Toon posts:

Game PC ~€1100-1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn huidige game PC (ongeveer 5 jaar oud) loopt op zijn eind. Met de release van Haswell en de 700 series van Nvidia leek het mij een goed moment om een compleet nieuw game systeem aan te schaffen. En hiermee op z'n minst 3-4 jaar vooruit te kunnen.

- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik wil OC'en en Ik zou graag de huidige/toekomstige games op High/Ultra settings willen spelen op een resolutie van 1980x1020 (Full HD). Denk aan Total War: Shogun 2/Rome 2, Company of Heroes, Metro, BF3/BF4, Carmageddon: Reincarnation.

Voor de rest, internetten, films/series kijken en muziek draaien.

- Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn budget ligt rond de 1100/1200 euro dat is incl. assemblage.

- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Razer Deathadder (left handed), Generic Storage Device 1 TB externe HD, en heb nog Windows 7 liggen.

- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Mijn voorkeur gaat uit naar een Nvidia kaart en een MSI moederbord. Heb met beide goede ervaringen.

- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Niet specifiek.

Zie hieronder mijn wenslijst:

Ik heb het moederbord apart gedaan omdat deze nog niet in de pricewatch staat.

Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming - €150,-

Ik heb dit moederbord gekozen vanwege de OC mogelijkheden, en de Killer E2205 netwerkkaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 300R€ 55,66€ 55,66
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 222,-€ 222,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 374,50€ 374,50
1Samsung 840 series 120GB€ 82,99€ 82,99
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,30€ 37,30
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,85€ 54,85
1Seasonic M12II 520W€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 936,29

Wat de videokaart betreft, ik zou graag een soort van future-proof willen zijn al vraag ik me af of dit overkill is voor een enkel full HD scherm?

Wat de SSD betreft, ik heb gekozen voor een 120 GB, dat lijkt me genoeg omdat ik slechts 1 of 2 games er op zet. En is het de moeite waard om €30,- bij te leggen voor de 840 Pro series?

Oh, en de Scythe Mugen, is die compatible met de 1150 socket? Ik kan het namelijk niet vinden in de omschrijving, al lees ik op meedere fora dat hij wel zou moeten passen.

Wat zou hier nog goedkoper/beter kunnen? Graag hoor ik jullie feedback over het bovenstaande systeem. Alvast bedankt!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Prima systeem ;)
Het is niet de moeite om 30 euro bij te leggen voor de Pro series.
Ik weet niet waar je hem koopt, maar voor ook 85 euro is deze nog een slag beter: pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB

Ik denk ook niet dat die gtx 770 overkill gaat zijn voor bv bf4 en andere toekomstige spellen.

en aangezien Intel niets verandert heeft aan de mounting van cpu koelers, zou het ook gewoon moeten gaan. (ze hebben gewoon de pinnetjes verandert)
http://www.pcper.com/news...t-Upgrade-Older-Heatsinks
-> daar kan je lezen: "In other words, if the heatsink worked with your Lynnfield, Sandy Bridge, or Ivy Bridge-based system, it will work in a Haswell system as well."

[ Voor 37% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 14:30 ]

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Als je twijfels hebt over storage, zou eerder €30 extra uitgeven aan een 2TB interne HDD dan aan een 840 Pro. De suggestie van SmokingCrop is ook niet slecht, de Plextors zijn ook zeer goede SSD's. Verder ziet het er een mooi systeem uit!

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
ik zou deze 770 erin zetten
pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

schijnt goed overklokbaar te zijn, en is goedkoper en nu al hoger geklokt dan de twin frozr.

• SmokingCrop
  • Niet online
blurgh schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:37:
ik zou deze 770 erin zetten
pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

schijnt goed overklokbaar te zijn, en is goedkoper en nu al hoger geklokt dan de twin frozr.
Die is inderdaad een topper, ik weet niet hoe goed die MSI eigenlijk is.

Hij is daarbij ook nog nog heel stil, zeker voor zo'n high end kaart :)
http://www.guru3d.com/art...0_jetstream_review,7.html
http://www.techpowerup.co...TX_770_Jet_Stream/26.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! :)

@SmokingCrop - Ik wil hem bestellen en laten assembleren bij Azerty. Ik zal me nog 's gaan verdiepen in de Plextor SSD's.

@Aertsvijand - Wellicht knal ik er nog 30 euries tegenaan voor een 2TB schijf inderdaad, eigenlijk zonde om het niet te doen.

@Blurgh - Ik heb gekozen voor de MSI 770 vanwege de Twin Frozr koeler en omdat deze al factory OC'd is. Ik zal de 2 eens met elkaar vergelijken.

Nogmaals bedankt voor de input heren!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:56:

Ik wil hem bestellen en laten assembleren bij Azerty.
Ik heb gekozen voor de MSI 770 vanwege de Twin Frozr koeler en omdat deze al factory OC'd is. Ik zal de 2 eens met elkaar vergelijken.
De msi is niet beschikbaar bij Azerty :p
De Palit is wel beschikbaar & goedkoopste uit de mogelijke winkels van nu.

De Palit is overigens nog hoger geclocked ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
@SmokingCrop

Oh nee?

http://azerty.nl/8-5644-6...tx770-gaming-grafisc.html

Ik zie 'm er toch echt tussenstaan :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:56:
Ik zal me nog 's gaan verdiepen in de Plextor SSD's.
Sla de Plextor SSD over, neem de Samsung Pro versie, is het waard.

Bij ons in de winkel hebben we 3 identieke nieuwe laptop's (zit alleen standaard Windows 7 op en de gebruikelijke trial software, verder niks). 2 ervan hebben een normale 840 and 1 heeft een 840 Pro erin, had ik zo besteld om te testen. Ik werk al jaren hier, ik stel PC's samen en help met reparatie's. Ik teste ze alledrie met een collega, side-by-side en de laptop met Pro is merkbaar sneller/snappier in alles. Opstarten Windows, opstarten programma's, kopieeren en creeren van files, meerdere tasks tegelijk uitvoeren, Search, installeren, registry scan, afsluiten, noem maar op.

De normale 840 is snel genoeg hoor, maar als je een Pro erbij ziet draaien, merk je het wel. En de Pro is betrouwbaarder, de normale versie gebruikt een andere technologie wat onbekend terrein is. Zal wel betrouwbaar zijn, Samsung kennende maar toch.

Laat je niks wijsmaken door mensen die zeggen dat de Pro niks uitmaakt. Die lezen wat blogs op internet en denken dat ze alleswetend zijn van achter hun keyboard ;)

• SmokingCrop
  • Niet online
Oh, pricewatch is ook net upgedate :P
Er staan er plotseling een heel stuk meer in (winkels).
Anyways, neemt niet weg dat de palit hoger geclocked is & heel stil ook.

En 123 euro (azerty) voor die samsung 840 Pro is het echt niet waard..
Ik heb al op een systeem met de Pro gewerkt en ik merkte eigenlijk niet dat er een 840 Pro in zat ivgl met mijn Samsung 830. Ik heb hier ook nog een laptop met een samsung 830 die gelimiteerd is tot sata 300 en ook daar merk je dat enkel de opstart wat trager is..

De plextor is gelijkaardig aan deze samsung 830. Als je dan toch een betere wilt, koop dan de pricewatch: Plextor M5 Pro 128GB speciaal in MyCom, ik weet wel niet wanneer ze die terug hebben, maar de levering is wel gratis :)

[ Voor 55% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 16:32 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:21
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Sla de Plextor SSD over, neem de Samsung Pro versie, is het waard.

Bij ons in de winkel hebben we 3 identieke nieuwe laptop's (zit alleen standaard Windows 7 op en de gebruikelijke trial software, verder niks). 2 ervan hebben een normale 840 and 1 heeft een 840 Pro erin, had ik zo besteld om te testen. Ik werk al jaren hier, ik stel PC's samen en help met reparatie's. Ik teste ze alledrie met een collega, side-by-side en de laptop met Pro is merkbaar sneller/snappier in alles. Opstarten Windows, opstarten programma's, kopieeren en creeren van files, meerdere tasks tegelijk uitvoeren, Search, installeren, registry scan, afsluiten, noem maar op.

De normale 840 is snel genoeg hoor, maar als je een Pro erbij ziet draaien, merk je het wel. En de Pro is betrouwbaarder, de normale versie gebruikt een andere technologie wat onbekend terrein is. Zal wel betrouwbaar zijn, Samsung kennende maar toch.

Laat je niks wijsmaken door mensen die zeggen dat de Pro niks uitmaakt. Die lezen wat blogs op internet en denken dat ze alleswetend zijn van achter hun keyboard ;)
Je zegt dat je de Plextor M5 pro moet laten liggen, en vervolgens kom je met een betoog dat de Samsung 840 pro sneller is dan de Samsung 840...
De plextor is inderdaad iets minder snel dat de samsung pro, maar wel 'een stuk' sneller dan de 840 (non pro).
Wanneer de schijf vol raakt is de pro overigens helemaal zo snel niet meer, hij moet het zelfs afleggen tegen de plextor in enkele situaties.
reviews: Snel, sneller, snelst: zeven ssd's getest
Met een prijs tussen de 840 en 840 pro is de M5 pro dus helemaal geen slechte keus.

Verwijderd

mitsumark schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:31:
[...]

Je zegt dat je de Plextor M5 pro moet laten liggen, en vervolgens kom je met een betoog dat de Samsung 840 pro sneller is dan de Samsung 840...
De plextor is inderdaad iets minder snel dat de samsung pro, maar wel 'een stuk' sneller dan de 840 (non pro).
Wanneer de schijf vol raakt is de pro overigens helemaal zo snel niet meer, hij moet het zelfs afleggen tegen de plextor in enkele situaties.
reviews: Snel, sneller, snelst: zeven ssd's getest
Met een prijs tussen de 840 en 840 pro is de M5 pro dus helemaal geen slechte keus.
Dus de Samsung 840 Pro is sneller zoals ik zei, ik snap je negatieve argumentatie niet?

Plextor is geen goede merk voor SSD vergeleken met andere. We hebben het hier over echte ervaring door het zelf te testen en te combineren met de feedback van onze klanten. Je zal nooit een volledig beeld krijgen door wat reviews op internet te lezen die zijn uitgevoerd door reviewers die hun contacten positief moeten onderhouden om meer gratis spullen te krijgen voor de volgende keer. Echt, sommige spul is gewoon bagger maar als je Tweakers personeel reviews moet geloven zijn ze prima. Ja, als je een paar gratis exemplaren krijgt twv duizend Euro, zullen ze wel prima zijn, he? ;)

Nooit een Samsung SSD defect binnengekregen van de pakweg 35-40 die we hebben verkocht. We hebben 4 Plextor SSDs verkocht, 1 ervan kwam defect terug en Plextor deed moeilijk met het vervangen na weken gezeur, dus we verkopen het niet meer.
SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:24:
[...]

En 123 euro (azerty) voor die samsung 840 Pro is het echt niet waard..
Ik heb al op een systeem met de Pro gewerkt en ik merkte eigenlijk niet dat er een 840 Pro in zat ivgl met mijn Samsung 830. Ik heb hier ook nog een laptop met een samsung 830 die gelimiteerd is tot sata 300 en ook daar merk je dat enkel de opstart wat trager is..
En jij lult uit je nek ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 19:38 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:34:
[...]
Plextor is geen goede merk voor SSD vergeleken met andere.
En jij lult uit je nek ;)
Geloof wat je zelf wilt.. ik heb de ervaring dat er geen verschil in zit.
En omdat je 4 plextors verkocht hebt en er toevallig een terug gekregen had, stel je vast dat ze niet goed zijn? :')

off-topic
For all we know, kan je even goed een tiener zijn die ons zit te trollen of i.d.
-> gemiddeld -0,5 op je reacties op de eerste pagina zegt voor mij al genoeg.
-> je denkt alles zelf te weten, bv hadden we nog eens een kleine "discussie" over de samsung 840 vs 840 pro, nu ja; kijk hier maar even http://nl.hardware.info/r...5-2013-update-7-29-5-2013 , oh en je kwam dan af met de snelheden die op de verpakking stonden.. :F

dit zegt al genoeg voor de TS.

[ Voor 41% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Screw it, ik pak lekker die 840 series, en dan kan deze discussie ook gesloten worden. :) Wellicht leg ik nog €30 bij voor een 2TB HDD, heb toch wel verzameldrang wat muziek betreft.

Bedankt voor de reacties, ik ga de hele rits ergens deze week bestellen.

• SmokingCrop
  • Niet online
Je zal er allesinds genoeg plezier aan beleven :9~

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt ongetwijfeld genieten om van een inmiddels gare Q6600 + GTX 275 over te stappen naar een i5 4670k + een sexy GTX 770. :)

See you on the battlefield!

Verwijderd

Mugen 3 Rev. B PCGH Edition

Model Name:
Mugen 3 CPU Cooler

Model Number.:
SCMG-3PCGH

Compatibility:
Intel®:
Socket LGA2011
Socket T / LGA775
Socket LGA1150
Socket LGA1155
Socket LGA1156
Socket LGA1366

:9

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:21
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:34:
[...]

Dus de Samsung 840 Pro is sneller zoals ik zei, ik snap je negatieve argumentatie niet?

Plextor is geen goede merk voor SSD vergeleken met andere. We hebben het hier over echte ervaring door het zelf te testen en te combineren met de feedback van onze klanten. Je zal nooit een volledig beeld krijgen door wat reviews op internet te lezen die zijn uitgevoerd door reviewers die hun contacten positief moeten onderhouden om meer gratis spullen te krijgen voor de volgende keer. Echt, sommige spul is gewoon bagger maar als je Tweakers personeel reviews moet geloven zijn ze prima. Ja, als je een paar gratis exemplaren krijgt twv duizend Euro, zullen ze wel prima zijn, he? ;)

Nooit een Samsung SSD defect binnengekregen van de pakweg 35-40 die we hebben verkocht. We hebben 4 Plextor SSDs verkocht, 1 ervan kwam defect terug en Plextor deed moeilijk met het vervangen na weken gezeur, dus we verkopen het niet meer.
Mijn punt is dat je zegt dat de samsung 840 pro beter is dan de plextor m5 pro, omdat hij beter is dan de samsung 840, die logica ontgaat mij.
Ik zal niet zeggen dat de plextor beter is dan de samsung 840 pro (al kan dat dus wel het geval zijn na het vol zetten), maar voor 100 euro is het geen slechte koop.
De benchmarks die uitgevoerd zijn, zijn unbiased en kun je zelf herhalen als je wilt. Ik snap je argument over de reviewers van tweakers dus niet echt...

Met n=4 kun je natuurlijk niet zeggen dat 25% van de plextors niet goed zijn. Ik lees er op internet weinig negatieve ervaringen over.
Ik ken ook mensen die maar 1 samsung hebben gekocht die toevallig kapot ging... Hoewel dat voor hun kan betekenen dat ze geen samsung meer kopen betekent dat niet dat andere merken beter zijn.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:34:
[...]
Hoho, de deskundige die er honderden verkoopt zal het ons wel ff vertellen. Huh? O wacht, het waren er maar liefst VIER :F

http://www.newegg.com/Pro...ckTab=true#scrollFullInfo
Allemaal ondeskundige sukkels, die er onbenullig blij mee zijn. Out of stock, alle vier die ze op voorraad hadden en ook de grotere modellen allemaal out of stock, alle 15. Natuurlijk O-)
Twee van die 19 gingen stuk, gevalletje rma. 1 op de tien schat ik. Niks bijzonders dus. Bij de Samsungs zie je net zo goed DOA's of SSD's die binnen enkele maanden stuk gaan.

Je ervaringen met de gebruikers stelt ook weinig voor, daar ik niet kan voorstellen dat ze allemaal de Plextor en de Samsung vergeleken hebben irl. Mijn ervaring met de Postville van Intel is ook super, zelfs nu nog. Gek he, het was en is mijn eerste SSD :+

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 04-06-2013 00:03 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1