[Windows 8] Geluid gaat soms zachter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 17:17
Beste Tweakers,

Zoals de titel al aangeeft, gaat soms het geluid van mijn computer zachter. Dit gebeurt eigenlijk altijd als ik randapparatuur aansluit, zoals mijn telefoon of SD-kaarten. Meestal blijft het geluid zacht, maar soms gaat het geluid zachter en gelijk weer harder (als een soort golf, het gaat geleidelijk). Ik heb mijn PC vanuit windows 7 geupgrade en daar had ik dit probleem ook al. Weten jullie misschien waarom?

Groet,
P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:21

Shunt

Boe

Met zo weinig informatie kunnen wij niet veel. Wat heb je bijvoorbeeld zelf al allemaal geprobeerd?
Hoe hard staan je speakers wat voor geluidskaart zit er in je computer welke speakers heb je. Heb je het ook bij muziek heb je het ook bij filmpjes.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Denk dat ik het wel weet met deze info ;)

Klik met de rechtermuis op het speaker icoontje. Kies dan voor de optie "geluid" (alhoewel de 2 andere daar boven ook geen probleem is). Klik dan het tabblad "Communicatie" ofwel de laatste.
Zet de bullet bij "Geen actie ondernemen".
Daarna op "Ok".

Ik had precies hetzelfde probleem namelijk.

Het heeft er namelijk mee te maken dat Win 8 de andere geluiden ook af speelt en dus bijvoorbeeld je muziek even wat zachter zet en dan weer terug of soms zacht laat.
Het aansluiten van je telefoon of USB apparaat resulteert in een geluid. Dus, het verlagen van je volume.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 03-06-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Arunia schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:27:
Denk dat ik het wel weet met deze info ;)

Klik met de rechtermuis op het speaker icoontje. Kies dan voor de optie "geluid" (alhoewel de 2 andere daar boven ook geen probleem is). Klik dan het tabblad "Communicatie" ofwel de laatste.
Zet de bullet bij "Geen actie ondernemen".
Daarna op "Ok".

Ik had precies hetzelfde probleem namelijk.
Precies wat ik ook wilde typen, inclusief dat ik hetzelfde probleem had!
Design flaw als je het mij vraagt. Het idee is goed, de uitwerking heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
:D Great minds think alike zullen we maar zeggen.

Kan een nuttige feature zijn, maar ze hadden deze standaard op uit moeten zetten. Als iemand zoiets nodig heeft, moeten ze het zelf aan zetten in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 17:17
Hmm, het lijkt erop dat het werkt! Ik dacht ook al in deze hoek, maar ik vond het vreemd dat ik nooit geluiden hoorde. Bedenk me nu ook nadat ik de instellingen zag dat ik alle geluidjes uit heb gezet. 8)7 Thanks!

Voor nog even de volledigheid dan:
Ik heb een losse geluidskaart van Creative. Geluid gaat via normale kabels naar mijn 2.1 setje van Logitech. Ik achtte deze informatie alleen niet als relevant :) Ik had het bij alles wat geluid afspeelde

[ Voor 4% gewijzigd door Pietjebelll op 03-06-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En daar heb je gelijk in. Voor jouw probleem (welke toch best wel bekend is op Google) was dit niet relevant. Het is namelijk een "euvel" bij Windows 8 en heeft niets te maken met je geluidskaart. Hooguit dat die optie tijdens de installatie wellicht door bepaalde fabrikanten uit wordt gezet.

Het is alleen dat je per toeval de juiste zoek opdracht moet geven om het te vinden. Kan me voorstellen dat je niet op een uitkomst komt.
Pagina: 1