Toon posts:

Compleet systeem ongeveer tot €600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Sinds ik hier eerder goede hulp heb gekregen betreffende de aanschaf van een laptop (Dell Inspiron 15R SE, bevalt heel goed!), denk ik hier maar weer een vraag te stellen, dit keer betreffende een desktop. Mijn moeder en broertje gebruiken nu een budgetdesktop van enkele jaren oud, maar daar is door regelmatige crashes e.d. nauwelijks meer op te werken. Vandaar dat ze een nieuwe willen.

Voor mijn moeder hoeft het niets spectaculairs te zijn, die gebruikt hem alleen voor internet en mail. Mijn broertje wil echter ook kunnen gamen, maar hij speelt vrijwel alleen Minecraft/Tekkit. We willen graag een compleet systeem omdat hier geen additionele kosten en gedoe bijkomen (in elkaar zetten, Windows los kopen, etc).

Het maximale budget is ongeveer €600, maar mocht je een goede pc weten voor minder geld, dan is dit meer dan welkom. Rond de €500 zou ideaal zijn.

Het is van belang dat hier casual gebruik goed en snel op uitgewerkt kunnen worden, maar dat er ook op gegamed kan worden, tot op bepaalde hoogte. Dit betekent dat er graag een losse videokaart in zit, en dus niet eentje die op de processor is ingebouwd zoals Intel HD Graphics o.i.d. Er hoeft geen Crysis of Battlefield op gespeeld te worden, dat kan voor deze prijs niet. Het belangrijkste is dat het Minecraft draait voor mijn broertje, op dit moment. Ook is duurzaamheid van belang, het is niet de bedoeling dat de computer het na een paar jaar begeeft.

Is één van de volgende computers misschien een goede optie?
http://www.medion.com/nl/...euw:%20Entertainment%20PC!
http://www.medion.com/nl/...ainment%20PC's&wt_cc1=1_3

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik weet dat dit soort systemen lastig te vinden zijn in deze prijsklasse, dus een helpende hand zou erg gewaardeerd worden. Voor de duidelijkheid, aan reacties als "zet er zelf eentje in elkaar" heb ik vrij weinig, omdat mijn ouders een compleet systeem willen hebben.

Alvast bedankt voor de moeite! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 20:24 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Doe jezelf een plezier, en laat een leuk systeem compleet in elkaar zetten door een degelijke webshop. Je kan dit doen door een wenslijst te maken, en dan bestelkosten te berekenen. Windows koop je hoe dan ook, of je nou een webshop betaald of een A-merk koopt.

Je krijgt dan gewoon een compleet en direct werkend systeem thuis gestuurd. Met betere prestaties en duurzaamheid dan een a-merk 500 euro pc.

Duurzaamheid in een kant en klaar systeem is vaak ver te zoeken. Dan wel door matige component keuze (Vaak op gebied van PSU ook). En als je een lekker vlot systeem voor de familie wilt is een SSD een hele fijne investering.

Kijk een beetje rond door de 350-450 euro topics die hier te vinden zijn, dat moet je flink op weg helpen. Dann reken je gewoon iets van +120 euro voor windows en assemblage, en je hebt een totaal klaar systeem.

Voorzetje:
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013
Pak bijvoorbeeld deze met een iets goedkopere GPU (Bijvoorbeeld een HD7770, prima voor wat casual gaming), en doe er een 840 120GB SSD of iets dergelijks bij. Dan heb je een leuk vlot systeem waar je ook wat games op kan spelen van time to time. En blijf je met windows en assemblage ook binnen je budget.

Maar zoals ik zei, kijk even naar de andere topics hier voor andere mogelijkheden met dit budget.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik had al verwacht zulke reacties te krijgen, ik ben me er ook van bewust dat het een lastige taak is te vinden wat ik zoek. Nog steeds gaat de voorkeur toch naar een compleet systeem uit. Hoewel ik niet wist dat het ook mogelijk was de pc's in elkaar te laten zetten voor die prijs, ik dacht dat dat duurder zou zijn (€100 voor Windows en €75 voor installatiekosten had ik eerder gedacht).

Is één van de volgende computers misschien een goede optie?
http://www.medion.com/nl/...euw:%20Entertainment%20PC!
http://www.medion.com/nl/...ainment%20PC's&wt_cc1=1_3

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mja, op zo'n budget is het inderdaad soms wel niet slecht om eens te kijken naar pre-built desktops.
Het zal inderdaad al snel oplopen naar 80 euro (Windows) & 60 euro voor installatie. Als je natuurlijk voordelig aan windows kan geraken is dit al direct een stuk goedkoper.

Wat je niet hebt bij zo'n pre-built systeem is natuurlijk dat hij precies zal gekozen zijn voor de noden dat jij hebt.

ps: let op bij die 2e is de prijs gedaald omdat het om een 'refurbished' pc gaat. (= opgeknapt / gerenoveerd = zo goed als 2e hands)

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 20:24 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dit is toch niet zo heel moeilijk?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 108,95€ 108,95
1ASRock FM2A85X Extreme4-M€ 66,95€ 66,95
1Chieftec Mesh CT-01B€ 51,90€ 51,90
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,56€ 18,56
1Patriot Viper 3 PV38G213C1K€ 63,90€ 63,90
1Antec VP450P€ 39,70€ 39,70
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 444,96

Onder het budget, geheugen is weer duurder geworden dus vervang dat maar met een ander 1600mhz of hoger setje.

Een 1tb of 2tb hardeschijf past zelfs ook nog in het budget.

Ja, het is een APU, maar deze presteerd veel en veel beter dan wat Intel heeft.

Oh, compleet systeem, waarom willen je ouders dat? Juist in complete systemen worden sneller meukonderdelen zoals een slechte voeding of slecht mobo gebruikt.

En tweedehands hoeft niet slechter te zijn, alle belangrijke delen van mijn pc zijn tweedehands :+

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 03-06-2013 20:28 ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Oei, daar had ik niet eens meer op gelet. Ik ga er vanuit dat dat de levensduur flink nadelig kan beïnvloeden. Laten we dat dus maar niet doen nee. Bedankt!

SSD is niet nodig trouwens. We zijn erg slome computers gewend, dus zelfs de "normale" snelheid van een HDD is al verbazingwekkend snel. Dit drukt de prijs natuurlijk al aanzienlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 20:28 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
VasZaitsev zet daar inderdaad een gepast systeem, die zal heel snel aanvoelen door de ssd & zal ook zeker minecraft goed kunnen draaien met de a10-5800k (ingebouwde gpu noemt HD7660D)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6332/50163.png

Zijn systeem is ook duurzaam, die cpu koelers van arctic hebben 6 garantie bv ;)
Enige wat ik zou veranderen is de voeding naar de pricewatch: be quiet! System Power 7 300W omdat die 450Watt vrij overkill is en die slechts 2 jaar garantie heeft ipv 3 (zoals de be quiet)

[ Voor 69% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die AMD Radeon HD 7660D zag ik toevallig in een foldertje van de Medion (Aldi) staan, in een PC van €399. Daarbij is het een ingebouwde videokaart. Dat is een iets andere geloof ik (ipv 5800 is het een 5700) maar maakt dat veel uit?

Link naar de bedoelde computer: http://aldi.medion.com/md...=medion#ausstattung_anker

• SmokingCrop
  • Niet online
Hehe, nee dat is een marketing truukje en al die systemen hebben ook geen ssd x)

[ Voor 32% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 20:35 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bij mijn pc heb je dan wel 8gb geheugen, wat lekker snel is [AMD APU's willen hooggeklokt geheugen], een SSD die sneller en betrouwbaarder is, goede voeding en goede kast.

Verwijderd

Topicstarter
Oh haha ik dacht al, dat kan bijna niet voor dat geld :P
En SSD is geen vereiste.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 20:35 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Vas, ik zie net dat de kast die je gekozen hebt al een voeding heeft ;)
Nu ja, genoeg andere behuizingen :)

bv
pricewatch: Corsair Carbide 200R
pricewatch: Antec One
pricewatch: BitFenix Shinobi

Die ssd zal je systeem wel meer future proof maken ;)
Anders zal je systeem jaar na jaar trager aanvoelen, of je moet met enige regelmaat Windows herinstalleren.

[ Voor 101% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 20:37 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:35:
Vas, ik zie net dat de kast die je gekozen hebt al een voeding heeft ;)
Nu ja, genoeg andere behuizingen :)

bv
pricewatch: Corsair Carbide 200R
pricewatch: Antec One
pricewatch: BitFenix Shinobi

Die ssd zal je systeem wel meer future proof maken ;)
Anders zal je systeem jaar na jaar trager aanvoelen, of je moet met enige regelmaat Windows herinstalleren.
Chieftec maakt volgens mij wel redelijke voedingen, toch?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

vwb duurzaamheid, misschien de huidige computers upgraden met een SSD naast de HDD, max geheugen wat het BIOS ondersteund?
Sowieso doet een her-installatie na een aantal jaar al wonderen.
En misschien alles op een recent OS zetten kan ook geen kwaad?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SmokingCrop
  • Niet online
VasZaitsev schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:41:
[...]
Chieftec maakt volgens mij wel redelijke voedingen, toch?
Wss wel, maar je had daarnaast nog een voeding in de wenslijst gestoken ^^

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:43:
[...]

Wss wel, maar je had daarnaast nog een voeding in de wenslijst gestoken ^^
Heb je reserve :P

Ik haal hem dan wel weg, de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Dus met een SSD blijft de computer in de toekomst op een redelijk constant niveau naarmate hij ouder wordt? Natuurlijk zal hij naarmate de tijd verstrijkt slomer worden, maar is de aftakeling met een SSD dus in mindere mate dan met een HDD?

Welke sites zouden jullie aanraden die voor weinig een PC in elkaar zouden zetten? Zeg maar dat het eigenlijk net is alsof je hem in de winkel zou kopen, dat je er zelf eigenlijk niets aan hoeft te doen. En dan ook nog binnen het budget? Want de ene site zal op de onderdelen goedkoper zijn maar weer een zwakkere service hebben, en de volgende zal het weer andersom hebben, etc.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Afuture is erg goed, Mycom is goed, 4All is goed, Alternate ook, eigenlijk de namen die je altijd tegenkomt.

Wel staat er in mijn lijstje nog geen Windows.

• SmokingCrop
  • Niet online
Om even volledig te zijn en je duidelijkheid te bieden :)

Ik kan je zeker Afuture.nl aanraden, deze komen ook deze keer de goedkoopste uit de hoek (zelf ook al een systeem laten assembleren en alles was tip top in orde):

kostenplaatje:
493 euro voor onderdelen (inclusief windows)
60 euro voor assemblage
eventueel 15 euro voor installatie van windows
= 568 euro
+ een 5tal euro voor de verzending
= 575~ euro (naargelang wanneer je het zal kopen)

zie ook: http://tweakers.net/price...cts=4&maxshops=1#shoplist

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 83,79€ 83,79
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,05

(@ Vas, deze ram genomen omdat die patriot rond de 70 euro was in afuture en niet goed leverbaar)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 20:52 ]

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Een opmerking de SSD is "maar" 128 gb. Ik weet niet of het alleen bij minecraft blijft maar als je broertje er ook nog muziek of films op download zit de ssd vrij snel vol. Tip kijk even hoeveel gb er wordt verbruikt van de huidige computer. Daar kun je dan een inschatting op maken of een SSD van 128 gb genoeg is.

• SmokingCrop
  • Niet online
Het is ook mogelijk om de hardeschijf van die iets oudere desktop te nemen, hem te fragmenteren (heel simpel te doen) en er in te steken :)
(wat je al kan zeggen tegen Afuture, dat ze al plaats maken en de kabels goed zetten voor nog een hdd)

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me, wij zijn echt rampen op dat gebied, dus wij gaan verder nergens meer aan sleutelen zodra we hem binnen hebben :P
128 GB lijkt me ruim voldoende. Als het goed is downloaden we toch niets illegaals via de Baai of zo (dan gaat dat ding helemaal naar de tering) en ik denk dus dat 128GB zat is.
Die AMD Black Edition-processor, bevat dus een ingebouwde videokaart begrijp ik. Ik zie namelijk geen losse videokaart in die build staan. En dit is dus goed?

• SmokingCrop
  • Niet online
Inderdaad, wat je zegt is correct ^^
Maar zoals je kon zien in de grafiek van hierboven, kan je minecraft op maximum met 90 frames per second spelen (60fps en meer is ideaal).
Als je bv een i7 3770k zou nemen zonder aparte grafische kaart dan zou je maar 25 fps halen ;)

Ik denk dat je nog versteld zal staan van de snelheid door die ssd trouwens :9

[ Voor 41% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel begrepen dat je aan alleen een goede processor erg weinig hebt inderdaad.

Als ik nu dit zou kopen, staat Windows er dan al op, of moet deze nog zelf geïnstalleerd worden?

In ieder geval, bedankt alvast voor de moeite die jullie erin hebben gestoken. Ik heb het er binnenkort nog even over met mijn moeder, misschien is die van gedachten te veranderen, zeker als de computer gewoon kant-en-klaar kan worden opgestuurd.

• SmokingCrop
  • Niet online
Je kan zelf kiezen om er al windows op te zetten ;)
Gewoon beide opties aanklikken (zie volgende thumbnail, natuurlijk zullen dan alle producten in de winkelkar zitten)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3JGYWT8Z15SSqorUekTjz1sA/thumb.png

Ik was in het begin nogal sceptisch over het laten assembleren van een computer, maar dit is gewoon prima verlopen!
het resultaat mag er dan ook wel wezen (prima kabelmanagement)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/heenFg8y3muPIqICqtWEKXFC/full.jpg

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou een HDD toch echt defragmenteren, fragmenteren gebeurd vanzelf wel.

Trouwens, als een pc bij jullie zo snel naar de tering gaat, zit er dan wel een virusscanner enzo op?

Maar, een pc zoals in dat lijstje, is zijn geld veel meer waard dan een kant en klaar systeem.

• SmokingCrop
  • Niet online
Oh en nog een tip:
Gebruik de links naar de winkel per product op tweakers om zeker het juiste product te kiezen ;) (die zijn immers gelinkt met een speciale code)

Verwijderd

Topicstarter
De oude PC was een jaar geleden nog goed mee te werken, maar is het afgelopen jaar erg achteruit gegaan. Dit is ten dele te wijten aan het gebrek aan een goede anti-virus (we gebruikten de gratis versie van Avira, die de hele computer liet vertragen, zeker met updates). Er is me al vaker aangeraden om gewoon Norton te kopen en ik denk dat ik dat ook ga doen (zowel voor de laptop als voor de nieuwe desktop) omdat je anders telkens shit krijgt ermee (zo stond de oude PC vol met toolbars en popups omdat mijn broertje allerlei obscure MMO's en Tekkit launchers zat te downloaden).

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:51:
Om even volledig te zijn en je duidelijkheid te bieden :)

Ik kan je zeker Afuture.nl aanraden, deze komen ook deze keer de goedkoopste uit de hoek (zelf ook al een systeem laten assembleren en alles was tip top in orde):

kostenplaatje:
493 euro voor onderdelen (inclusief windows)
60 euro voor assemblage
eventueel 15 euro voor installatie van windows
= 568 euro
+ een 5tal euro voor de verzending
= 575~ euro (naargelang wanneer je het zal kopen)

zie ook: http://tweakers.net/price...cts=4&maxshops=1#shoplist

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,05

(@ Vas, deze ram genomen omdat die patriot rond de 70 euro was in afuture en niet goed leverbaar)
Mooi voorbeeld van een pc waar ik eerder op doelde. Ik zie op verschillende sites zo niet 1-2-3 een kant en klaar (ook al zie ik nog altijd niet wat hier niet kant-en-klaar aan is, anders dan enige dagen moeten wachten op levering) systeem staan wat in de buurt komt van deze prijs-prestatie verhouding, en toch enige degelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie volgens mij nu pas dat er verder geen HDD in deze build zit. Klopt dat?

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
dat klopt, tel daar 50E voor bij op als je die wilt, heb je een 1 TB schijf.

verder zie ik niet het nut van A de koeler, helemaal niet nodig, de geleverder koeler is prima - 20 euro
en B 8GB ram... 4 is meer dan zat! - 25/30 euro. en dan is het oon nog 1866 waar 1600 ook voldoet, ook voor de hongerige AMD.

C de SSD zou ik vervangen door de pricewatch: Samsung 840 series 120GB even goed en 15 euro goedkoper. al met al zijn die besparingen goed voor je HDD opslag.

D dan het mobo prima ding voegt alleen niets extra's toe. kan je ook zo een tientje afschaven door bijvoorbeeld pricewatch: MSI FM2-A75MA-P33 te nemen.

hoppa:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI FM2-A75MA-P33€ 51,95€ 51,95
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 54,-€ 54,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 25,87€ 25,87
1Samsung 840 series 120GB€ 82,99€ 82,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 459,45

PS bedenk dat er 50E bijkomt voor het in elkaar zetten en dat mogelijk een bepaalde shop niet het onderdeel heefft. zo kan het zijn dat je net watt duurder of goedkoper bent op het ene of het andere...

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dat klinkt ook lang niet gek. Ik weet niet hoe essentieel of handig de verwijderde onderdelen precies zouden zijn, maar die 1TB harde schijf is wel erg handig ja. Bij het gebruik van SSD en HDD, neem ik aan dat foto's en muziek e.d. het beste op de HDD gezet zouden kunnen worden en de programma's als Steam, Minecraft, Word, etc op de SSD?

Ik las dat 4GB eigenlijk het minimum is tegenwoordig, maar daar is dus nog wel een aantal jaar mee te gaan voordat het te krap wordt? Of is het die €30 wel waard om dat te verdubbelen?

• SmokingCrop
  • Niet online
Zoals je al zei inderdaad:
SSD = Windows + programma's + spellen (niet noodzakelijk)
HDD = al de rest

Overigens zou ik wel voor 8GB 1866Mhz RAM gaan.
De APU's van AMD zijn zowat de enige die daar echt voordeel uit halen.

Een goedkope cpu koeler heeft vind ik toch wel nog een meerwaarde, zal je systeem gewoon koeler & stiller houden.

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 22:51 ]

• Lednov
nee 4 GB voor jou systeem is zat! ook de komende jaren. enige voordeel dat ik mij kan bedenken is dat het alvast in zit, toch, ze kijken werkloos toe, Mijn inziens niet waard de extra investering. je zou eventueel wel kunnen kijken naar 2x2GB. de kans dat jijzelf upgrade is klein en hierbij heeft de CPU wel baat IPV 1x4GB. is 5 euro duurder ofzo.
1866 is weliswaar sneller, ook duurder, en het verschil merk je echt niet. ook hier niet waard om te kopen.

aftermarket koeler heb je gewoon niet nodig, niet kopen.

en inderdaad alle meuk op de HDD en alle programma's (en windows) op de SSD.

• SmokingCrop
  • Niet online
Waarom doe je nu alsof je alles weet en je hier maar dingen zit te zeggen zonder enige bron?

1866Mhz merk je wel op een APU.. -> http://hexus.net/tech/rev...-needs-faster-ram/?page=3
"Increasing the memory speed has a greater impact than overclocking the GPU alone"
En men dacht vroeger ook dat die 2GB meer dan genoeg was.. Zoals de TS al zei zal er niets meer veranderd worden eenmaal ze het systeem hebben. Die 8GB is zeker te rechtvaardigen..

een 3rd party cpu koeler houd je systeem gewoon stiller & koeler.

De ssd is idd 10 euro goedkoper.
Het moederbord is idd ook een goede en goedkopere optie :)

Een goede balans tussen goedkoop (20~ euro goedkoper dan vorige setup) & kwaliteit:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI FM2-A75MA-P33€ 51,95€ 51,95
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 54,50€ 54,50
1Samsung 840 series 120GB€ 82,99€ 82,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 452,64

[ Voor 104% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 23:04 ]

• Lednov
ze hebben er ook wel baat bij, dat beweer ik ook niet. ik zeg alleen dat het je niet merkt, en dat naar mijn idee de investering voor 1866 geheugen niet waard is. je bent zo 10 euro extra kwijt voor klein beetje meer performance.
en om jou bron te pakken, het grootste verschil is 56 FPS... naar mijn idee niet de moeite waard om daarvoor extra in te investeren. zeker niet voor de games die gespeeld worden!

ja stiller zeker, als dat een eis is, dan er in laten de koeler.

[ Voor 8% gewijzigd door Lednov op 03-06-2013 23:07 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Persoonlijk zou ik altijd die 1866mhz nemen bij een A10, anders kan je net zo goed een pre-built systeem gaan kopen als je toch maar alles hetzelfde koopt :+
10 euro op 550 euro (alles inbegrepen) is 1,8% van de prijs.. en overigens heb je dan 6 jaar garantie op je cpu koeler :>

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 23:11 ]

• Lednov
kijk zo bezien valt het natuurlijk alles mee. de andere kant is, dat er nu geen extra HDD in zit voor de opslag. als je dan moet kiezen tussen meer opslag of net wat meer performance, dan kies ik voor meer opslag.

dus de keuze is aan red wasp.

en net zo goed pre built? we gaan toch niet vloeken he?

• SmokingCrop
  • Niet online
Lednov schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:28:
en net zo goed pre built? we gaan toch niet vloeken he?
lol :*)

Als hij nog een HDD erbij wilt dan past dit ook net nog in het budget :)
http://tweakers.net/categ...zOdm1-0PKNKJPovoGjOp-Iucv

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 23:31 ]

• Lednov
450 + zeg 10% omdat lang niet alles bij de goedkoopste gehaald zal kunnen worden/verzendkosten, plus 50 voor HDD plus 50 voor in elkaar zetten.
is ongeveer 600E, als ie voor dat bedrag het lukt, moet ie het zeker doen!

EDIT
"rond de 500E zou ideaal zijn." Met alle kosten er nog bij, zit je daar dan 100E eroverheen. nog wel binnen het maximale dat dan weer wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Lednov op 04-06-2013 12:20 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Lednov schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:45:
450 + zeg 10% omdat lang niet alles bij de goedkoopste gehaald zal kunnen worden/verzendkosten, plus 50 voor HDD plus 50 voor in elkaar zetten.
is ongeveer 600E, als ie voor dat bedrag het lukt, moet ie het zeker doen!

EDIT
"rond de 500E zou ideaal zijn." Met alle kosten er nog bij, zit je daar dan 100E eroverheen. nog wel binnen het maximale dat dan weer wel :)
bij Afuture volgens de pricewatch - bestelkosten berekenen optie:
468,75 euro + 60 euro (assemblage) + 15 euro (installatie windows & drivers) + 5 euro (transport) = 548,75 euro
dus nog net een hdd van 500-750GB :P

Het is inderdaad wel close tot zijn max bedrag, maar hij zal het dan ook met veel plezier kunnen gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 04-06-2013 20:48 ]

Pagina: 1