Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop ook voor games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Het hoeft geen super ding te zijn voor games ofzo, het is niet dat ik een die hard gamer ben. Ik speel af en toe wel Sims 3 of de nieuwe SimCity en wil natuurlijk wel dat ik dat ook met mooie graphics kan spelen... :) en verder gebruik ik adobe software voor werk. Ik wil liever niet meer dan 900 euro betalen. Het liefst wil ik er een die er wel een beetje strak uit ziet maar als dat teveel gevraagd is dan maakt het eigelijk ook niet echt super veel uit hoor :p hij staat alleen hier thuis en neem hem ook niet mee naar andere plekken.

Ik zelf had dit gevonden maar weet eigenlijk niet of die goed is voor de games: http://www.wehkamp.nl/com...x=220000&F=6,10,1,17&SM=5

Thanks! :D

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Hoe groot moet het scherm zijn en hoeveel wil je erop kunnen opslaan?
Wil je windows erbij hebben of kun je dit zelf installeren?

De door jou genoemde laptop voldoet wel aan je eisen, maar is voor jou budget kun je beter krijgen.
Probeer de volgende specificaties in je wensenlijst mee te nemen:
Intel Core i7 processor
8GB werkgeheugen
100gb> SSD + 500gb HDD

Let op dat de videokaart minstens 1GB DDR3 heeft, dit past het beste binnen je prijsklasse, hier kun je niet de nieuwste games mee spelen. Wil je een goede kaart ga dan richting 2GB DDR5, hierdoor wordt de laptop een stuk duurder en moet je bezuinigen op bijvoorbeeld een SSD kaart of op de processor, hetgeen de laptop in het algemeen een stuk trager maakt.

Verwijderd

Topicstarter
smuurmans schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:55:
Hoe groot moet het scherm zijn en hoeveel wil je erop kunnen opslaan?
Wil je windows erbij hebben of kun je dit zelf installeren?

De door jou genoemde laptop voldoet wel aan je eisen, maar is voor jou budget kun je beter krijgen.
Probeer de volgende specificaties in je wensenlijst mee te nemen:
Intel Core i7 processor
8GB werkgeheugen
100gb> SSD + 500gb HDD

Let op dat de videokaart minstens 1GB DDR3 heeft, dit past het beste binnen je prijsklasse, hier kun je niet de nieuwste games mee spelen. Wil je een goede kaart ga dan richting 2GB DDR5, hierdoor wordt de laptop een stuk duurder en moet je bezuinigen op bijvoorbeeld een SSD kaart of op de processor, hetgeen de laptop in het algemeen een stuk trager maakt.
Ik heb nu een laptop met een 13inch scherm en ik vind dat wel prima, hoeft niet lomp groot te zijn want wil hem wel op mn schoot kunne hebben :-P

Bedankt voor je reactie! Ik ga even verder kijken

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Kun je prima mee gamen, dankzij de GT650M, dat is een prima game videokaart. Verder een i5, dat is snel genoeg, een i7 zou ook kunnen maar dan heb je geen geld meer voor een SSD. Een SSD heb je voor je gebruikservaring meer aan dan een i7, en een i5 is voor games nu snel genoeg. Daarnaast heeft deze laptop een 1080p scherm, dan heb je veel werkruimte en de beeldkwaliteit is ook beter dan bij 768p en 900p schermen. Verder heeft deze laptop een mSATA slot, dus je kunt er ook een mSATA SSD in zetten, zodat je daar Windows, de programma's en de meestgespeelde games op kwijt kunt. Bij andere laptops kan dat ook, maar dan past er alleen een normale 2,5" SSD in. Wil je de HDD dan houden dan moet je de DVD speler eruit halen en de HDD in een caddy doen. Dit heb je bij de Y500 niet, dat is veel makkelijker. Goede mSATA SSD: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
MartijnLoarne schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:27:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Kun je prima mee gamen, dankzij de GT650M, dat is een prima game videokaart. Verder een i5, dat is snel genoeg, een i7 zou ook kunnen maar dan heb je geen geld meer voor een SSD. Een SSD heb je voor je gebruikservaring meer aan dan een i7, en een i5 is voor games nu snel genoeg. Daarnaast heeft deze laptop een 1080p scherm, dan heb je veel werkruimte en de beeldkwaliteit is ook beter dan bij 768p en 900p schermen. Verder heeft deze laptop een mSATA slot, dus je kunt er ook een mSATA SSD in zetten, zodat je daar Windows, de programma's en de meestgespeelde games op kwijt kunt. Bij andere laptops kan dat ook, maar dan past er alleen een normale 2,5" SSD in. Wil je de HDD dan houden dan moet je de DVD speler eruit halen en de HDD in een caddy doen. Dit heb je bij de Y500 niet, dat is veel makkelijker. Goede mSATA SSD: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB
Thanks! Ziet er goed uit.. Bedankt voor je uitleg. Ik ben niet zo bekend met al die technische dingen maar ik neem dus aan dat dit een goede laptop is! Ik onthoud deze..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z500-MBYE6MH

Is de lenovo z500 ook een goede laptop? Ik zie die voor 650 euro maar weet niet of deze goed is voor de games die ik speel.

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
@GoingNumb

Ja die is ook voldoende, hij zal iets sneller zijn dan de Y500, maar de videokaart is een heel klein beetje slechter (discutabel) maar sowieso goed genoeg voor jou doeleinden. Als je hem voor 650€ kan kopen hou je nog genoeg over voor een SSD en dan heb je voor relatief weinig geld een machtige laptop.

Ik vraag me wel af hoe je deze voor 650€ kan krijgen? Let op garantie en dergelijke, is bij laptops zeker niet onbelangrijk.

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 09:13
Inderdaad de Lenovo of eventueel een sony vaio s

Verwijderd

Topicstarter
smuurmans schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:05:
@GoingNumb

Ja die is ook voldoende, hij zal iets sneller zijn dan de Y500, maar de videokaart is een heel klein beetje slechter (discutabel) maar sowieso goed genoeg voor jou doeleinden. Als je hem voor 650€ kan kopen hou je nog genoeg over voor een SSD en dan heb je voor relatief weinig geld een machtige laptop.

Ik vraag me wel af hoe je deze voor 650€ kan krijgen? Let op garantie en dergelijke, is bij laptops zeker niet onbelangrijk.
Oke! Ik heb hem gevonden op neckermann (http://www.neck.nl/produc..._refview%3Dlister&pcon=pr)

En weet je misschien of de Sims 3 en SimCity 2013 er een beetje mooi uit ziet met deze laptop of kan deze laptop hem alleen op low settings spelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 17:10 ]

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Je zou voor de z500 ook bij mediamarkt kunnen kijken, heb ik de mijne ook vandaan is nu 16% korting en met de fousquare nog een 4% over de eerste 500 euro, dan kom je uit op ongeveer €580,-

Verwijderd

Topicstarter
dijstr schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:10:
Je zou voor de z500 ook bij mediamarkt kunnen kijken, heb ik de mijne ook vandaan is nu 16% korting en met de fousquare nog een 4% over de eerste 500 euro, dan kom je uit op ongeveer €580,-
Oke word steeds goedkoper ;p hoe bevalt jouw de laptop?

• dijstr
Haha ja klopt, toevallig heeft een vriend van mij hem vandaag gekocht vandaar dat ik de prijs weet ;)

Maar de laptop bevalt me prima, werkt lekker snel en voldoet volledig aan mijn eisen. Bekijk anders mijn review Beknopt maar het geeft een beetje een idee hoe ik over de laptop denk met de plus en minpunten uiteraard :)

Verwijderd

Topicstarter
dijstr schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:22:
Haha ja klopt, toevallig heeft een vriend van mij hem vandaag gekocht vandaar dat ik de prijs weet ;)

Maar de laptop bevalt me prima, werkt lekker snel en voldoet volledig aan mijn eisen. Bekijk anders mijn review Beknopt maar het geeft een beetje een idee hoe ik over de laptop denk met de plus en minpunten uiteraard :)
Ik heb je review gelezen en klinkt als een goede laptop :D

• dijstr
En dat is het ook zeker! Denk dat de laptop ruim aan jou gestelde eisen zal voldoen!

Verwijderd

Topicstarter
dijstr schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:36:
En dat is het ook zeker! Denk dat de laptop ruim aan jou gestelde eisen zal voldoen!
Mooi ik denk dat ik morgen naar de mediamarkt ga :) thanks!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:11
Het enige nare is aan de Z500 dat deze een 1366x768 scherm bevat, voor de rest zo te zien een prima ding. Maar voor 600 euro heb je ook al laptops zoals de Dell Inspiron 15R SE met een Full-HD scherm, dat werkt zoveel fijner. Je hebt namelijk bijna 2x zoveel pixels waardoor je meerdere sites naast elkaar open kunt hebben, even kunt switchen tussen een documentje en een site zonder meteen je document te minimaliseren. Zeker op het prijsniveau wat ie nu is. Als je wat meer prestaties wenst kun je altijd nog voor de y500 gaan.

Ik typ dit zelf vanaf een 1366x768 scherm en dat is toch echt de grootste irritatie ten opzichte van mijn desktop PC.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Inderdaad, dat scherm is al een reden om niet voor de Z500 te gaan. De Y500 is denk ik echt wel je beste keuze, zeker omdat er dan ook nog een SSD in je budget kan. De Dell 15R SE kan ook, maar de videokaart daarvan is langzamer. Ik zou gewoon voor de Y500 gaan icm de Crucial m4 mSATA, heb je een prima allrounder die ook goed meekomt in games :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• dijstr
Wat bovenstaande zegt, lees nu dat je hem niet wil verplaatsen, gewoon de y500 nemen gezien jou budget en volgens mij is ook de y500 bij de mediamarkt met 16% korting en de foursquare korting, kom je op ongeveer €670,- al zou je dit wel even in de winkel na moeten vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor jullie advies ;)

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
wat is er gebeurd hier..
mensen baseren de snelheid van een gpu op de hoeveelheid en type geheugen?? :o
zo hoort het hier tog niet.

de z500 aangehaald is NIETS (768p scherm, en de neck.nl versie heeft alleen een onboard gpu)

de y500 it is, niet meer niet minder, of de dell 17r se (maar met 17 inch is die te groot) of de asus n56 met gt650m (gddr3 gpu, i7 , iets duurder)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1