• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Hallo,

Sinds 2008 ergens maak ik gebruik van een Mediaportal gebaseerde HTPC met een AMD 2850e op een GA-MA78GM-S2H mobo. Met een Tv kaart erin ging dat lang goed.
Inmiddels kijk ik weer tv met een aparte Hd ontvanger.

Na 5 jaar begint deze set toch wat lawaai te maken en wellicht zit ik aan een hardware update te denken.Mogenlijk om een passief gekoeld windows htpc in elkaar te zetten die beter presteerd dan de AMD 2850e ?

Wat ik zoek :) :

htpc/mediabox met:
-windows
-wifi
-Hdd
-Brander
-Stil en zuinig
-Sneller dan huidige config.

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Ik weet niet precies wat je ermee wilt doen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-3670 Black Edition€ 66,95€ 66,95
1Streacom FC8 Evo Zwart€ 135,70€ 135,70
1Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit€ 68,99€ 68,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 271,64

Je zal dan een passend moederboard erbij moeten zoeken. En natuurlijk de rest van de componenten, maar die zijn zo toegevoegd.

• Qubitzz
thanx voor je bijdrage,

Wat ik ermee (wil) doe(n) ?

-Ftp Server
-Storage Server (ik gebruik geen NAS)
-Download bak (NZB&Torrent)
-Media server (homevids, mkv`s,fotoos, dvd`s kijken/rippen ) (XMBC/Mediaportal)
-Soms gebruik ik de windows desktop voor internet etc.

Speel geen Games, maar Windows 8 moet ook nog lekker draaien, dat is hoofdzakelijk nu het probleem.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik zou niet voor een A6-3670 kiezen, maar een pricewatch: AMD A6-5400K Boxed aangezien de 3670 een FM1-based CPU is en dat een dood platform is. Daarnaast is de GPU op een 5400k sterker (weliswaar ten koste van de CPU, maar die is nog steeds sterk zat voor dit doeleinde) waardoor je ook grafisch wat meer tot je beschikking hebt.
Verder is een streacom-case een mogelijkheid, maar zijn ze vrij prijzig, en is koeling soms nog wel eens een probleem (alhoewel het met een A6 wel goed zou moeten gaan). Ik zou eerder kiezen voor bjivoorbeeld een pricewatch: Silverstone Lascala LC19S-R + Cardreader in combinatie met een CEC-adapter voor bediening, een pricewatch: Asus F2A85-M LE, pricewatch: Western Digital Green WD30EZRX, 3TB en 4GB DDR3. Wifi kan via USB of een insteekkaartje met riser-card. Je zou er eventueel nog een kleine SSD aan toe kunnen voegen; dat maakt dat je systeem wat meer responsive en stiller is bij toepassingen die je storage niet aanspreken (met name dus browsen e.d.) maar echt nodig is het niet. Wat betreft tuner-card is het even afhankelijk van wat je aanbieder van TV is en welke hardware het meest geschikt is. Zelf gebruik in Ziggo-gebied een Technisat Cablestar HD2 met AlphaCrypt wat perfect werkt met MediaPortal als backend en Argus TV als webserver. De tuner kan in een riser-slot en met een klein beetje knutselwerk zou je de CI interface ook wel in de kast moeten kunnen krijgen. Deze hoeft niet per sé in een slot te worden gestoken. Zolang de flatcable maar op de tuner zit is het ok. Houdt dan dus wel in dat je Wifi via USB moet doen, of je zult een externe tuner moeten nemen (de cablestar is ook op USB verkrijgbaar).

iRacing Profiel

• Qubitzz
Kijk geen tv meer met m`n pc. Cinergy en Alphacrypt zijn de deur uit. Dat pvr-en vrat hdd`s :-(
De AMD A6-5400K geeft wel die xtra power die ik helaas nodig heb voor windows.

thanx!