Software voor offertes.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje.

we zijn een tijdje bezig met offertes.
Dit maken we in word 2010 de offertes bestaan meestal uit een aantal pagina's en verschillende foto's.
waar we gek van worden is dat we steeds de offertes opnieuw moeten maken in word en het een hele puzzel word. en geen offerte er hetzelfde eruitziet. is er een programma of iets in word waarbij ik een standaard stramien kan gebruiken en plaatjes of de zelfde plek uitgelijnd kan hebben.
zodat alleen de tekst en gegevens veranderd hoeven te worden elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 16:41

Wish

ingwell

Heb je toevallig ook een back-end systeem waar je op aan moet sluiten voor het geval je de uitgegeven quote moet omzetten naar een contract/order? Dat zou het meest nette zijn. Wat je uiteindelijk wilt is een soort van "merge" capaciteit waarbij je in Word (of PDF?) de vaste secties maakt en afhankelijk van het aangebodene de template vult.

Zo niet, dan kun je hier eens kijken (ja, Google, maar wellicht helpt het je op weg).

[ Voor 21% gewijzigd door Wish op 04-06-2013 10:18 . Reden: ook even NL toegevoegd ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er hier elke keer nieuwe stageres werken. duurt het voor hun lang om een offerte in elkaar te knutselen. ik zelf kan gewoon met adobe overweg dus ik kan zelf wel wat in elkaar zetten.
maar het zou makkelijk zijn als hun via een software of gewoon word dat zou het beste zijn.
een standaard template kunnen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

En, kun je dan wat met de gegeven suggesties? Of kun je iemand een Word template in elkaar laten duwen?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen ster in word, hehehe maar je kan dus een standaard template maken in word? die vast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Ja

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Als je bij Word wilt blijven, kan je dan geen standaard template maken. Je kan alle informatie bijvoorbeeld in een Access database zetten en deze koppelen aan de Word. Op deze manier hoef je alleen de access database te vullen met de klantgegevens en de artikelen/diensten samen met de prijzen (Wees creatief.. veel mogelijkheden mogelijk). Als je dan Word start kan je hiermee heel makkelijk een offerte genereren.

Verder is er genoeg gratis software te vinden op internet (http://www.pcconsultant.nl/software/financeel/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

TECHcrime schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:33:
Als je bij Word wilt blijven, kan je dan geen standaard template maken. Je kan alle informatie bijvoorbeeld in een Access database zetten en deze koppelen aan de Word. Op deze manier hoef je alleen de access database te vullen met de klantgegevens en de artikelen/diensten samen met de prijzen (Wees creatief.. veel mogelijkheden mogelijk). Als je dan Word start kan je hiermee heel makkelijk een offerte genereren.

Verder is er genoeg gratis software te vinden op internet (http://www.pcconsultant.nl/software/financeel/)
Precies dat, maar de TS is niet heel concreet met de reacties. Geen idee of en wat hij dan wel of niet ziet zitten :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Kan je bijvoorbeeld niet een tool als Moneybird.com gebruiken? Ik gebruik dat (als kleine ZZP'er) voor facturen en offertes. Het ziet er strak uit en werkt supersimpel.
Ik weet niet wat jullie eisen zijn, maar ten opzichte van Word lijkt het me wel een vooruitgang. Misschien dat er ook dergelijke tools bestaan waar je simpel een offerte mee kan maken, dat weet ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(http://www.pcconsultant.nl/software/financeel/) dit programma is denk ik niet wat ik zoek, er moeten meer plaatjes bij, dus denk dat een template in word beter voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
TECHcrime schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:33:
Idd een template in Word kan makkelijk, vervolgens kan je die weer opslaan als PDF (alleen met Office 2010). Sowieso altijd in een formaat opslaan die niet aangepast kan worden.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:17:
(http://www.pcconsultant.nl/software/financeel/) dit programma is denk ik niet wat ik zoek, er moeten meer plaatjes bij, dus denk dat een template in word beter voor mij is.
Ik geef ook maar een voorbeeld. Moneybird.com is natuurlijk ook een goede optie, als ik jhuiting mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
snap ik hehehe, bedankt voor de aanraders ik ga even met moneybird aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ik maak offertes met Excel. Door een template te gebruiken hoef ik maar de datum, adresgegevens van de klant en het product aan te passen. Verder kan ik ook nog bepaalde opties selecteren d.m.v een dropdown menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat voor aantallen heb je het ongeveer over? Ik kan mij namelijk voorstellen dat het bij 10 offertes op een dag een ander verhaal is dat bij 1 in de week.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1