Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

42 inch tv rond de 500 euro

Pagina: 1
Acties:

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Omdat ik binnenkort op mezelf ga wonen ben ik op zoek naar een tv voor in de huiskamer. Kijkafstand zal maximaal 3 meter worden. Aangezien hij aan een muur bevestigd gaat worden die half in de woonkamer staat, je kijkt regelmatig op de zijkant van de tv, zoek ik een plat model, diepte minder dan 5 cm. Formaat van 42 inch lijkt me voldoende, groter kan maar is lastig met het budget.

Smart tv is leuk maar 3d heeft dan mijn voorkeur omdat er toch een digitale ontvanger aan komt te hangen. Wifi is ook niet nodig. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar goede beeldkwaliteit met een budget van 600 euro. Minder heeft de voorkeur.

Nu heb ik hier al meerdere topics gelezen van de laatste tijd en daar wordt eigenlijk elke keer een plasma tv aangeraden. Echter komt de tv naast een groot raam te hangen waar s'avonds de zon op staat. Er is wel een zonnescherm maar dan lijkt mij een lcd meer geschikt.

Samenvatting
Budget max 600 euro
42 tot 47 inch
LCD vanwege groot raam naast tv
Diepte max 5 cm
Beeldkwaliteit heeft prioriteit, 200hz?
3d tv belangrijker dan smart tv

Is de LG42LM615S dan een goede keus? 200hz, 3d, dun en ziet er mooi uit. Of kan ik beter 3d opofferen en voor een Philips PFL4208H of een LG 42LS570S gaan? Samsung heeft ook veel tv's maar niet echt iets dat er boven uit springt en weinig met 200hz in deze prijsrange. Philips lees ik hier ook veel slechte verhalen over.

• marczoetermeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11 23:18
Met een raam zo dichtbij zou ik zelf inderdaad niet voor plasma gaan.
Zelf heb ik een 47 inch LG van 1 jaar oud en ben zeer tevreden over de beelkwaliteit, mijn ouders hebben een philips en vind zelf in beeldkwaliteit tussen beide weinig verschil.Heb je zelf al in winkels gekeken wat je zelf het prettigst vind? Sommige tv's zijn heel helder en sommige minder, het gaat erom wat jij lekker vind kijken.

Ben je trouwens op zoek naar actief of passief 3d? Of heb je geen voorkeur?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het maakt niet uit of je voor een plasma of lcd gaat. Niet één tv is zo dat er geen last van licht kan ontstaan. Dat is onafhankelijk van de techniek. Het is belangrijker om een goede tv te hebben.

Mijn huidige plasma is veel beter met invallend licht dan mijn oude lcd. Laat je op dit gebied dus niets wijsmaken.

• marczoetermeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11 23:18
Bij mij is dat net andersom. Mijn huidige led heeft daar minder last van als mijn oude plasma.

• s138
Ik blijf voorlopig even zoeken naar een lcd. Maar iemand hier ervaring met de LG42lm615s. Is al wat ouder maar op smart tv na zie ik weinig reden om een andere te kopen.

• S1NN3D
  • Niet online
In de openingspost stond dat beeldkwaliteit prioriteit heeft. De prijs-kwaliteit verhouding van een plasma is onovertroffen. Zeker in de lagere prijsklasse waarin je zoekt. Een betere lcd zul je voor die prijs niet vinden. Succes met zoeken en post nog eens wat het geworden is.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
s138 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:45:
Budget max 600 euro
42 tot 47 inch
Beeldkwaliteit heeft prioriteit, 200hz?
Verhoog je budget maar met een paar honderd euro. Met dit geld koop je geen fatsoenlijke 200Hz LCD televisie.
Is de LG42LM615S dan een goede keus? 200hz, 3d, dun en ziet er mooi uit. Of kan ik beter 3d opofferen en voor een Philips PFL4208H of een LG 42LS570S gaan? Samsung heeft ook veel tv's maar niet echt iets dat er boven uit springt en weinig met 200hz in deze prijsrange. Philips lees ik hier ook veel slechte verhalen over.
Dat zijn allemaal geen 200Hz televisie, allemaal 50Hz die met marketingtrucjes 100Hz of meer genoemd mogen worden. Tevens zijn het allemaal budgetmodellen met een zeer lage beeldkwaliteit, maar daar betaal je dan ook voor.
S1NN3D schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:48:
In de openingspost stond dat beeldkwaliteit prioriteit heeft. De prijs-kwaliteit verhouding van een plasma is onovertroffen. Zeker in de lagere prijsklasse waarin je zoekt. Een betere lcd zul je voor die prijs niet vinden. Succes met zoeken en post nog eens wat het geworden is.
In deze post zit de meeste waarheid.

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 07:13
Het is misschien net iets boven jouw budget, maar alleen deze week is de LM640S voor 630 bij mediamarkt. Deze heeft 3D en SmartTV en denk dat het een goede keus is voor jouw, aangezien jij aan de LM615S dacht

http://tweakers.net/pricewatch/320599/lg-42lm640s-zwart.html

• s138
Die had ik ook gezien ja. Maar ook die is weer geen echte 200 hz. Maar die zijn er volgens mij sowieso al niet met dit budget.

Maar die spreekt me inderdaad aan met het ontwerp en de passieve 3d.

• Runoo
Er staat dat hij 400 hz is. Nou weet ik niet of dit echte 400 hz is of niet, maar zou in ieder geval hoger moeten liggen dan de LM615S.

edit: Hij is 400 MCI ( motion clarity index ), wat overeenkomt met 100 hz volgens deze site http://www.rtings.com/info/what-is-the-refresh-rate

[ Voor 37% gewijzigd door Runoo op 06-06-2013 22:56 . Reden: aanvullende informatie gevonden ]

• Dimens
Dat is een 50Hz televisie met 50Hz backlight blinking wat bij elkaar 100Hz is. Maar het is dus geen 100Hz paneel. Het verschil is er ook nauwelijks. De LM640S is officieel ook geen Nederlands model maar een Duits importmodel wat "vernedelandst" is.

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Tja makkelijker kunnen we het niet maken!
wel duurder en voornamelijk onoverzichtelijker, 50Hz word aangeboden als 400Hz en het is ook nog eens legaal!

Misschien moeten we Neelie hier eens attend op maken?!

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34

FreakNL

Well do ya punk?

In deze grootte en dan prioriteit voor de beeldwaliteit? Nog altijd plasma..

• S1NN3D
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:07:
In deze grootte en dan prioriteit voor de beeldwaliteit? Nog altijd plasma..
Klopt helemaal. Maar veel mensen blijven zich blindstaren op de "nadelen" van plasma en kopen toch maar een lcd (die nog veel meer nadelen hebben) want dat doet de meerderheid. En accepteren dus dat ze met een matige beeldkwaliteit opgescheept zitten. Zeker in de lagere prijsklasse is het beeld van een lcd om te huilen.

• Runoo
Rev-anche schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:53:
Tja makkelijker kunnen we het niet maken!
wel duurder en voornamelijk onoverzichtelijker, 50Hz word aangeboden als 400Hz en het is ook nog eens legaal!

Misschien moeten we Neelie hier eens attend op maken?!
Inderdaad belachelijk, ik vind het afzetterij. Er staat letterlijk 400 hz, maar pas na eigen onderzoek kom je er achter dat het 400 MCI is en dat dat dus blijkbaar 50 hz is. Hoe klantonvriendelijk. Niet alleen LG trouwens, alle fabrikanten volgens mij.

edit: Op hun eigen site staat wel gewoon MCI, het zijn de winkels die het fout weergeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Runoo op 07-06-2013 12:57 ]

• Dimens
Runoo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:55:
[...]

Inderdaad belachelijk, ik vind het afzetterij. Er staat letterlijk 400 hz, maar pas na eigen onderzoek kom je er achter dat het 400 MCI is en dat dat dus blijkbaar 50 hz is. Hoe klantonvriendelijk. Niet alleen LG trouwens, alle fabrikanten volgens mij.

edit: Op hun eigen site staat wel gewoon MCI, het zijn de winkels die het fout weergeven.
Tegenwoordig slaan specificatiecijfers sowieso nergens meer op. Ik kijk bijna nooit meer naar de geadverteerde cijfers maar naar wat het in de praktijk te bieden heeft. Dat is uiteindelijk waar het om draait, de praktijk.

Een LCD televisie met een 100Hz paneel hoeft trouwens ook niet per definitie net zo goed te zijn als een ander model met een 100Hz paneel. De software die erachter zit om er 100Hz van te maken (officieel zelfs 48Hz / 50Hz, maar dat is weer een ander moeilijk verhaal), is net zo belangrijk als het paneel zelf. Want als je een 100Hz paneel hebt met brakke software, krijg je ontzettend veel beeldfouten die nog erger zijn dan motion blur. Zie bijvoorbeeld dit model van Philips, wat tevens onterecht als beste uit de test is gekomen, waar je die fouten heel goed ziet. De teksten krijgen rare vervormingen bij bewegingen en dat is vervelend om naar te kijken.

Dit is geen P meer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Du5T6Kq.png

• s138
Dus eigenlijk is dan een Panasonic TX P42ST50 de beste keus. Nog heel beperkt verkrijgbaar en eigenlijk ook boven budget. Dit topic heeft de keuze nog niet eenvoudiger gemaakt.

• Dimens
s138 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:15:
Dus eigenlijk is dan een Panasonic TX P42ST50 de beste keus. Nog heel beperkt verkrijgbaar en eigenlijk ook boven budget. Dit topic heeft de keuze nog niet eenvoudiger gemaakt.
Als je hem nog ergens kan krijgen, kan het zeker de beste keus zijn. Maar het ligt er dan aan wat je ervoor betaalt en of het een nieuw model is of niet. Qua televisie is het wel een hele goede televisie. De televisies die je gepost had, zijn niet te vergelijken met dit model. Prijs / kwaliteit ook dé televisie van 2012 geweest.

• s138
Alleen nog verkrijgbaar bij Bobshop voor 689.

http://www.bobshop.nl/nl/...ker&utm_campaign=datafeed

• Dimens
Te duur. Voor iets meer heb je het model van dit jaar pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Zou zo wie zo voor Plasma gaan, van LCD/LED ga je echt spijt van krijgen.
Vooral als je veel films kijkt is plasma veel mooier, heb zelf ook uiteraard Plasma.
Zal dan voor Panasonic gaan, die zijn de beste qua plasma schermen.

Qua stroom koste hoef je ook niet echt perse LCD te nemen want de plasma gebruikt geen stroom bij zwarte beelden.
En de watt voltage die erbij vermeld staat geeft alleen aan wat die maximaal gebruikt, dus helemaal wit in de felste instelling.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb zelf een plasma vlak naast een grote raam (42GT50, ongeveer gelijk aan de ST50). Ik gebruik sowieso m'n zonnescherm omdat het anders te warm wordt. Beeld ziet er dan redelijk goed uit. Zonder heb je inderdaad wel baggere contrast met zonnig weer. Maar ik weet niet of een LCD van rond de €600 het veel beter zal doen, waarschijnlijk wat beter contrast en vooral meer brightness (als je daar van houdt). Maar dan heb je nog steeds de motion blur van LCD's (vooral de goedkopere), en met gemiddeld en minder licht is plasma sowieso het beste. Maar goed, voor overdag is het voor mij zeker adequaat met zonnescherm.

Als je dan toch nog een LCD wil zou ik misschien naar de Sony 40HX750 kijken, hoewel die ook zo'n €150 boven je budget is. Maar dan heb je wel betere bewegingsscherpte en contrast dan van een goedkopere LG tv. Filter schijnt ook goed te zijn.

• s138
Na lang zoeken ben ik voor de panasonic tx L42et60 gegaan. Heb ik bij bol kunnen kopen voor 580. Door het ips scherm niet de beste zwartwaardes maar vond de 200 euro extra teveel voor de st60 plasma. Nu heb ik een splinternieuw model met een goede korting. Morgen kan hij het huis in en ga ik hem uitpakken.

Verwijderd

Ik ben zelf ook nog het kijken. Iets in deze lijst : http://www.plattetv.nl/ca...Ji52paWhLgCFajKtAodLT4A7A

Ben op zoek naar een 50 inch plasma tv.Voor mij hoeft geen 3D of Smart per se.

Als ik alles na ga is Plasma de beste keuze voor Films e.d, in een donkere kamer.
Zo te horen is Panasonic ook het beste Plasma TV merk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 14:09 ]

Pagina: 1