Het is zo simpel en ik zie iets over het hoofd
We hebben: Cisco 887VA
Fastthernet 0 verbonden met 1 fysieke kabel naar managed switch die vlans snapt.
Vlan 10(U) data (pvid) en vlan 20(T) klantbeheer (specifiek vlan om klanten te bereiken)
Een extra kabel trekken naar de serverruimte is niet wenselijk dus beide vlans moeten over 1 fysieke kabel.
Klinkt nog steeds simpel.
Hoe krijg ik de Cisco zo ver dat ie 2 vlans op Fa0 zet?
Dmv $switchport acces kan je maar 1 vlan ergens aankoppelen
Dmv $switchport mode trunk en allowed vlans 1,2,10,20, (1002, 1005 meen ik anders krijg je een foutmelding) doet ie het niet.
Als ik dan $show vlan-switch doe zie ik ze (10,20) niet gekoppeld aan Fa0
Afzonderlijk werken ze (heb ze nu als test op Fa1 (10U) en Fa2 (20T) geconfigureerd en getest met een laptop die vlan taggging ondersteunt)
Hoe krijg ik dat toch voor elkaar?
We hebben: Cisco 887VA
Fastthernet 0 verbonden met 1 fysieke kabel naar managed switch die vlans snapt.
Vlan 10(U) data (pvid) en vlan 20(T) klantbeheer (specifiek vlan om klanten te bereiken)
Een extra kabel trekken naar de serverruimte is niet wenselijk dus beide vlans moeten over 1 fysieke kabel.
Klinkt nog steeds simpel.
Hoe krijg ik de Cisco zo ver dat ie 2 vlans op Fa0 zet?
Dmv $switchport acces kan je maar 1 vlan ergens aankoppelen
Dmv $switchport mode trunk en allowed vlans 1,2,10,20, (1002, 1005 meen ik anders krijg je een foutmelding) doet ie het niet.
Als ik dan $show vlan-switch doe zie ik ze (10,20) niet gekoppeld aan Fa0
Afzonderlijk werken ze (heb ze nu als test op Fa1 (10U) en Fa2 (20T) geconfigureerd en getest met een laptop die vlan taggging ondersteunt)
Hoe krijg ik dat toch voor elkaar?