Toon posts:

Welke Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mede tweakers,

ik zal me even voor stellen mijn naam is Michael en ik woon in Schiedam(zuid holland),
ik zit met een probleem ik weet namelijk niet welke videokaart ik moet kopen, het hoeft niet een hele goede te zijn als ik er maar Planet side 2 mee kan spelen is dat al genoeg.

Ik heb er zelf 2 op het oog dit zijn ze:

MSI R6670-MD2GD3 V2 of de GIGABYTE GV-R667D3-2GI.

Ik heb een voeding van 520 watt.
De pc is een i3 2120 (met de onboard video kon ik PlanetSide 2 op medium spelen tot heden)

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:19
Het zijn dezelfde videokaarten, alleen de koeler verschilt. Het is meer een voorkeur op uiterlijk als je 1 van deze twee wilt hebben. Je kan er best wel PS2 mee spelen. Niet op de aller hoogste kwaliteit.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Tja met een beperkt budget, als je dan voor een vorige generatie kaart gaat zou ik ook zeker eens 2e hands kijken..

Voeding is ieg genoeg (tenzij het een hele slechte is) voor veel sterkere kaartjes, wat voor resolutie/scherm speel je op?

Verwijderd

Topicstarter
LongBowNL schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:04:
Het zijn dezelfde videokaarten, alleen de koeler verschilt. Het is meer een voorkeur op uiterlijk als je 1 van deze twee wilt hebben. Je kan er best wel PS2 mee spelen. Niet op de aller hoogste kwaliteit.
De Gigabyte heeft een geheugen snelheid van 1600Mhz en de MSI 1333 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
BradKing schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:22:
Tja met een beperkt budget, als je dan voor een vorige generatie kaart gaat zou ik ook zeker eens 2e hands kijken..

Voeding is ieg genoeg (tenzij het een hele slechte is) voor veel sterkere kaartjes, wat voor resolutie/scherm speel je op?
De voeding is een Seasonic, resolutie wordt denk ik full HD 1920x1080 en scherm is 22 inch van samsung.
Maar wat raden jullie mij aan voor videokaart max voor 100 euro(beperkt budget)?

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik vraag me af of je PS2 veel fatsoenlijker gaat draaien op een 6670.

Even kijkend naar deze vergelijking:
http://forums.videocardz....tside-2-performance-test/

Zou ik geneigd zijn om te kijken of je je budget iets kan oprekken voor een GTX 650 Ti (goedkoopste non-boost in de pricewatch is 104), of te kijken of je tweedehands een HD5870 op de kop kunt tikken. Die laatste moet wel voor 70 euro te doen zijn.
Verschil tussen een 6670 en deze twee is qua prijs is niet enorm maar qua prestaties wel :P

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:35:
[...]
De voeding is een Seasonic, resolutie wordt denk ik full HD 1920x1080 en scherm is 22 inch van samsung.
Maar wat raden jullie mij aan voor videokaart max voor 100 euro(beperkt budget)?
Voeding is dus ruim voldoende :)

Met hierboven: nieuwe generatie 650 ti zit je toch al wel snel op de 120 euro, voor max 100 euro zou ik 2e hands gaan kijken, misschien een 560 ti, of idd een 6870 zoiets, zijn goeie kaarten en waarschijnlijk wel te vinden voor dat budget :) Succes!

Verwijderd

Maar de msi 6670 is toch perfect voor bijvoorbeeld games via internet?
En die vergen niet zoveel videogeheugen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 06:53 ]

Verwijderd

Planetside 2 is redelijk CPU intensive, waardoor je het met een mindere GPU wel zou kunnen halen. Maar voor de prijs van een week reisen met het OV kan je wel een kaart halen die veel beter presteert. Ik zou het dan wel weten..even gaan fietsen voor die ene week. ;)

Nu ik echter zo lees welke CPU je hebt weet ik echter niet of die nieuwe GPU veel gaat uithalen. Omdat Planetside 2 nogal een CPU focussed game is (tijdens Launch, weet niet of dit inmiddels al is veranderd) ga je bij het verhogen van de grafische instellingen al snel een bottle neck krijgen met je i3 2120.

Uiteindelijk is het gewoon afwegen of je die paar tientjes kan overzien of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:21:
Planetside 2 is redelijk CPU intensive, waardoor je het met een mindere GPU wel zou kunnen halen. Maar voor de prijs van een week reisen met het OV kan je wel een kaart halen die veel beter presteert. Ik zou het dan wel weten..even gaan fietsen voor die ene week. ;)

Nu ik echter zo lees welke CPU je hebt weet ik echter niet of die nieuwe GPU veel gaat uithalen. Omdat Planetside 2 nogal een CPU focussed game is (tijdens Launch, weet niet of dit inmiddels al is veranderd) ga je bij het verhogen van de grafische instellingen al snel een bottle neck krijgen met je i3 2120.

Uiteindelijk is het gewoon afwegen of je die paar tientjes kan overzien of niet.
Hoi,
ik zit ook online games te spelen zoals red crucible 2, Uberstrike en Offensive combat die kan ik toch wel met die MSI 6670 draaien?

Maar Planet Side 2 heb ik wel met de onboard met gemak kunnen draaien op medium voor een paar weken tot van de week(kon zelfs niet meer spelen of very low) maar dan laat ik planet side 2 links liggen en dan ga ik verder met de hierboven geschreven games.

of kan ik beter deze nemen omdat hij extra power nodig heeft?

http://www.optimaalcomput...5_179_180&product_id=3099

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 11:25 ]

Verwijderd

ga met de MSI qua performance zijn die altijd wat stiller en beter als gigabyte ook al moet je ietsje meer betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:02:
ga met de MSI qua performance zijn die altijd wat stiller en beter als gigabyte ook al moet je ietsje meer betalen.
Ja ik zat er al aan te denken om die MSI te kopen, maar tot hoever kan je die kaart overclocken met de MSI afterburner?

De kaart past wel beter in me systeem qua uiterlijk.

Maar nu zit ik te denken om bij mij systeemkast een extra vantilatie rooster te maken voor een extra fan die tegen het moederbord en de videokaart blaast hoe kan ik nou het beste die gaatjes boren?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 14:04 ]

Pagina: 1