Kleine ITX kast gezocht met full-size ODD en low profile slo

Pagina: 1
Acties:

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 15:05
Beste tweakers,

De producten uit de pricewatch doen me weinig. Ik vind maar niet wat ik wil hebben (en geloof me, ik heb ze allemaal afgespeurd, want anders maakte ik dit topic niet aan). Mijn probleem is dat ik op zoek ben naar een superkleine ITX kast. Hoogte ongeveer een 15 - 17 centimer max, breedte en lenge max 30 cm.

Een van de problemen waar ik tegenaan loop is o.a. de nood voor een slimline ODD blu ray bij vele kastjes. Die dingen zijn gewoon veel te duur in vergelijking met normale ODD's. Daarnaast wil ik evt ook cde mogelijkheid om er later een kleine low profile kaart in te steken.

Misschien dat sommigen onder jullie wel een htpc kastje kennen dat niet in de pricewatch staat. Ik wil niet beginnen met bouwen voor ik de ideale kast heb gevonden.

Consultant - Autogek

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
De enige die ik me kan bedenken (maar ik ken ze niet allemaal..) die een eind in de richting komt van jouw eisen is de Streacom FC8 evo. 10 cm hoog, en een footprint van ca. 25x25. Ook heeft hij de mogelijkheid om er een low-profile kaart in te steken.

Het enige probleem is dat je inderdaad een slimline dvd/br-speler in moet stoppen. Los van aanschafprijs vind ik die slimlines wel een belangrijk voordeel hebben t.o.v. de andere spelers, en dat is het veel lagere energieverbruik. Dat betekent dat je met een kleinere voeding uit kunt komen; dus minder hitte in je kast, daardoor (mogelijk) meer stabiliteit van je systeem en minder energiekosten.

Maar ik weet niet welk systeem je gaat gebruiken. Ik heb XBMC en vind het werken met BR's sowieso erg omslachtig. Daarom heb ik de kosten lekker bespaard en geen speler gekocht. Wellicht dat dit bij andere programma's beter werkt.

• matthewk
Blu rays koop ik soms nog. Natuurlijk doe ik zoals de meeste tweakers en komt er ook veel van nieuwsgroepen af, maar dit zijn enkel de films die ik niet zou kopen (ergo, steven seagal films). De prijs van blu rays is zeer aantrekkelijk geworden (soms een tientje in de media markt). Die BR-d is dus essentieel :p

Consultant - Autogek

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Voor de BR's kan je beter een PS3 in huis halen :') dubbel plezier

• matthewk
Het probleem met de brd's in de ps3 is dat ze ontzettend snel kapot gaan. Ik heb er twee gehad namelijk...

Consultant - Autogek

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:48
Wat ik mij kan herinneren (en geen zin om nu te controleren) is dat het assortiment mini-ITX cases van Picco niet in de PriceWathc opgenomen is. Ofwel - kijk eens of zij hebben wat je zoekt.

Wat al een beetje in de buurt komt is de M4-BOX, hoogte/breedte/diepte 12.7x21.4x33.2 met een volwaardig formaat optische drive en zo te zien een full-profile uitsparing aan de achterkant.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik weet niet wat je budget precies is, maar ik dacht meteen aan een Hummin' 3.03 (zie http://sginside.iptime.org:7777/ItemDetail.aspx?PDSEQ=49) die al vrij prijzig is, maar daar zou je eigenlijk nog wel een FingerVU 1016W bij moeten nemen om het af te maken, en dan is de grap qua budget er helemaal vanaf ben ik bang...

iRacing Profiel

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 22:19
Ik ben ook erg benieuwd....Ik ben met dezelfde zoektocht!

• matthewk
Het grote probleem is vooral de BRD zo blijkt. Een niet-slimline ODD erin proppen lijkt onmogelijk. En dat prijsverschil haal je er niet uit denk ik. Dat prijsverschil is namelijk al snel 40-50 euro. Denkende dat je na twee jaar een nieuwe moet kopen omdat hij worn out is.

Neen, niets kan me overtuigen om slimline te kopen.

Consultant - Autogek

• HvB83
Ze zijn er wel, zoals Vanaalten er een paar laat zien. Maar dan moet het design je ook nog aanspreken natuurlijk.

Als je daar ook nog waarde aan hecht, zit je bijna automatisch aan slimline vast.

• matthewk
Het design kan me vrij weinig schelen. Het moet gewoon geen grote kast zijn. Hoe de hoekjes en klepjes eruit zien dat is voor mij bijzaak ;)

Consultant - Autogek

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:23
Je zou naar een InWin BM639 kunnen kijken, deze staan gewoon in de PW maar misschien heb je er overheen gekeken (of voldoen ze om een andere reden niet).

• HvB83
Maar dan zijn er in dit topic al een paar bruikbare suggesties aangedragen toch? :)

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 21:58
Is het ander geen optie om de ODD extern aan de computer te hangen? Dan heb je genoeg kasten waaruit je kan kiezen en kan je de ODD op een plek die je zelf wilt neerzetten.

EDIT: met zoiets dus: http://www.micro-mail.nl/...B73D144D4C1257877004D1A5A

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroen797 op 05-06-2013 14:22 ]

• matthewk
Afmetingen (BxDxH)11.2 cm x 36.6 cm x 27.9 cm

http://azerty.nl/producte...=57&product_code=70748149

Ondanks het uATX bord is dit volgens mij HET perfecte systeempje. Het beste is dat er ook nog een voeding en mobo in zit. Het enige probleem is dat je dan wel een goede core 2 moet vinden die EN krachtig EN stil is EN weinig warmte produceert...

- Klein
- Full size 5.25 inch rack
- Mooi
- Voeding erbij van 200 watt
- Mobo socket 775

Het enige wat ik mij afvraag is of dit bordje vervangbaar is. Geen foto van de achterkant van het ding te bespeuren.

Consultant - Autogek

Pagina: 1