Popcorn Hour A-400 en Playon!HD3 3D Network Media Player

Pagina: 1
Acties:

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 09:08
Beste Tweakers,

Binnenkort wil ik een nieuwe 3D media speler aanschaffen. Mijn vraag is wat is jullie expertise over de Popcorn Hour A-400 en de Playon!HD3 3D Network Media Player. Heb nu een Playon HD 2 mini in mijn bezit en doet het naar wens. Alleen heeft het geen goede ondersteuning voor AVHD en 3D films.

Verder had ik een review gelezen van de Popcorn Hour A-400 en die was best enthousiast, maar nu weet ik ook dat het om gebruikers ervaring gaat. Dus heb je ervaring met de Popcorn Hour A-400 of met de Playon!HD3 3D Network Media Player geef gerust je ervaring.

Heb thuis een Synology DS212J staan waarop mijn films staan die afgespeeld moeten kunnen worden via het netwerk. Verder heb ik een (onlangs) aangeschafte Philips Smart TV. De films waarvan ik vaak gebruik van maak op dit moment is AVHD, MKV en VIDEO_TS.

_/-\o_ Ik hoop dat jullie mij van informatie kunnen voorzien. _/-\o_

Mvg,

FRGert

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Ik heb een PCH A-300 gehad en een PlayonHD beiden niet tevreden over, zeer slechte FW support.

Daarna een Mede8er MED600X3D gekocht en deze voldeed het beste. Goede 3D playback. Goede support met regelmatige FW updates. Ik streamde ook vanuit een synology NAS. En je kon via NFS streamen. Ik weet niet of dit inmiddels ook bij de PCH A-400 gaat. Maar als ik nog eens voor een mediaspeler moest kiezen ging ik zeker voor mede8er.

Tevens is hij 1/3 van de prijs :')
pricewatch: Mede8er MED600X3D

[ Voor 11% gewijzigd door hdtracer op 04-06-2013 11:00 ]

• FRGert
hdtracer schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:58:
Ik heb een PCH A-300 gehad en een PlayonHD beiden niet tevreden over, zeer slechte FW support.

Daarna een Mede8er MED600X3D gekocht en deze voldeed het beste. Goede 3D playback. Goede support met regelmatige FW updates. Ik streamde ook vanuit een synology NAS. En je kon via NFS streamen. Ik weet niet of dit inmiddels ook bij de PCH A-400 gaat. Maar als ik nog eens voor een mediaspeler moest kiezen ging ik zeker voor mede8er.

Tevens is hij 1/3 van de prijs :')
pricewatch: Mede8er MED600X3D
Thanks ten eerste voor je reply!

Ja klopt dat heb ik op dit moment ook met mijn Playon de firmware wordt gewoon niet geupdate. Verder is ook natuurlijk een idee om te kijken naar een alternatief en vooral omdat hij 1/3 is van de prijs is.

Heb ook even gekeken naar die mediaspeler en kwa design ziet hij het er hetzelfde uit en krijgt denk ook een kans. Heb ook een Raspberry PI nog thuis liggen die op dit moment stof ligt te vangen, omdat deze nog niet alles ondersteund van video formaten.

Verder werkt hij bij jou geruisloos en goed ? (Dus alle formaten kunnen worden afgespeeld die zijn genoemd ? )

Mvg,

FRGert

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Ik heb inmiddels een HTPC samengesteld, dus heb hem niet meer in gebruik. Niet omdat de mede8er kwa afspelen niet voldeed, maar omdat ik meer wou. XBMC heeft veel mooie skins en handige plugins vandaar. Maar hij speelde alles zeer stabiel af, mkv's van 30/40GB, ISO's, Full3D met prachtig beeld. Hij heeft nog nooit een onverwachte reset of crash gemaakt. Geluid maakt hij niet, en warm wordt hij ook niet. Bovendien kan je hem gratis aanmelden voor verlengde garantie en dan krijg je 5 jaar garantie erop. Niet slecht voor een goede 100 euro.
http://www.mede8er.eu/register/

Nieuwe firmware is overigens net uit:
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,11449.0.html

Bovengenoemde formaten slikt hij moeiteloos enkel met AVHD heb ik geen ervaring, een snelle blik op internet laat weten dat hij dit wel af kan spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door hdtracer op 04-06-2013 12:06 ]

• FRGert
hdtracer schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:55:
Ik heb inmiddels een HTPC samengesteld, dus heb hem niet meer in gebruik. Niet omdat de mede8er kwa afspelen niet voldeed, maar omdat ik meer wou. XBMC heeft veel mooie skins en handige plugins vandaar. Maar hij speelde alles zeer stabiel af, mkv's van 30/40GB, ISO's, Full3D met prachtig beeld. Hij heeft nog nooit een onverwachte reset of crash gemaakt. Geluid maakt hij niet, en warm wordt hij ook niet. Bovendien kan je hem gratis aanmelden voor verlengde garantie en dan krijg je 5 jaar garantie erop. Niet slecht voor een goede 100 euro.
http://www.mede8er.eu/register/

Nieuwe firmware is overigens net uit:
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,11449.0.html

Bovengenoemde formaten slikt hij moeiteloos enkel met AVHD heb ik geen ervaring, een snelle blik op internet laat weten dat hij dit wel af kan spelen.
Zie net dat ik een typo had gemaakt, het is een AVCHD bestand formaat. Scheelt een letter maar goed. Ja ik kan op me pi ook een XMBC skin eroverheen doen en heb dat ook een tijdje gedraait, maar kon daar helaas genoeg niet alles mee afspelen (kan misschien liggen aan hoe ik het instel etc ?).

Thanks voor de moeite in ieder geval ! _/-\o_

Ga er nu toch hard over denken om die te kopen (prijs en kwaliteit zijn beide goed). Updates van firmware zijn ook altijd mooi meegenomen.

Mvg,

FRGert

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je RPi heeft voor MPEG2 en VC1 een losse hardware codec nodig, hoewel full3D moeilijk zal owrden.

Mede8er kan ik wel beamen, een paar vrienden hebben hem nu en hoor weinig klachten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1