Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe een gmail in exchange bij all users toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag een extern e-mail adres zoals een hotmail of een gmail account willen toevoegen aan "alle gebruikers" in Outlook. Wij maken gebruik van een Exchange 2010 server. Nu heb ik zelf al rond geneusd in Exchange en op google voor advies maar ik kom er niet verder mee.

Volgens het Google advies moet ik bij Recipient Configuration een nieuwe mailbox aanmaken. Maar zodra ik dat doe gebruikt hij naar mijn idee gelijk een licentie of niet? Ook maak hij gelijk een inlog aan met een eigen e-mail voor de gebruiker, iets wat ik niet wil. Heeft iemand een makkelijke oplossing?

Alvast bedankt.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

je bedoelt neem ik aan dat je een gmail/hotmail imap/pop3 account wil toevoegen in outlook op de clients van je gebruikers?

zo ja via scripting: http://www.howto-outlook.com/howto/deployprf.htm#script

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur regelmatig e-mails naar alle medewerkers. Dit doe ik door in Outlook "all users" te selecteren.
en de mail vervolgens te verzenden. Echter wil ik ook van de medewerkers die geen inlog-account hebben en dus ook geen mail van het bedrijf, toevoegen onder "all users" met hun prive e-mail, zodat ik ook hun op een makkelijke manier kan e-mailen dan steeds alle prive e-mails weer bij ontvanger toe te voegen.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Wish

ingwell

En alleen jij wil al die mensen op dat mailadres mailen? Waarom doe je dat dan niet in de client (eenmaal toevoegen)?

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Oid!
Hiermee lukt het wel.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met alle respect : hoe kan je een exchange server beheren binnen een bedrijf zonder op de hoogte te zijn van een basisfunctie zoals een mailcontact?

(Ik bedoel dit echt niet om de ts af te zeiken, echter adviseer ik wel om de basistaken mbt exchange goed onder de knie te krijgen. Powershell is voor het beheer van exchange ook zeer handig om te kennen).

[ Voor 41% gewijzigd door Killah_Priest op 04-06-2013 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Killah_Priest

Normaal doet een extern IT bedrijf dit voor ons. Maar dit soort (eenvoudige taken) zouden we graag zelf willen doen.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:03:
@ Killah_Priest

Normaal doet een extern IT bedrijf dit voor ons. Maar dit soort (eenvoudige taken) zouden we graag zelf willen doen.
Ik zeg: voortaan niet aankomen..... voor dat je het weet maak je wat stuk en kost het meer om het te fixen dan dat het in eerste instantie gekost zou hebben...

Just my two cents.....

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:18
Quadradial schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Ik zeg: voortaan niet aankomen..... voor dat je het weet maak je wat stuk en kost het meer om het te fixen dan dat het in eerste instantie gekost zou hebben...

Just my two cents.....
En dan ook nog vaak van je IT leverancier verwachten dat ze het meteen oplossen terwijl je er zelf een grote puin van gemaakt hebt... ;(
Pagina: 1