Videokaart vervangen in HP S3642NL

Pagina: 1
Acties:

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:33
Hallo allemaal,

Ik heb een slimline van HP staan die ik gebruik als media pc.
Functioneerde allemaal erg goed, echter begint nu de ventilator van de videokaart aan te lopen. Ik krijg die niet gerepareerd, dus ben ik op zoek naar een vervanger.

Problemen waar ik tegen aan loop;
- Hij heeft maar een 160 watt voeding (de PC6013)
- Het is een slimline, er is dus maar verrekte weinig ruimte

Wat voor een mogelijkheden heb ik?

Mvg
Mathijs

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 22:59
Zonder specificaties is het lastig, maar ik neem nu maar even aan dat je een low profile videokaart zoekt.

Pricewatch, filter low profile. Keuze zat lijkt mij, maar zonder te weten wat je videokaart nu aan verbruik trekt, wordt het lastig een zinnig advies te kunnen geven over eventueel verbruik en of je voeding al dan niet toerijkend is. Moet beter in de titel kijken. Zit nu dus als het goed is een 9500 GS in. Verbruik is 40-50 watt. Dus alles in die range zal gewoon werken, zonder extra stress op je voeding.
http://tweakers.net/categ...1AVFlijpJVtJKhmaFSbG1tLQA

[ Voor 15% gewijzigd door Biersteker op 03-06-2013 19:43 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Emperor
Beste Biersteker,

Bedankt alvast voor het meedenken, zal volgende keer ook alle informatie in het bericht zelf zetten!
Ik heb inderdaad gekeken naar de low profile kaarten, echter wat ik me afvraag is of deze ook echt passen.

In de huidige videokaart zitten twee poorten (DVI en hdmi), is de kaarten die ik zie in de 'low profile' categorie bevatten allemaal drie poorten (vga, dvi en hdmi), terwijl het lijkt alsof daar bij mijn kaart geen ruimte voor is... Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ufds2o.jpg

Daarbij, er is in de pricewatch geen mogelijkheid om de benodigde wattage te zien voor een videokaart dacht ik? Want alle kaarten die ik bekijk is het benodigde wattage rond de 400 ("400 Watt Power Supply is required." voor de SAPPHIRE HD 5450 512MB) of ik kan helemaal niet vinden hoeveel watt hij moet kunnen trekken.

Ik heb verder weinig aanvullende eisen, het zou mooi zijn als het niet veel duurder als €50,- wordt, maar dat is het dan ook.

Mvg
Mathijs

• Biersteker
Bij de low profile kaartjes is het zo dat je meerdere achterplaatjes krijgt zodat je hem zowel in full size als half size kan gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://media.sapphiretech.com//images/prods/315/11166-01_HD5450_512MBDDR3_PCIE_HDMI_DVI_VGA_C02_634418426909497957_600_600.jpg
Qua verbruik zou je tot aan een Radeon 6570 kunnen gaan. (44W)
pricewatch: Sapphire HD 6570 1GB DDR3

• Emperor
Oke dankje wel!

Ik kijk op de site van Sapphire en daar staat het volgende;
System Requirements
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard.
Certified power supplies are recommended. Please refer to: http://support.amd.com/us...pplies/Pages/listing.aspx
1024MBMinimum of system memory.
Installation software requires CD-ROM drive.
DVD playback requires DVD drive.
Blu-ray™ / HD DVD playback requires Blu-ray / HD DVD drive.
For an AMD CrossFireX™ system, a second same AMD Radeon™ graphics card, an AMD CrossFireX™ Ready motherboard and one AMD CrossFireX Bridge Interconnect cable per graphics card (optional) are required.
400 Watt Power Supply is required.
bron: Sapphire site

Is dit dan gewoon een overdreven eis waarbij ze altijd aan de veilige kant gaan zitten?
Wanneer bovenstaande correct is zal ik deze inderdaad aanschaffen, bedankt zover voor je hulp.

Mathijs

• Emperor
Iemand anders die misschien een lichtje hierop kan schijnen?

Ik heb ondertussen een afbeelding gevonden met de specificaties van de voeding;
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/n32kd0.jpg
Betekend dit, omdat de videokaart in de 12v rail zit (las ik op een ander forum) hij maximaal 150watt mag trekken?
Computer onderdeeltjes in elkaar zetten is niet zo spannend, maar om tot de keuze te komen welke dan 'het beste' is, of passend voor het systeem is, blijkt voor mij toch wat lastiger.

Ik wil het gewoon even heel zeker weten zoals je begrijpt!

Alvast bedankt!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-03 19:10
Zoals Biersteker al aangaf kun je het beste voor een low-end kaartje gaan... Als je iets zoekt van rond de max ~50W TDP zit je behoorlijk safe denk ik. Het is volgens mij niet heel gemakkelijk om bij dit soort slim cases de voeding te gaan vervangen.

Ik zou dus als ik jou was gewoon in de pricewatch iets opzoeken wat jij denkt dat je nodig hebt en kijk goed naar het TDP low profile kaarten hebben altijd extra brackets om je hoogte aan te passen.

Betreft die 12V rail die deelt hij ook met je andere componenten dus je kan die nooit met alleen je videokaart helemaal voltrekken.

• Biersteker
Onder het mom van stroom is stroom.

Als je een 50W kaartje eruit haalt dan zal een andere 50W kaart geen problemen geven. Die eis van een 420W voeding is zwaar overdreven. Zolang een videokaart geen externe voeding gebruikt. (Dus geen 6,8 pins connector). Dan zal hij al zijn sap uit het moederbord halen. (max 75w uit een PCI-e slot). Omdat de 9500GS die je had, al 50W trekt, zal iedere kaartje dat je erin stopt dat in dezelfde range valt (tot 50W), geen extra stress op je voeding leggen. (Want qua verbruik zit je dan nog binnen de specificatie van HP's originele samenstelling). Ik zou er alleen niet boven gaan zitten, want 160W is niet echt veel voor een voeding.

• Emperor
Hij is besteld, jullie bedankt voor je hulp!

• Biersteker
No problem ;)
Laat je nog weten of het allemaal gelukt is?

• Emperor
Gisteravond dan eindelijk de videokaart binnengekregen (het duurt altijd lang als je er op wacht).

Videokaart heeft inderdaad de extra achterplaatjes, dus monteren was geen enkel probleem.
Gisteren even een HD filmpje gekeken, alles functioneerde naar behoren en de koeler van de videokaart blijft mooi stil!

Nogmaals bedankt voor jullie wijsheid!

Mathijs

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:50

auto660

1991 240 GL Brick

Ik had zo'n zelfde systeem met een amd phenom x4, 4gb ram en een 7750 low profile. Die 160watt voeding redde het perfect maar de cpu was wat te sloom dus ik heb hem weer verkocht.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Pagina: 1