Voor betere integrated grapics wachten op nieuwe Mac Mini?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2021
Hallo Tweakers,

In Haswell-processors zitten betere integrated grachics en ik heb Intel horen zeggen dat het tot twee keer zo snel wordt, maar is het het waard om te wachten op de nieuwe Mac Mini, die waarschijnlijk Haswell gaat krijgen. Ik ben nogal in twijfel, zeker nu heel veel winkels gaan stunten met de prijzen van Macs en bij BCC en Saturn is hij al uitverkocht. (Voor de duidelijkheid, ik wil de Mac Mini met i7 2.3 ghz).

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door kaj180 op 04-06-2013 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:04
Heb je de nieuwe Mac Mini/meer power nodig en is dat vervolgens de meerprijs waard? Ik gebruik hem zelf als media center en heb niet bijster veel nodig. Ik gok zelfs dat de late 2013 zelfs een tikkeltje overpowered is voor het kijken van films en series. Ik heb hem daarom voor een stuk goedkoper op de kop weten te tikken bij de uitverkoop :)

Het ligt er geheel aan wat je er mee wil, en dat kan ik in je post terugvinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
Misha schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:16:
Heb je de nieuwe Mac Mini/meer power nodig en is dat vervolgens de meerprijs waard? Ik gebruik hem zelf als media center en heb niet bijster veel nodig. Ik gok zelfs dat de late 2013 zelfs een tikkeltje overpowered is voor het kijken van films en series. Ik heb hem daarom voor een stuk goedkoper op de kop weten te tikken bij de uitverkoop :)

Het ligt er geheel aan wat je er mee wil, en dat kan ik in je post terugvinde
Ik wil er mee video editen, en ik heb het idee dat de Mac Mini met i7 daarvoor ideaal is, want de iMac (21,5 inch) heeft een mindere processor en ik vind hem te duur want ik heb al 2 mooie beeldschermen, en voor diezelfde reden heb ik ook niks aan een MacBook. Door er een SSD in te zetten denk ik dat de Mac Mini het ideale systeem voor mij is om video's te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

kaj180 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:14:
[...]

Ik wil er mee video editen, en ik heb het idee dat de Mac Mini met i7 daarvoor ideaal is, want de iMac (21,5 inch) heeft een mindere processor en ik vind hem te duur want ik heb al 2 mooie beeldschermen, en voor diezelfde reden heb ik ook niks aan een MacBook. Door er een SSD in te zetten denk ik dat de Mac Mini het ideale systeem voor mij is om video's te monteren.
Wil je geen discrete GPU dan als je video's gaat editen?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
Heb hier een Mac Mini 2011 (i5) staan welke ik ook gebruik om video te editen, en dat met een HD3000 :P gaat prima, 16GB erin en een traditionele 500GB harddisk werkt prima, voor de rest functioneerd hij als mediacenter.

Maar daarbij heb ik ook wel eens video ge-edit op mijn MBA (i5/8GB/256GB/HD4000) gaat ook prima en vlotjes.

Mijn idee is als je kan wachten (tot eind oktober waarschijnlijk) dan zou ik wachten en anders gewoon het 2012 model halen met een i7 en upgraden met een SSD en 16GB ram en gaan.

Mini's zullen waarschijnlijk pas na oktober worden geüpdatet gezien er nu net 8 maanden tussen zit, voor de wwdc verwacht ik alleen een refresh van de MBP's en Airs

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

kaj180 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:50:
Hallo Tweakers,

In Haswell-processors zitten betere integrated grachics en ik heb Intel horen zeggen dat het tot twee keer zo snel wordt, maar is het het waard om te wachten op de nieuwe Mac Mini, die waarschijnlijk Haswell gaat krijgen. Ik ben nogal in twijfel, zeker nu heel veel winkels gaan stunten met de prijzen van Macs en bij BCC en Saturn is hij al uitverkocht. (Voor de duidelijkheid, ik wil de Mac Mini met i7 2.3 ghz).

Alvast bedankt.
Je moet wel even doorzien dat alle graphics bombarie over de Haswell chips voornamelijk slaat op de high end modellen. Alleen al gezien de prijs zal het mij niet verbazen als de mini gewoon een proc met de HD4600 krijgt. Een verbetering t.o.v. de HD4000 maar goed, zo gaat het bijna elk jaar.

Wat noem je een stunt? 100 euro korting? Als een mini de juiste machine voor jou is, wat volgens mij afhangt van het niveau waarop je gaat video-editen, dan is dat de keuze. 100 euro korting of een nieuwe. Als je er langer dan drie jaar mee wilt doen zou ik een nieuwe nemen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
Ik denk dat ik gewoon de late 2012 versie ga kopen, als ik tot oktober moet wachten en dan waarschijnlijk 200 euro meer moet betalen voor een 15% betere computer loont het zeker niet.
Pagina: 1