerd en gebruikte het toestel als een soort van iPod touch, de wlan doet het namelijk prima.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd om het bereik te herstellen, en heb nu iets gevonden: als ik met mijn vinger precies op de juiste plek druk zet op de achterkant van het toestel, schiet het bereik omhoog naar -93dBm: ik kan er dan mee bellen en gebeld worden.

De spelregels lijken als volgt:
- De druk moet gezet worden aan de achterkant, tussen de camera en de powerbutton. Als je de achterkant open hebt, is het net boven de aansluiting van externe antenna. Het werkt beter met de achterkant gesloten.
- Een kartonnetje werkt ook: ik heb nu de telefoon nu in een hard-plastic cover, met een stukje driedubbelgevouwen visitekaartje op de juiste plek, en dit zorgt dat ik 'finger-free' kan bellen. Het lijkt dus niet te zijn dat mijn vinger werkt als externe antenna, wat ik eerst had bedacht.

Wat is er hier aan de hand? Heeft iemand een idee? Ik zou graag de oorzaak kennen om die op te lossen, want ik kan niet vertrouwen op een stukje karton om goed bereikbaar te zijn... Ik kan proberen een video te maken als iemand daar wijzer uit denkt te worden; ik hoor dan graag wat je getest en gefilmd zou willen hebben.

Overige puzzelstukjes:
- Ik heb de telefoon ooit eens laten vallen, en een week later -niet direct- begonnen de problemen met het bereik. Dat kan samenhangen, maar zeker weet ik het niet. Later heb ik het toestel nog een paar keer laten vallen.
- Het toestel draaide altijd unmodified samsung firmware. Een aantal weken geleden heb ik het toestel geroot. Vorige week heb ik eens geprobeerd de modem-firmware te veranderen; dat had geen success en daarom heb ik de originele modem hersteld.
- Het mobiele netwerk en de SIM zijn prima. Ik kan immers bellen mits het kartonnetje goed zit, en de nokia die ernaast ligt doet het prima met dezelfde SIM.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb je reactie even afgesplitst van het algemene topic. Problemen mogen namelijk in een eigen topic.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Lijkt me eerder dat er een contact loszit naar je antenne of iets dergelijks. Ik zou hem eens openmaken, zal op youtube vast wel een disassembly guide voor zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
klinkt heel erg als een intern connectie probleem met de antenne

/edit spuit 11 @ me

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 04-06-2013 14:26 ]

Strava

• _haan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-04-2022
@LiquidT_NL @Prulleman: Dank voor de tips.
Ik heb de telefoon opengehad en de contactpunten van de antenne stevig aangedrukt. Ze zaten al goed, dus ligt het signaalprobleem ligt volgens mij niet aan die aansluitingen. De antenne zelf is volgens mij ook in orde, omdat ik wel signaal heb als ik op 'de magische plek' druk, en daarvoor de antenne moet werken.

Op [1] en op Youtube worden inderdaad goede beschrijvingen getoond voor waar de antenne zit en hoe je hem vervangt, maar dat is dus niet aan de orde. Hebben jullie een idee van waarop ik anders een antennedraad kan testen? Ik heb een multimeter in de buurt...

[1] http://www.ifixit.com/Tea...laxy+S+II+Teardown/5861/1