Wireless Router voor studentenkamer

Pagina: 1
Acties:

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:49
Hallo allemaal,

binnenkort ga ik op kamers, waardoor ik al wat onderzoek aan het doen ben voor een WiFi router in mijn kamer. Mijn internet in de kamer krijg ik namelijk d.m.v. zo'n stopcontact/internet ding, het internet wordt dus doorgegeven door het stroomnet (sorry, ik kom even niet op de naam, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel). Deze stopcontact doos heeft helaas geen WiFi mogelijkheid, dus zal ik zonder een WiFi router alles bekabeld aan moeten sluiten. Op zich is dit niet een groot probleem, maar mijn mobiele telefoon heeft bijvoorbeeld al WiFi nodig, en het is gewoon lekker als er niet door de hele kamer kabels liggen. Hierdoor kwam ik op het idee om de internetkabel die uit de stopcontactdoos komt direct op een WiFi router aan te sluiten, om zo WiFi te hebben in mijn kamer. Nu vraag ik me alleen af of dit makkelijk kan, en of er nog belangrijke dingen zijn waar ik dan op moet letten. Bijvoorbeeld bepaalde instellingen?

Als dit allemaal makkelijk mogelijk is, zal ik jullie meteen willen vragen voor een advies voor een goede WiFi router. Het lijkt mij namelijk ook ideaal als ik vanaf deze router bijvoorbeeld films van mijn computer naar mijn PS3 kan laten streamen. Dit zullen dan bijvoorbeeld MKV'tjes zijn. De computer, de PS3 en de router zullen allemaal in dezelfde kamer staan, dus er hoeft geen grote afstand te worden overbrugd. Wat voor een router is hier geschikt voor? En aan wat voor prijs moet ik dan denken? Zelf dacht ik aan een prijs van ongeveer €50,- als budget, maar als dit niet haalbaar is voor mijn eis dan kan dit altijd nog water groter worden.

Korte samenvatting:
- Is het mogelijk internet die al uit een andere bron komt (Router, daarna stopcontactdoos), aan te sluiten op een WiFi router, en waar moet ik dan op letten?
- Hebben jullie advies voor een goede router om bijvoorbeeld films in MKV formaat te streamen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! _/-\o_

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:31
Je moet erop letten dat je een router pakt zonder modem ingebouwd, want dit kan problemen opleveren.

Ik zou voor de: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND gaan

No one is listening until you fart

• Kartmans1
Felix! schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:04:
Je moet erop letten dat je een router pakt zonder modem ingebouwd, want dit kan problemen opleveren.

Ik zou voor de: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND gaan
Lijkt mij dan een mooie router! Moet ik voor de rest nog ergens opletten bij de instellingen? Of werkt het wat dat betreft Plug & Play, gewoon eerste stapjes doorlopen en het werkt?

• Felix!
Eigenlijk staan de instellingen al allemaal goed, dus plug and play. Ik zou wel eens een firmware update doen van de router.

Eigenlijk is het gewoon internet kabeltje aansluiten, stroom op router zetten, dan met wifi verbinden, en dan eventueel wachtwoord erop zetten etc....

Ik zou trouwens de playstation met kabel verbinden als het niet te moeilijk word, kabel is nog altijd de stabielste manier. Als je geen zin hebt om met kabels te klooien, kan wifi natuurlijk ook.

• Kartmans1
Felix! schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:23:
Eigenlijk staan de instellingen al allemaal goed, dus plug and play. Ik zou wel eens een firmware update doen van de router.

Eigenlijk is het gewoon internet kabeltje aansluiten, stroom op router zetten, dan met wifi verbinden, en dan eventueel wachtwoord erop zetten etc....

Ik zou trouwens de playstation met kabel verbinden als het niet te moeilijk word, kabel is nog altijd de stabielste manier. Als je geen zin hebt om met kabels te klooien, kan wifi natuurlijk ook.
Oke super! Dan ga ik deze router binnenkort maar eens aanschaffen.
Ik moet even kijken wat handig is, als de PlayStation dichtbij de router komt te staan zal ik hem waarschijnlijk met kabel aansluiten inderdaad. Anders wordt het toch WiFi. Denk je dat het met WiFi ook lukt om MKV'tjes vloeiend naar mijn PlayStation te streamen?

• Felix!
Het ligt natuurlijk aan de internetsnelheid die je binnenkrijgt. De router is in ieder geval niet te zwak. Ik denk maar eens dat je rond de 50 mb/sec binnenkrijgt, dan kun je gemakkelijk MKV'tjes streamen naar je Playstation, zonder problemen.

• Kartmans1
Felix! schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:31:
Het ligt natuurlijk aan de internetsnelheid die je binnenkrijgt. De router is in ieder geval niet te zwak. Ik denk maar eens dat je rond de 50 mb/sec binnenkrijgt, dan kun je gemakkelijk MKV'tjes streamen naar je Playstation, zonder problemen.
Oh met streamen bedoelde ik trouwens vanaf mijn computer een bestand dat al gedownload is, naar mijn PS3. Dus het bestand is dan niet nog aan het downloaden, maar staat al op mijn computer. Het gaat puur om de overdracht snelheid van de PC naar de PS3 binnen het netwerk, over WiFi.

Sorry voor de onduidelijkheid, ben nog niet een kei in het hele netwerk verhaal haha. Maar het gaat dus lukken! Top!

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 13:20
Het is niet eens nodig om een extra router te plaatsen, een acces point voldoet precies aan jou wensen, mocht je alsnog een router aangeschaft hebben, zet dan wel dhcp uit anders ga je problemen krijgen in het netwerk ;) of je moet hem aan de wan poort hangen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Student? Waarom kijk je niet hier bij V&A voor een leuk 2de hands routertje/Access point?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1