Toon posts:

Betrouwbare manier om draadloos netwerk uit te breiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal.

Het draadloos bereik van mijn Linksys E4200 is ok, echter wil ik de range uitbreiden. Ik wil hierbij geen extra netwerk creëren maar het normale netwerk uitbreiden zonder dat het ten koste gaat van de snelheid of dat er een extra SSID aangemaakt wordt.
Wat is de beste manier om dit te doen?
Ik heb in de woonkamer een Netgear GS605 switch staan waar ik een poort van kan gebruiken om een extender te bekabelen. Kun je dan het beste bijvoorbeeld nog een E4200 erbij zetten en als Accesspoint configureren? Ik wil geen wireless extender zoals een Linksys RE1000, daar loopt de snelheid enorm van terug ten opzichte van de normale router.
Ik had al een Netgear WN604 gezien, maar die versterkt het signaal ook wireless zoals ik het begrijp.

Graag een beetje hulp en alvast bedankt voor het meedenken!

groet,

Tom

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
De enige methode om zonder snelheidsverlies het draadloze netwerk uit te breiden is een access point met hetzelfde SSID en veiligheidsinstellingen. De clients zullen dan zelf het sterkste accesspoint uitkiezen. Voor de keuze van een access point in deze methode moet je naar dezelfde eigenschappen kijken als bij de keuze van een normale draadloze router.

Gewoon een extra E4200 zou moeten werken zoals gewenst.

Verwijderd

Topicstarter
Top! Bedankt, ik dacht het al maar wist het niet zeker!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-12 16:38
Als je voor snelheid gaat geen repeater kiezen idd. Een repeater stuurt het signaal door. Dat betekent een zend en ontvang actie extra.
Iedere repeater of "hop" die tussen tussen apparaten inzit zorgt voor een halvering van de snelheid.

Ik heb dit thuis met een 300mbit netwerk gedaan en mijn laptop haalt via de repeater 3MB/s

Je hebt wel een stabiel signaal maar je doorvoersnelheid zat niet heel top zijn.

Als je inderdaad voor een 2x bedraad 2x draadloos setup gaat wat zeker sneller zal zijn let er dan wel ff op je DNS instellingen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 13:20
Houdt er even rekening mee als je een extra e4200 plaatst dat dhcp standaard aanstaat op deze router, dit kan resulteren in geen internet hebben mocht je zo aan elkaar knopen.

Zelfde SSID kan maar hoeft niet handig te zijn op consumenten routers. Het kan dat jou laptop/telefoon/etc. standaard slechtse signaal kiest, ik meen dat e4200 geen client isolation ondersteunen (misschien in dd-wrt)

[ Voor 25% gewijzigd door Jkremer op 04-06-2013 08:45 ]