Pc upgrade Help?!

Pagina: 1
Acties:

• HindrikVonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo,

Ik heb momenteel een vrij normale pc...
Deze wil ik graag upgraden naar een "wat" sneller iets!

De kast is een coolermaster cac-t05 hier zit een asus p5sql pro.
Op deze asus moederbord zit een intel core 2 duo processor en 2X2GB werkgeheugen.
Ook zit er een asus grafische kaard op, geen idee welke... (Maar deze heeft geen upgrade nodig)

Ik zat te denken aan een nieuwe Processor, meer werkgeheugen en een ssd + "normale" hardeschijf.

AMD® Athlon™ II X8 FX-8350 AM3+ 4GHz
MEM KINGSTON 4096MB DDR3/1333 Single Rank (2X)
SSD Samsung 840 series 120GB 2.5Inch (530MB/s Read 130MB/s)
HGST 1TB HDD 7200rpm SATA 32MB Cache 3.5Inch

Past dit? Kan dit? En wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-02 21:50
Je kunt geen AMD processor op een Intel moederbord doen, dat gaat niet passen.

Als je een upgrade plant, zeg dan waarvoor je de pc wil gebruiken en hoeveel je uit wilt geven. Anders weten de mensen hier ook niks wat je wilt en kunnen ze je geen advies geven.

No one is listening until you fart

• HindrikVonk
Felix! schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:57:
Je kunt geen AMD processor op een Intel moederbord doen, dat gaat niet passen.

Als je een upgrade plant, zeg dan waarvoor je de pc wil gebruiken en hoeveel je uit wilt geven. Anders weten de mensen hier ook niks wat je wilt en kunnen ze je geen advies geven.
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik wil graag een snelle all round pc, waar je wel een spelletje op kunt spelen! :+
Mijn budget is ongeveer 400 euro, als je iets "leuks" hebt dat net wat boven het budget uitkomt is geen probleem!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Voor een allround snelle pc heb je alleen een SSD nodig.
Voor een spelletje heb je wellicht meer aan een nieuwe videokaart.

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 03-06-2013 20:04 ]

• HindrikVonk
De videokaart is geen probleem!

Ik had nu de "Intel® Core™ i5-4670K" ingedachte!
Is dit een goed idee? of?

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-02 21:50
Ik zou dit pakken:

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5 --> 111 euro
pricewatch: ASRock 970 Extreme3 --> 70 euro
pricewatch: AMD FX-4300 Boxed --> 100 euro
pricewatch: Samsung 840 series 120GB --> 82 euro
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9 --> 35 euro.

Dit kost allemaal ongeveer 400 euro, en je zult er geen spijt van krijgen.

Eventueel kun je dit setje ook pakken, is ook zeer goed. Hier zit een goede voeding bij en een kast.
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Wat voor RAM geheugen heb je? DDR2 Of DDR3? Anders zou je dat nog kunnen meenemen in je upgrade.

[ Voor 17% gewijzigd door Felix! op 03-06-2013 20:19 ]

No one is listening until you fart

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-03 10:19
Misschien is het handig te vertellen waarom je sneller wilt.
ik ga nu even invullen... je systeem is niet vlot genoeg meer, voelt beetje stroperig aan.

Je zou kunnen denken aan een upgrade d.m.v. een SSD.

De voordelen hiervan:

Natuurlijk als eerste het voordeel van een een SSD. Je systeem reageert sneller, en mocht je toch willen besluiten voor een moederbord + processor upgrade kan je hem gewoon meenemen. Misschien voldoet je systeem dan al aan hetgeen je wilt bereiken en ben je in totaal goedkoper uit.

Het andere voordeel is gewoon een "vers" besturingssysteem. Beste is gewoon opnieuw installeren op je nieuwe SSD.

EDIT: enkel je processor vervangen zal niet erg veel doen, je bent dan gebonden aan oude modellen. Ondertussen zijn er nieuwe sockets en de komende haswell processors hebben weer een andere.

(Ik kan me voorstellen dat je wel ook echt wilt upgraden maar dan moet je wel minimaal moederbord + processor vervangen)

[ Voor 20% gewijzigd door Tribledragon op 03-06-2013 20:23 ]

• HindrikVonk
oohwwww gadverdamme...
Past de "Intel® Core™ i5-4670K" op mijn moederbord?!
Ik heb echt geen idee....

@ tribledragon
Een SSD wordt sowieso al aangeschaft!

@ Felix!
Ik upgrade liever dan alles opnieuw aanschaffen of is dit niet mogelijk ivm. met mijn moederbord? (kijk mijn vraag in deze post)

Bedankt mannen voor de hulp!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De haswells (die i5-4670K bv) hebben een ander moederbord dan alle vorige processoren die al uitgekomen zijn ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:33:
De haswells (die i5-4670K bv) hebben een ander moederbord dan alle vorige processoren die al uitgekomen zijn ;)
Dus, je hebt een hamer nodig wil je die op je LGA 775 laten passen. En hamertje tik spelen met een cpu is geen goed idee.

Kun je nog upgraden, ja, denk ik, mss dat je mobo een core 2 quad aankan, maar, die zijn nog behoorlijk duur, ook tweedehands, en zijn vergeleken met alle processors van nu langzaam.

Dus, het beste is een nieuw systeem aanschaffen.

People as things, that’s where it starts.

• HindrikVonk
VasZaitsev schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:35:
[...]

Dus, je hebt een hamer nodig wil je die op je LGA 775 laten passen. En hamertje tik spelen met een cpu is geen goed idee.

Kun je nog upgraden, ja, denk ik, mss dat je mobo een core 2 quad aankan, maar, die zijn nog behoorlijk duur, ook tweedehands, en zijn vergeleken met alle processors van nu langzaam.

Dus, het beste is een nieuw systeem aanschaffen.
Helaas Helaas
Het zag er zo makkelijk uit... nieuwe processor, nieuwe hardeschijven/SSD.. Maar helaas...

Ik zal nu een heel nieuw systeem moeten aanschaffen?

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-03 10:19
Even op een rijtje:

Je wilt echt een serieuze upgrade doen, het enige wat je dan niet vervangt is de kast, mogelijk het geheugen als dat DDR3 is, en de voeding. Nu heb je een oude voeding, dus ook dat kan raadzaam zijn om die te vervangen. Het nut van upgraden gaat dan een beetje verloren en veel bespaar je er eerlijk gezegd niet mee.

Het kan zeker raadzaam zijn om toch te kijken naar een volledig nieuwe computer, maar het goede nieuws moet ook lukken binnen dat budget ;).

Kijk eens hier :

reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Staan leuke systemen in, echt heel basic tot gewoon echte mooie game systemen.

Edit: warning .. kijken naar mooiere luxere sterkere opties kunnen het bijeffect hebben dat je eigen budget onder stress komt te staan en grootheidswaanzin krijgt ...

[ Voor 10% gewijzigd door Tribledragon op 03-06-2013 21:45 ]

Pagina: 1