nieuwe desktop computer

Pagina: 1
Acties:

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 15:52
Ik heb een nieuw systeem samengesteld om te kunnen gamen, photoshop en regelmatig videobewerking full hd.

Belangrijk is dat het een stil systeem is (pc staat in de woonkamer)

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Webdesign, Photoshop en videobewerking
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1500€
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en 2x Dell u2312 scherm.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuw systeem zie onderstaand lijstje als voorbeeld.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel Haswell en 16 gig ram
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil mogelijk zonder waterkoeling.

Fractal Design Define R4 Black Pearl (prachtige kast en zou heel stil zijn volgens de reviews)
Samsung 840 500GB (256GB zou ook kunnen)
SAPPHIRE HD 7970 3GB Vapor-X Edition
ASUS Z87-PLUS
Intel® Core™ i7-4770K
Scythe Mugen 3 Rev.B PCGH-Edition
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
be quiet! Pure Power CML8 630W
ASUS dvd writer

Graag feedback wat jullie hier van vinden of zouden veranderen.

[ Voor 36% gewijzigd door Maffie500 op 04-06-2013 17:31 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:21
Je zou nog wat kunnen besparen als je niet gaat overklokken maar verder prima setup.
Je kunt nog de gtx770 overwegen, die is pakweg 10% sneller dan de 7970GHz, niet veel duurder maar wel zuiniger.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Voeding is overkill.
Ram is te duur voor wat je krijgt.
Als je niet gaat overclocken zijn zowel Mobo als CPU niet de beste keuzes.

Maar vooral lees ook even DAA beleid dan zie je hoe je best een topic aanmaakt + een wenslijstje hier kan plaatsen.

Welke resolutie game je en welke games?

Stop er even iets meer moeite in en dan krijg je beter advies op maat.

• Maffie500
Ik game op 1920*1200 en de games zijn vooral FPS, Racers, eigenlijk alles behalve mmo.
Videobewerking (vakantiefilms) en photoshop gebruik ik voor mijn webdesign creaties.

Welk moederbord stel jij dan voor.

Ik heb voor asus gekozen omdat ik daar goede ervaringen mee heb maar ik sta open voor suggesties.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:02
mitsumark schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:12:
Je zou nog wat kunnen besparen als je niet gaat overklokken maar verder prima setup.
Je kunt nog de gtx770 overwegen, die is pakweg 10% sneller dan de 7970GHz, niet veel duurder maar wel zuiniger.
Idd, die Z87 Plus inwisselen voor de Z87 Pro, of misschien zelfs de Sabretooth als je van een stealthy moederbord uiterlijk houdt. En de tientjes die je overhoud vervolgens in de GTX770 steken.

Dacht ff dat de Plus hetzelfde als de Deluxe was... foutje :)

Als je echt niet van plan bent te gaan overklokken... dan kan je idd beter denken aan in ieder geval een andere cpu. Het moederbord is aan de dure kant maar wel een goed bordje volgens mij en het geld wel waard.

Je zou voor de cpu bijvoorbeeld voor een 4670k kunnen gaan welke alweer een flink stukje goedkoper is als de 4770k en in games zal je het verschil niet merken en je houdt toch nog de mogelijkheid om te overklokken. Anders is een normale 4670 ook al prima... dat geeft weer 100 euro budget voor een nog betere videokaart zoals de GTX770 en wat opslagruimte... of een goed toetsenbord/muis oid.

[ Voor 44% gewijzigd door MicGlou op 03-06-2013 21:37 ]

• Maffie500
Maximale prijs is 1500€ dat was ik nog vergeten te melden.
Die 4670k moet ik even bekijken, vooral voor videobewerking en grafisch werk kan ik misschien beter de gewone 4770 nemen. Wat zijn jullie ervaringen met Gigabyte moederborden. Ik zie hier vaak de gigabyte, msi en asrock borden voorbij komen.

Wat voor een soort stille voeding zouden jullie aanraden? ik heb nog een 750watt silent pro liggen maar die is blijkbaar serieus overkill. ik kan die gewoon in mijn oud systeem laten zitten en zelf een nieuwe te kopen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Janic, in plaats van veel informatie verspreid over je berichten te doen is het veel handiger om dit overzichtelijk te verwerken in je eerste post. Zie DAA beleid en werk gewoon de punten even af. Dat helpt al heel veel :)
Pagina: 1