Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Powerline] Streamen van 1080P content haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Ik heb al bijna een jaar de volgende Powerline set in huis:
http://nl.tp-link.com/pro...ls/?model=TL-PA251KIT#app

Ik heb die set aangeschaft omdat het wireless signaal niet sterk genoeg was om door 2 vloeren naar de zolder te komen.

Werkt prima, mijn pc staat dus op zolder met een stabiele verbinding. De Ziggo modem hangt in de meterkast op de begane grond.
Nu wil ik eigenlijk ook wel richting de woonkamer Full HD content gaan streamen, ik heb daar een Media Player van AC Ryan staan maar het is nogal gedoe om telkens mijn externe harde schijf naar beneden te zeulen :)

Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is om 1080P content te streamen als ik nog een extra 200 mbps adapter beneden erbij prik en aansluit op de AC Ryan?

En merk je veel snelheidsverlies als je de adapter in een stekkerdoos in plaats van rechtstreeks in een stopcontact prikt?

[ Voor 92% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-06-2013 13:03 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Blueray content is maximaal ~50mbit/s dus als je nu transfer rates haalt van 6-7 Mbytes dan zou het wel eens kunnen gaan werken.

Stekkerdoos maakt meestal niet veel uit, maar soms zijn er stekkerdozen waar een schakeling in zit om te ontstoren of een lampje te laten branden, en dan merk je wel VEEL.

Maar probeer het gewoon eens. Trek de stekker uit de meterkast en stop hem in de stekker doos naar de ac ryan en speel de grootste file(hoogste bitrate) af die je hebt, en je hebt een beter idee of het werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Even dit topic een kick geven.

De situatie is inmiddels als volgt:

- 1 pc boven op zolder (aangesloten op netwerk via 200mbit powerline)
- Playstation 4 / tv bendeden( aangesloten op netwerk via 500mbit powerline)
- Modem en router in de meterkast (aangesloten via 200mbit powerline)

Heb laatst een nieuwe smart tv gekocht en Plex geinstalleerd zodat ik kan streamen. Dit werkt opzich wel maar bij de 1080P films gaat na een paar minuten de boel telkens renderen en moet ik een paar tellen wachten tot de film weer verder gaat.

Zoals aangegeven heb ik voor beneden een nieuwe powerline adapter geinstalleerd met 500mbit, maar die draait nu dus backwards compatible omdat de andere 2 powerline adapters op 200mbit zitten.

Nu is mijn vraag of ik dit op kan lossen door de oude 200mbit powerline adapters te vervangen voor 500mbit adapters? Ik denk persoonlijk dat dit wel gaat werken omdat de 1080P films die ik afspeel het wel 1 of 2 minuten doen voordat hij even vastloopt.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Ik denk het niet, die 200Mbit haal je blijkbaar nu dus al niet continu. Er zal ergens wat string zitten, en daar helpt een andere adapter niet tegen.

Roomba E5 te koop

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 08:55

rally

Deyterra Consultancy

Hey Vlassi! :)

Mag ik je een tip geven? Ik gebruik op dit moment dit setje en dat geeft behoorlijk wat meer performance.

http://nl.tp-link.com/pro...oryid=&model=TL-PA6030KIT

Ze zijn redelijk betaalbaar en bovendien kun je er meerdere apparaten op aansluiten door de inbouwde switch.

pricewatch: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter met 3 aansluitingen startset

Hoewel ik de voorkeur zou geven om een netwerkkabeltje te trekken (als het mogelijk is). Wellicht dat Peter je daar zelfs bij kan/wil helpen ;)

Rally

http://www.deyterra.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou ik afraden...

Enig verschil tussen AV1.1 500 en AV2 600 is dat de laatste hogere modulatie tot 4096QAM aankan. Da's leuk voor marketingplaatjes, maar zodra je signaal niet glashelder perfect is schakelt hij terug in modulatie en eindig je met zelfde modulatie als AV1.1 500.

...maar om een of andere reden is praktijk anders dan theorie en zie ik consequent bij ondertussen vijf verschillende setjes van vier verschillende vendors met twee verschillende chipsets slechtere performance bij slecht signaal dan AV1.1 500.

Kortom, ik zou eigenlijk nooit AV2 600 boven AV1.1 500 aanraden.

AV2 1200 voegt daar MiMo aan toe. Dat kan ook bij slechter signaal wezenlijke verbeteringen opleveren. G.hn ook (nagenoeg zelfde techniek als AV2 1200, maar incompatibel ivm politeke redenen - het is weer Betamax/VHS cq HD-DVD/Blu-Ray tijd :X )

Oslik blyat! Oslik!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

RvV

Kan werken, maar voor hoe lang... of totdat de buren ook wat powerline zooi in de muur stoppen waardoor je signaal weg zakt.
Powerline spul kan goed werken, maar in druk bevolkte Nederlandse omgevingen vind ik het persoonlijk niet geweldig werken vanwege storing en zou ik altijd kabels trekken. Het is misschien een paar uur vervelend werk.. En als dat om wat voor reden toch niet mogelijk is of ongewenst, toch nog altijd liever wifi proberen te boosten. :)

Y'24

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je coax -> moca

Iperf

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb geëxperimenteerd met diverse setjes en heb momenteel een Level One PLI-4051 in gebruik voor een locatie. Hoewel de praktische snelheid beslist niet overweldigend te noemen is, is deze wel stabiel en blijft vrijwel altijd boven de 100Mbit aan de cliënt kant. En dat is ie nu al maanden, zonder er ook maar één keer de stekker uit te hoeven trekken. Dat was met wat andere test-setjes (waaronder D-link), nogal eens een noodzaak. Het streamen van 1080p materiaal (onder OpenElec) gaat tot op dit moment werkelijk probleemloos. Zelfs een BR bron (ISO) gaat vaak nog heel goed of er moet toevallig een 3D versie uitgepikt worden, dan volgt er weleens een stotter. De setjes waren op een gegeven moment tamelijk voordelig aan te schaffen maar op dit moment zie ik ze niet aangeboden bij de een of andere shop. Weet niet hoe het met de opvolgers is gesteld, die lijken nog wel op enkele plaatsen verkrijgbaar.

Ideaal is onze opstelling overigens niet, het zou beter kunnen. De netwerkverbinding gaat naar een adapter die op een verdeelkabel zit. Op de slaapkamer (cliënt), is zelf een houtje-touwtje stopcontact aangelegd. Er wordt geadviseerd om de verbinding zo direct mogelijk te maken maar in sommige gevallen breekt nood wet, dus....

Testing, one, two ...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

N=1

Bij jou werkt het goed, dat is mooi. Dat zegt alleen in het geheel niets over hoe het bij een ander gaat werken. Dat is juist het probleem met Powerline, mensen lezen zo'n succesverhaal en denken dat het ook zo gaat werken. Misschien wel. Misschien niet. Misschien werkt het helemaal niet. Jij en ik kunnen gewoon niets zeggen over hoe het bij TS gaat werken*

*uitzondering is als al een bepaalde Powerline adapter gebruikt is. Als we die kennen kunnen we op basis van daarmee behaalde resultaten redelijke inschatting doen wat met een ander adapter behaald zou kunnen worden.

Oslik blyat! Oslik!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee, dat kan ik ook niet, kan alleen mijn eigen ervaringen delen, en of dat bij TS ook goed zal gaan is alleen proefondervindelijk vast te stellen. Ik weet wel uit ervaring dat de ene Powerline de andere niet is en dat het soms de moeite loont om daar dan ook eens mee te experimenteren. Zo heel kostbaar zijn de setjes nu ook weer niet.

Testing, one, two ...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, de enige echt goede (Homeplug AV2 1200 of G.hn met MiMo etc) zijn anders dik EUR 100 per set. En dan nog heb je geen garantie, hooguit dat je twee tot drie keer de snelheid zult halen op een bepaalde locatie als met een goede AV1.1 500 setje (althans, als je ook een goede AV2 te pakken heb, heb ook sets gezien die bij slecht signaal er helemaal niks van bakten).

Ik blijf erbij dat powerline voorlaatste keus moet zijn (alleen WiFi repeaters zijn nog erger), een backbone van vaste UTP of als dat echt niet gewenst is MoCA is sneller en stabieler, maar bovenal ook voorspelbaarder. Je hebt geen experimentatie nodig, met Cat5E of hoger haal je 1Gbps, met MoCA 1.1 haal je 175Mbps.

Oslik blyat! Oslik!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hardware info heeft in 2012 nog wat adapters getest: http://nl.hardware.info/r...netwerk-vergelijkingstest

Edit: het vervelende is als we test-resultaten van diverse websites naast ons neer gaan leggen en met een korreltje zout gaan nemen, dan rest eigenlijk niets anders dan zelf maar aan het testen te gaan, en dat is eigenlijk de meest betrouwbare methode, voor je eigen situatie bedoel ik.
Het vervelende is dat je dan zelf moet gaan investeren en mogelijk geld over de balk gooien wat achteraf helemaal niet nodig had hoeven zijn. Dat zal ook niet iedereen van plan zijn verwacht ik. Dan moet je het vaak met praktijk-ervaringen van anderen doen en hopen dat de positieve ervaringen ook voor jou goed uit gaan pakken.

Edit2: als de reactie van TS weer net zo lang op zich laat wachten als nu tussen de eerste en tweede in dit topic, dan zitten we inmiddels halverwege 2016. Bij deze alvast een prettig 2016 toegewenst :+

[ Voor 78% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2014 15:11 ]

Testing, one, two ...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik blijf me iedere keer weer verbazen over de tests van HW.info. Zowel voor Powerline als WiFi presteren zijn het om onder zodanige omstandigheden te testen dat hun "grote afstand + interferentie" resultaten beter zijn dan de meeste andere reviewers onder perfect schone labomstandigheden weten te halen...

Mijn eigen ervaring ligt een stuk dichter bij de andere reviewers, als ik in zelfde kamer op 3 a 4 meter afstand over zelfde kabel test, haal ik vrijwel exact wat HW.info over 50m met storing haalt.

Reden zit'm in de methodiek:
Om een beeld te krijgen van de prestaties van de powerline-adapters in meerdere situaties, hebben we zoals gezegd een geïsoleerd netwerk gemaakt met overgangen van goede kwaliteit en met vaste afstanden van 25 en 50 meter. Die laatste afstand verlengen we ten slotte met een stekkerdoos van vrij matige kwaliteit om storing te veroorzaken.
Dat geisoleerd netwerk is mooi en wel, maar in de werkelijkheid is je netwerk nooit geisoleerd. Je hebt namelijk tig apparaten eraan hangen en bovendien hebben de buren dat ook. Dat scheelt tientallen dB ruis met zo'n geisoleerd netwerk. Die tientallen dB extra ruis maken dus dat de 'schone' resultaten van HW.info (alles zonder de "extra interferentie") volstrekt onhaalbaar zijn in iedere huissituatie. Hun slechtste resultaten komen vrijwel overeen met best haalbare in een normale huis zonder extreme storingsbronnen en met alles op zelfde groep :o

Maar goed, we kunnen zoals ik al aangaf een behoorlijke inschatting doen van wat TS kan halen als hij resultaten met ons deelt van wat hij met huidige sets haalt.

Oslik blyat! Oslik!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46

Freakie1NL

Grote Baas

Zou moeten werken, heb een tijd lang via PC naar ac Ryan gestreamt. Via cat5 naar router en dan naar powerline via cat6 naar 100Mbs switch naar ac ryan. 1080p lukte gewoon, de ac past volgens mij zijn buffer aan naar gelang de snelheid.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1