Toon posts:

Cel2 566@706

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren mijn Celly2 566@706 oc'ed. 83*8 maar nu loopt ie niet stabiel meer. Als ik een game wil installeren loopt de CD-Rom vast. Komt Win met een foutmelding over de cd. Waar kan dit aan liggen? Als ik hem op 100*8 zet wil mijn monitor niet meer aan springen. Ligt dit aan het core-voltage?
Ik heb nog geen nieuwe cooling dus ik wacht nog ff met het core-voltage te verhogen.

Verwijderd

Gebeurt dit ook als je gewoon in Explorer die CD bekijkt? Zo ja, dan lijkt het erop dat je CD-Rom de hoge PCI-bus (83 / 2 = 41,5 Mhz) niet aankan.

Probeer eens de PCI-divider op 1/3 te zetten, i.p.v. op de standaard 1/2. Dan loopt de PCI-bus, en dus ook de IDE-controller, op een snelheid van 83 / 3 = zeg maar 28 Mhz. Niet optimaal, maar beter dan een niet-werkende CD-Rom speler.

Bij de weg, een Celeron II 566 heeft een multiplier van 8.5.

Verwijderd

dat zou idd wel aan het voltage kunnen liggen
zet hem op 100MHz bus met een core van 1.7 of anders op 1.8 volt. grote kans dat hij dan wel boot.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit BE6-II en ik weet dat de multiplyer op 8,5 moet kunnen bij de Celly2.
Maar ik mijn softmenu kan ik alleen kiezen voor een maximale multiplyer van 8.
Heb ik dan een verkeerde Celly2 of ligt dit aan mijn bios?

Verwijderd

Zucht ik denk dat je beter eerst eens wat op div sites kunt rond kijken voor jij aan dat oc begint, direkt heb je helemaal geen cel meer en ook geen mobo laat dat ding maar eerst op default draaien en als je genoeg weet begin dan aan oc.

Wat die mulitpler betreft dat boeit niet echt omdat hij gelockt is dus hij blijft altijd 8.5 wat je bios ook aan geeft.

Aan je verhaal te horen heb jij een cel die ook heel wat stroom nodig heeft standaard op 1.5v en ik denk dat je bij het oc om hem op 850 te krijgen toch wel richting de 1.85 zult moeten gaan.

Verwijderd

1.8 volt vindt ik zelf nogal hoog, volgens mij red je het ook wel op 1.7 volt.
Loopt bij in ieder geval probleemloos @850

Verwijderd

Nou ik heb dus net zo'n 566 in m'n abit bh6 gepropt, maar nu kan ik geen voltage boven de 1.7 nemen. Hij loopt dus met 1.7 volt niet op 850 :(
Anyway hoe kan ik meer voltage kiezen? Met m'n cel300a ging ie tot 2.3 volt.
pffff, nou heb ik hem maar van narigheid op 706 gezet.

Verwijderd

King, waar heb je hem gekocht?
Ik weet niet of het met een bh6 ook kan maar met de BX6.2 kan je een truukje uithalen:
Je moet hem flashen terwijl het voltage hoger staat als de default-instelling. Na het flashen is die oude verhoogde voltage-instelling default geworden. Met gevolg dat je daar weer .3Volt bij op kan gooien. WEL GOED KOELEN!!

Verwijderd

Of help ik nu met de bovenstaande tip het mobo van King naar de eeuwige overklokvelden?

Verwijderd

King,
Heb je al die groene smurrie van je koeler afgehaald en dit vervangen met thermal paste?
Hielp bij mij namelijk wel. Ik kon hem eerst namelijk ook niet op 100 MHZ bus laten lopen daarna wel.
Frits,
Dat tuckje van je klinkt wel geinig. Volgens mij kan ik mijn cellyII ook wel op 112 laten lopen als ik hem wat meer volts geeft. Ik zit nu ook aan die 1.7 vast.
Maar is er ook iemand die weet of dat met een BH6 kan?
Ik heb liever toch wat meer zekerheid.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Frits, ik heb het anders gedaan. Ik heb zelf een Slotket !!! waarop je voltage kan regelen. Daar heb ik hem gezet op 1,75 volt met de jumpers.
Gevolg is dat ik via bios naar boven toe tot 1,95 volt kan kiezen en naar beneden tot het laagste, 1,3 volt.

Deze manier lijkt mij slimmer, veiliger en je pakt ongeveer elke voltage zowat mee.

Pirm, wat je moet doen is dus het voltage op "user define" zetten en met het voltage spelen. Bij mij was 1,65 volt al genoeg om op 850 te komen. Wel de temperatuur in de gaten houden.

Verwijderd

Als de PTT meewerkt krijg ik mijn Cel II 566 morgen binnen samen met de Abit slotket. Voltage-tweaken kan ik dus op twee manieren, en nu maar bidden dat de CPU een beetje wil meewerken. :)

Verwijderd

Nou ik heb dus het voltage op 1.7 gezet en toen opnieuw m'n bios geflashed. Nu kan ik eindelijk tot 1.9 volt gaan :)
Anyway hij loopt nu wel op 850 maar niet stabiel, tenzij ik het voltage op 1.9 gooi :(
Hmmm misschien ga ik dan toch maar even een fatsoenlijke cooler kopen.

p.s.: er zit geen groene smurrie op

Verwijderd

Heb je het voltage inmiddels wel weer terug gezet? 1.9 Volt zonder HELE goede koeling is echt niet goed voor je processor. Of ben je al weer aan een upgrade toe? >:)

Verwijderd

hehe
Totdat ik fatsoenlijke koeling heb, laat ik hem maar op 706 met 1.6v staan.

Verwijderd

Welke koeler ga je kopen?
Zit er geen thermal pad (stickertje) op je heatsink? Als die erop zit zou ik hem eraf slopen en er koelpasta op doen. Heb ik ook gedaan en dat koelt beter.
Pagina: 1