Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop valt soms spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-11 20:42
Ik heb voor school een laptop aan moeten schaffen om hiermee mijn schoolopdrachten te kunnen doen. Nu is het probleem dat sinds vorige week mijn laptop soms spontaan uitvalt. Soms zit het netsnoer aan de laptop en soms niet en toch valt hij soms uit. Het probleem is nu ook dat ik over 2 en halve week en examen moet maken op de laptop en het zal wel vervelend zijn als hij dan ook uitvalt.

De laptop is nu 3 jaar oud en word af en toe wel warm bij de opening aan de zijkant. Maar wat zou het kunnen zijn?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:46

• destroye
Nog iemand die zou kunnen weten wat het is?

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:04
Je zult toch eerst even een troubleshoot moeten doen voordat we je kunnen helpen..

"Hij valt uit" hebben we niet genoeg aan om een mogelijke conclusie te kunnen trekken.

• shier50
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Kan goed zijn dat er teveel stof in je laptop zit. Ik heb dit in de 4 jaar dat ik mn laptop heb al 3x moeten doen omdat hij uitviel van de hitte (door dat stof). Na het stof te verwijderen doet hij het steeds weer perfect.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:04
shier50 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:01:
Kan goed zijn dat er teveel stof in je laptop zit. Ik heb dit in de 4 jaar dat ik mn laptop heb al 3x moeten doen omdat hij uitviel van de hitte (door dat stof). Na het stof te verwijderen doet hij het steeds weer perfect.
Haha.. nu je het zegt.. ik had een keer dat mijn laptop bij de computerboer was geweest voor schoonmaak en dat ze vergeten waren de stroom voor de CPU fan er weer in te doen.. duurde niet langer dan 15min voor de laptop uitviel.. daarna ging het steeds sneller omdat die CPU nog heet was :P

Dus ja.. dat zou je even kunnen proberen.. Stof verwijderen.. Als het hardwarematige of softwarematige fouten zijn hebben we echt wat meer info nodig..

Wat betreft stoffige fouten: schoonmaken.. Pak een bus druklucht en ga ff lekker tekeer :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het zou van alles kunnen zijn, met deze probleemomschrijving kunnen we vrij weinig. Je zult dus beter moeten onderzoeken onder welke omstandigheden de laptop uitvalt en dat systematisch hier neerzetten.

Een handig hulpmiddel om dingen uit te sluiten is daarbij de troubleshoot guide die Polster noemt.

Uit je verleden blijkt ook dat je weinig inzet toont. Toon dat meer en je zult zien dat je beter geholpen wordt.

'Help' hoeft niet in de titel; het is al duidelijk dat je hulp nodig hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 04-06-2013 16:14 ]

• destroye
De laptop is nu naar een computerzaak gebracht waarbij hij van binnen gereinigd wordt, hardware nagekeken wordt en windows 7 wordt ook opnieuw geinstalleerd. Verder dachten ze daar dat de laptop door warmte uit gaat vooral omdat hij in de 3 jaar dat ik hem heb nog nooit van binnen is gereinigd.
Pagina: 1