Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zuinige general purpose laptop

Pagina: 1
Acties:

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Aangezien ik me meer en meer aan mn tablet begint te ergeren (te traag naar mijn zin) en mijn 18" laptop het nog maar een half uurtje uit houdt op een hele accu lading en er niet mee buiten te zitten is omdat het scherm dan onleesbaar wordt, ben ik maar eens begonnen me te oriënteren op een nieuwe laptop.

De laptop is voor algemeen gebruik. Ik speel nauwelijks games, hooguit een keer een wat ouder spelletje, maar voor het merendeel zal die gebruikt worden voor internet, office, wat muziek beluisteren (wellicht in de toekomst wat productie) en om films op te kijken.

Aangezien de eisen niet heel hoog zijn heb ik ook niet heel veel eisen die ik kan stellen aan een laptop. Wat ik wel graag terug zou zien is oa:
- Relatief lange gebruikersduur op 1 acculading
- 500GB+ harde schijf, en het zou leuk zijn als er nog ruimte is voor een SSD
- Scherm wat ook buiten goed af te lezen is. Mat scherm hoeft niet (mag wel), als het scherm maar fel genoeg kan zodat het buiten ook (duidelijk) te lezen is.
- Schermformaat van ongeveer 15,6" en het liefste full HD met een goede kijkhoek
- Aangezien ik ook regelmatig wat youtube filmpjes oid gebruik, zou een beetje leuk geluid ook welkom zijn

En dan is er natuurlijk nog het budget. Ik zat zelf te denken aan iets van 800 euro.

Zelf kwam ik uit op: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH Deze heeft vrijwel alles wat ik zoek in een laptop, echter waar ik nog niet achter ben is hoe de accu hierbij is, kortom hoe lang de laptop gemiddeld kan werken zonder dat hij aan het stopcontact gehangen moet worden. Tevens is mij niet duidelijk hoe het scherm zich buiten houdt. Ik weet dat het een glanzend scherm is, maar kan het fel genoeg om toch buiten te gebruiken?

Wellicht zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie? Of vergelijkbare laptops?
Ik ben niet echt merk gebonden, maar een medion of acer zou ik wel snel links laten liggen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:13
Notebookcheck over de Lenovo Y500 batterij:
Battery Runtime
The removable lithium-ion battery provides a decent capacity of 72 Wh or 6700 mAh; at least theoretically because its real-life runtimes are not exactly compelling. 1.5 hours during high load and maximum brightness are just as poor as three hours of wireless Internet browsing (medium brightness). The 15-incher only managed a little over four hours at idle and minimum brightness.
De Dell Inspiron 15R SE is ook erg mooi met z'n full-HD scherm en toetsenbord verlichting. De accuduur is alleen niet erg goed (ongeveer vergelijkbaar met de Y500). Ik haal +/- 3 uur browsen + muziek (volledige brightness en op Gebalanceerd schema). Voordeel is weer dat hij een stuk goedkoper te krijgen is met de Dell Kortingscode's. (Goedkoopste model is ongeveer €550 met code's). De DVD-speler is te vervangen voor een SSD, zodat je een SSD + HDD combinatie hebt. Je kan ook erg makkelijk gewoon de HDD vervangen voor een SSD natuurlijk.
De geluidskwaliteit is redelijk, maar van een laptop kun je meestal niet zo heel goede kwaliteit verwachten..

Verwijderd

Dat is de SLI variant. De Y580 haalt 4.5 uur. Echter snap ik sowieso niet waarom er naar de Y500 wordt gekeken terwijl er waarde wordt gehecht aan een mat scherm en weinig aan gaming. Dat zijn juist de 2 argumenten waarom je de Y500 niet zou nemen.

Afhankelijk van het budget kom je met jouw wensen uit bij de insiprin 15R SE, asus N56 of sony S15.

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:13
Sorry, had ik niet gezien ;)
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:55:
Afhankelijk van het budget kom je met jouw wensen uit bij de insiprin 15R SE, asus N56 of sony S15.
De S15 ligt volgens mij net iets boven z'n budget? Of werkt de Sony website ook met evt. kortingscodes of andere manieren van korting?

[ Voor 13% gewijzigd door N0EPie0910 op 03-06-2013 17:49 ]

Verwijderd

N0EPie0910 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:48:

De S15 ligt volgens mij net iets boven z'n budget? Of werkt de Sony website ook met evt. kortingscodes of andere manieren van korting?
Je hebt studentenkorting. Gisteren was de s15 nog €811, maar ik was vergeten dat de saturn actie inmiddels is afgelopen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De S15 is nu wel voor €817 bij MM

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:55:
Dat is de SLI variant. De Y580 haalt 4.5 uur. Echter snap ik sowieso niet waarom er naar de Y500 wordt gekeken terwijl er waarde wordt gehecht aan een mat scherm en weinig aan gaming. Dat zijn juist de 2 argumenten waarom je de Y500 niet zou nemen.

De reden dat ik daar op kwam was omdat die in de pricewatch naar boven kwam na het invullen van wat wensen. Mat scherm is niet echt een vereiste, zolang het scherm maar fel genoeg kan om ook mee buiten te zitten. Maar inderdaad, mat is wel werkbaarder als de laptop mee naar buiten genomen zou worden.

Dank voor de andere tips, ga ze eens even bekijken. Dell klinkt interessant, zeker als ik op die prijs uit kan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 03-06-2013 23:01 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1