Hoe langer hoe beter.Op maandag 04 juni 2001 17:53 schreef n0va^ het volgende:
Is een weekje inbranden genoeg .. of is het zo dat hoe langer je je CPU laat inbranden, hoe beter?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Denk eerder aan 250 uur non stop, en graag bij een lekkere temperatuur. Dus met een simpel koelertje een dag of 10 non-stop met koe. Daarmee worden alle ultrasoon gefabriceerde connecties goed verbonden ('samensmelten').
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Klopt. Het is echt niet iets van weken.Op maandag 04 juni 2001 19:22 schreef AcouSE het volgende:
Vorige week nog een topic over geweest, maar die is nu helaas foetsie.
Denk eerder aan 250 uur non stop, en graag bij een lekkere temperatuur. Dus met een simpel koelertje een dag of 10 non-stop met koe. Daarmee worden alle ultrasoon gefabriceerde connecties goed verbonden ('samensmelten').
Echt inbranden duur minstens 250 uur.
Het beste kun je er gewoon je er een niet al beste koeler opzetten (orb
Dat is tegenwoordig toch geen probleem. Want iedereen koopt AMD, en die zijn origineel al snel genoeg.
Dit hele zooitje laat je eens gewoon een maandje draaien, hoeft niet 24/7 aan. Maar als ie aanstaat geef je hem ook flink op zijn kloten met koeien, prime95, burnMMX, etc.
Sja, gedult is een schone zaak. Maar mijn Duron 600 was (omdat ik een orb had, en dus hoge temp) in de loop van de tijd flink ingebrand. In het begin ging ie max. tot 950. En na een paar maanden krijg ik op 1,85v zelf een post op 1,1 gh.
Geen inspiratie
Verwijderd
Dan boorje je in het midden van je core een 1mm gaatje. (wel oppassen, het moet het preciese midden zijn anders sloop je je CPU) daar laatje dan wat licht ontvlambare stof. (benzine o.i.d.) in lopen, gewoon een klein druppeltje. Dan plaats je je CPU weer op je mobo en zet je hem aan. Wanneer hij goed op temperatuur is (ongeveer 50 graden c) dan steekje hem aan. Dan is ie ingebrand en kan je hem ver overklokken.Op dinsdag 05 juni 2001 10:49 schreef het_beest het volgende:
inbranden??? was da?
Wel goed oppassen als je dit zelf gaat doen. Beter is het om langs de dealer te gaan en vragen of zij het even voor je willen doen.
PS. Ik wil m'n biesbos onderbroek...
Verwijderd
Wat ben jij vies zegOp dinsdag 05 juni 2001 11:11 schreef Halon 1202 het volgende:
[..]
Dan boorje je in het midden van je core een 1mm gaatje. (wel oppassen, het moet het preciese midden zijn anders sloop je je CPU) daar laatje dan wat licht ontvlambare stof. (benzine o.i.d.) in lopen, gewoon een klein druppeltje. Dan plaats je je CPU weer op je mobo en zet je hem aan. Wanneer hij goed op temperatuur is (ongeveer 50 graden c) dan steekje hem aan. Dan is ie ingebrand en kan je hem ver overklokken.
Wel goed oppassen als je dit zelf gaat doen. Beter is het om langs de dealer te gaan en vragen of zij het even voor je willen doen.
PS. Ik wil m'n biesbos onderbroek...
Dit mot je dus echt niet doen, gewoon cpu een week of twee op een hogere voltage keihard laten inlopen.
Ja, en hoe zou hij dat dan moeten doen... koeler eraf, gaatje maken.... en dan kan de koeler er niet meer op omdat je de benzine anders niet aan kan stekenOp dinsdag 05 juni 2001 11:19 schreef wizardxx het volgende:
[..]
Wat ben jij vies zeg
Dit mot je dus echt niet doen, gewoon cpu een week of twee op een hogere voltage keihard laten inlopen.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
En dus niet al zo hoog mogelijk geklokt op hoog voltage?
En heeft inbranden naderhand eigenlijk nog wel zin?
Zo van:"goh,ik las net dat je ook schijnt te kunnen inbranden"....terwijl je al een half jaartje alles orgineel hebt draaien..?
Zo ja /nee waarom niet..?
(Dit was een vraag of wat..)
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Is hij nu ingebrand??
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
Je moet overigens niet vergeten de processorpinnen bij te vijlen zodat deze minder weerstand hebben. Pin 1, 14, 121, 411 moeten overigens worden afgeknipt met een zij kniptang. Vervolgens pak je een stuk aluminiumfolie, die leg je op je socket (wel exact afknippen!!!! anders kun je kortsluiting krijgen), daar doorheen prik je je uP en dan monteer je je cooler. Voordeel van dit systeem is dat je een gewoon passieve koeler kunt nemen. De temp van je uP komt nu gegarandeerd niet meer boven de kamertemperatuur uit~~~~~.
Wie heeft er duidelijke link met een review over burn in?
Volgens mij is er geen bewijs dat het echt helpt namelijk.
He het_beest, we hebben wel wat nicknames voor je verzonnen afgelopen nacht.Op dinsdag 05 juni 2001 11:18 schreef het_beest het volgende:
Echt waar ?!?!?!?!?!? DAT IS ZIEK!
[ontopic]
Bij mij heeft dat inbranden altijd weinig effect gehad. Alleen ging m'n celly 566 er misschien wel een Mhz of 50 op vooruit. Mijn thunderbird 800 begint volgens mij alleen maar te slijten van het vele gebruik. Nu moet ik het voltage een stap hoger zetten dan vroeger om de 1Ghz stabiel te halen.
Y'24
dat bedoel ik dus....(maar dit is ook maar 1 uitkomst, dus to burn in or not will still be a question)Op dinsdag 05 juni 2001 12:51 schreef RvV het volgende:
[ontopic]
Bij mij heeft dat inbranden altijd weinig effect gehad. Alleen ging m'n celly 566 er misschien wel een Mhz of 50 op vooruit. Mijn thunderbird 800 begint volgens mij alleen maar te slijten van het vele gebruik. Nu moet ik het voltage een stap hoger zetten dan vroeger om de 1Ghz stabiel te halen.
Das de warmte van de zomerOp dinsdag 05 juni 2001 12:51 schreef RvV het volgende:
[..]
He het_beest, we hebben wel wat nicknames voor je verzonnen afgelopen nacht.Ik zoek een leuke nickname!
[ontopic]
Geen inspiratie
Verwijderd
zoals je dat ook weleens met van die miertjes deed... VERKOOL MOFO'S !
FF weer behoorlijk serieus: Wij hebben vorig jaar een onderzoek gedaan naar de kwaliteit van wire-bonding in IC's. Verschillende oppervlakken (Au-Pd-Ni-Cu gelamineerd bevoorbeeld) en verschillende draadtypes (Au en Al). Helaas is het topic op GoT hierover verdwenen, en ik heb het officiele onderzoeksrapport niet bij de hand, dat ligt nog in m'n kantoor in Zweden.Op dinsdag 05 juni 2001 12:41 schreef toastingnow het volgende:
Opnieuw de vraag:
Wie heeft er duidelijke link met een review over burn in?
Volgens mij is er geen bewijs dat het echt helpt namelijk.
Dit onderzoek heeft als resultaat dat IC's beter worden gedurende de 1e 250 uur. Of dit helemaal exact opgaat voor de moderne CPU connecties weet ik niet, maar ga er maar vanuit dat het werkt. En trouwens, het kan geen kwaad om het niet te doen natuurlijk
ps. je kan altijd een kopie van het rapport kopen, kost ongeveer 2500 piek... (Misschien moet ik dat maar in V&A zetten
Verwijderd
Door de elektro-migratie wordt de weerstand van de proc lager. (hetzelfde als koelen dus)
Tot dusver de korte uitleg. Als je meer wilt weten zoek maar op electromigration in een fatsoenlijke search-engine.
heb hier al meerdere superlange posts aan besteed, nu zoek je het zelf maar op.
Verwijderd
Als je hem een paar weken de hele dag gebruikt en het blijft heel, zal het wel een flink aantal jaren heel blijven.
Niet altijd helaas. Maar het percentage dat na 4 jaar of zo opeens kapot gaat is niet zo groot. Meestal binnen een half jaar, of pas na 10 jaar.
Alleen harde schijven niet, maar dat zijn ook mechanische ondingen..
Op mijn mobo zit één dipswitch voor voltage: normal (weet zo voltage niet, zit op school) en higher(hoeveel zou dat zijn?). Als ik het voltage op 'higher' zet, kan ik hem daarna nog gebruiken of is het dan een hoopje as en koper geworden?